Gå til innhold

Samsung -- 910 vs. 193

Anbefalte innlegg

Ser at samsung kommer med en del nye skjermer, men syntes ikke akkurat det var noe "killer" LCD de siste modellene (ala Samsung SyncMaster 910N eller T). Ser at 193T er på vei ut, men dette er vel kanskje en bedre skjerm en 910T/N? Noen som har tested 910N eller T?

Endret av boosting
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg lurer på det samme :roll:

Er svært fornøyd med både 191T og 193T som vi har her jeg jobber, og tenkte å fortsette med 193T/173T på neste innkjøp, men så kom jo disse nye modellene, som ikke virker like slanke, de er også en kilo tyngre :cry:

910T har 800:1 kontrast menst 193T har 750:1

Ikke store forskjellen, så hvordan er 910T i praksis?

- Jørn

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Fortsatt ingen som kan si noe om reelle forskjeller mellom disse skjermene 910/193? De koster jo ca det samme nå. Mulig 193T ser litt bedre ut, men hvorfor ligger de på samme pris? Er egentlig 193T en dyrere skjerm? Eller er 910T en bedre skjerm på alle måter?

Lenke til kommentar

Såvidt jeg har forstått det er den nye 9-serien direkte oppgradering av den gamle 19-serien. De skal tilby små og store oppgarderinger på de fleste områder, men om det er bedre eller dårligere i praksis er vanskelig å si enda. Foreløpig tror jeg den er bedre, basert på erfaringer med 173T og 710T.

Lenke til kommentar
Hva med 1x4 serien, eks 174T? Jeg blir helt forvirra av alle de pussige modellene til samsung. Sykt at de lager så mange nesten helt like skjermer.

174? :hmm:

Denne modellen har jeg aldri hørt om, har du link til den?

Lenke til kommentar

Tok en titt på denne skjermen i dag (vel, ingen større test, men fant en butikk som hadde en på utstilling). I utgangspunktet ser 193T bedre ut etter min mening (både bildet og utseende). Dessverre var den ingen spill installert på maskinen der, så har ingen formening om "ghosting". Men, bildet virket greit, men kunne vært en del skarpere etter min mening. DVI var tilkoblet, så en auto adjust skulle jo gi rimelig klart bilde. Som jeg så den der, vile jeg nok vært usikker på om jeg ville ha kjøpt den modellen.

:hmm:

Når det gjelder prisforskjellen på de to er det nok at prisene på 193T forsatt reflekterer nyprisen da den kom ut. Produksjonskostnadene er jo blitt lavere, så antakelig er x10 modellene noe lavere i pris av den grunn.

Endret av boosting
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Den amerikanske/australske utgaven av skjermen er vesentlig stiligere enn den europeiske. Se selv.

rev-s910t-frontpage.jpg

Bilde av 910T fra testen på Gamepc.com. Om testen er kjøpt og betalt vises ikke.

180TFT910N_3.jpg

Standard 910T bilde.

Vet ikke om dette stemmer. Den jeg tittet på hadde den "peneste" foten som avbildet øverst (dette var I norge).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...