Bøb Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Slackware 10.0 er sluppet, changeloggen ser meget interressant ut, ta en titt på den meget ekstensive changeloggen her; http://www.slackware.com/changelog/i386/ChangeLog-stable.txt Bittorrents finnes her; http://www.slackware.com/torrents/index.html ...og det er enda 6 dager til jeg får linje nok til å laste den ned Lenke til kommentar
wil Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 jeg fant den på sunsite.uio.no også. laster den ned nå. bare så synd at jeg akkurat har brent ut Slackware 9.1 Lenke til kommentar
wil Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 nå har jeg ikke sett igjennom hele dokumentasjonen enda, men det så ut som at det var litt gammel kjerne? er det ikke 2.6 og noe som er nyest nå da? Lenke til kommentar
Bøb Skrevet 24. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2004 Den har både 2.4 og 2.6.7 - Et litt merkelig valg, men ifølge announcement så skal det ikke være noe problem å legge inn 2.6.7 istedet for 2.4 (den er i binary-form). Lenke til kommentar
Blib Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Hvis dere prøver å installere denne på VMWare vil dere merke at den spør etter hele 5 rootdisks. Gjorde det her iallefall Lenke til kommentar
wil Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 er forresten helt ferdig med å installere Linux igjennom VMware. det suger noe forferdelig. installerer det på vanlig måte jeg tenker jeg. prøvde å installere Red Hat igjennom Vmware en gang å det ble ikke så bra. Lenke til kommentar
FreeBSD Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 jeg fant den på sunsite.uio.no også. laster den ned nå. bare så synd at jeg akkurat har brent ut Slackware 9.1 Det der er fullstendig sløsing med CDer. Hvis du allerede har 9.1 ute på CDer, installerer du den. Når den er ferdig laster du ned Swaret og oppdaterer til 10.0 (gjennom Current). Det gjør du ved å endre ei linje i (/etc/swaret.conf) - og siden kjøre (swaret --update && swaret --upgrade) som root etterpå. Lenke til kommentar
wil Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 ok, men har faktisk rukket å lasta den ned så får se hva jeg finner på. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Ikke for å være frekk, men her er et lite tips til deg, wil: Slutt å laste ned ti tusen distroer i tyve tusen versjoner, og legg INN EN istedet! Du kommer ingen vei ved å virre rundt på denne måten. Lenke til kommentar
wil Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 skal installere Fedora Core 2 i morra. så det så. Lenke til kommentar
sim Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 skal installere Fedora Core 2 i morra. så det så. Hva skal du da med Slackware 10 ? Lenke til kommentar
wil Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 ja, det lurte jeg litt på også. jeg fikk litt nedlastings dilla for et par dager siden. har litt stor linje. 2 mbits linje, derfor lasta jeg ned så mange. Lenke til kommentar
dvj Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 det koster andre å uploade 700MB-3GB distroer til deg wil Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Du har alltid nedlastningsdilla :S - Legg inn en distro med bra pakkesystem - så kan du laste ned programmer og ting med dét heller.Blir nyttigere samt mindre stress for deg. Lenke til kommentar
spez Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Det der er fullstendig sløsing med CDer. Hvis du allerede har 9.1 ute på CDer, installerer du den. Når den er ferdig laster du ned Swaret og oppdaterer til 10.0 (gjennom Current). Det gjør du ved å endre ei linje i (/etc/swaret.conf) - og siden kjøre (swaret --update && swaret --upgrade) som root etterpå. Husk å ta i bruk de nye konfig filene som blir lagt inn (Det er ikke nødvendigvis store endringer, men dog.) Finn alle på systemet ved å ta en find / -name '*.new' Alle filer du finner med .new endelser er konfig filer som er lagt inn som følge av en oppgradering av en pakke. Simpelten endre disse filnavnene fra navn.new til navn. PS. Har du gjort dine egne endringer i noen konfigfiler må du huske å gjøre dette i de nye filene også. Ikke spesiellt aktuellt på en nyinstallert box da.. Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Hvis dere prøver å installere denne på VMWare vil dere merke at den spør etter hele 5 rootdisks. Gjorde det her iallefall De gamle (8.x ?) slackware versjonene behøvde det, de nye behøver kun 2 rootdisks. Er mulig du har lastet ned feil versjon av boot-/rootdiskene eller stedet du lastet det ned fra ikke var oppdatert. Lenke til kommentar
Scrim Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Dette er typisk wil, men det positive er at han ikke maser på oss om hvilken distro han burde bruke, som han gjorde før. Lenke til kommentar
Mr_Glass Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 noen som vet ossen jeg instalerer med 2.6.7 kernelen ?? Lenke til kommentar
Bøb Skrevet 25. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2004 - As an alternate choice, Slackware 10.0 includes Linux 2.6.7 source, kernel modules, and binary packages, along with a new mkinitrd tool and instructions on using it to install the new kernel (see /boot/README.initrd). When running a 2.6 kernel, Slackware supports udev. This is a system for creating devices in /dev dynamically, greatly reducing device clutter and making it easy to see what devices are actually present in the system. Du kan da alltids kompilere en også, guide ligger i FAQ-tråden. Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 noen som vet ossen jeg instalerer med 2.6.7 kernelen ?? Må sikkert velge det når du skal boote fra cden eller .no.. Tenkte ikke stort over det selv, så det blir kompilering av ny kernel ut på natta. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå