Gå til innhold

Hvilken kjølepasta er best?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dæven, har de kommet så høyt opp :blush: Lenge siden jeg har kjøpt pc ja...hehe.

Jo, også en ting til. Har tenkt til å vannslipe cpu'n og kjøleblokken (er dette forretsen noe særlig nødvendig på dagens utstyr?), og i plansliping-guiden står det at det er lettere å slipe cpu om man "fester" den i en isopor-klump.

Men så står det også at dette medfører en viss fare for statisk elektrisitet som kan ødelegge cpu. Men hvis jeg har på meg antistatisk armbånd, og dette er festa til jord i en stikkontakt, vil ikke dette eliminere faren for utladning fra isopor-blokken da?

Endret av _StatuS_
Lenke til kommentar
  _StatuS_ skrev:
Dæven, har de kommet så høyt opp :blush: Lenge siden jeg har kjøpt pc ja...hehe.

Jo, også en ting til. Har tenkt til å vannslipe cpu'n og kjøleblokken (er dette forretsen noe særlig nødvendig på dagens utstyr?), og i plansliping-guiden står det at det er lettere å slipe cpu om man "fester" den i en isopor-klump.

Men så står det også at dette medfører en viss fare for statisk elektrisitet som kan ødelegge cpu. Men hvis jeg har på meg antistatisk armbånd, og dette er festa til jord i en stikkontakt, vil ikke dette eliminere faren for utladning fra isopor-blokken da?

Den guiden er ganske gammel, og jeg tror IKKE det er å anbefale å planslipe en A64! :scared:

Kjøleren derrimot, kan sikkert planslipes... :)

Endret av Fiesta
Lenke til kommentar
  _StatuS_ skrev:
Har bestillt meg ny pc, og ser nå til min forferdelse at min gode gamle Arctic Silver (1) er tom.

Derfor må jeg ut å handle ny, men spørsmålet er; hvilken goop er best?

Skal brukes på en A64 3000+ med Thermaltake Venus Silent Boost.

Kanskje ikke så dumt å planslipe CPU allikevel...

Du kan jo sende en PM til Gef, han har vist gjort det: LINK

Endret av Fiesta
Lenke til kommentar
  Blib skrev:
Arctic Silver 5 sist jeg sjekket :thumbup:

Nei... Det er shin etsu som er best selv om forskjellene er marginale.

Sitat
QUOTE (_StatuS_ @ 24/06/2004 : 12:48)

Dæven, har de kommet så høyt opp  Lenge siden jeg har kjøpt pc ja...hehe.

Hey, de hoppet faktisk over AS 4! Det betydde vist ulykke eller no på japansk 

4 i Japan betyr døden og de ville ikke assosiere sitt produkt med døden og hoppet over 4, nesten slik som i usa der de ikke har etasje 13 i høye bygninger. På 80 tallet var det en del skrekk filmer om 13 etasje :)

Lenke til kommentar

Ja, leste den, og der står det at man skal smøre et tynt lag utover. Men så leste jeget annet sted (husker ikke hvor) at AS5 skal bare legges som en liten "ert" midt på CPU (akkurat som med den AS Kjeramikk tingen) og så sette på kjøleren, så ville den spre seg utover av seg selv...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...