miniPax Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Har bestillt meg ny pc, og ser nå til min forferdelse at min gode gamle Arctic Silver (1) er tom. Derfor må jeg ut å handle ny, men spørsmålet er; hvilken goop er best? Skal brukes på en A64 3000+ med Thermaltake Venus Silent Boost. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Arctic Silver 5 sist jeg sjekket Lenke til kommentar
klikko Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Blib skrev: Arctic Silver 5 sist jeg sjekket Lenke til kommentar
miniPax Skrevet 24. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2004 (endret) Dæven, har de kommet så høyt opp Lenge siden jeg har kjøpt pc ja...hehe. Jo, også en ting til. Har tenkt til å vannslipe cpu'n og kjøleblokken (er dette forretsen noe særlig nødvendig på dagens utstyr?), og i plansliping-guiden står det at det er lettere å slipe cpu om man "fester" den i en isopor-klump. Men så står det også at dette medfører en viss fare for statisk elektrisitet som kan ødelegge cpu. Men hvis jeg har på meg antistatisk armbånd, og dette er festa til jord i en stikkontakt, vil ikke dette eliminere faren for utladning fra isopor-blokken da? Endret 24. juni 2004 av _StatuS_ Lenke til kommentar
X-Fiesta Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 (endret) _StatuS_ skrev: Dæven, har de kommet så høyt opp Lenge siden jeg har kjøpt pc ja...hehe. Jo, også en ting til. Har tenkt til å vannslipe cpu'n og kjøleblokken (er dette forretsen noe særlig nødvendig på dagens utstyr?), og i plansliping-guiden står det at det er lettere å slipe cpu om man "fester" den i en isopor-klump. Men så står det også at dette medfører en viss fare for statisk elektrisitet som kan ødelegge cpu. Men hvis jeg har på meg antistatisk armbånd, og dette er festa til jord i en stikkontakt, vil ikke dette eliminere faren for utladning fra isopor-blokken da? Den guiden er ganske gammel, og jeg tror IKKE det er å anbefale å planslipe en A64! Kjøleren derrimot, kan sikkert planslipes... Endret 24. juni 2004 av Fiesta Lenke til kommentar
miniPax Skrevet 24. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2004 Bra noen sier ifra før jeg driter meg ut... Lenke til kommentar
Hardfredd Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Ville bare planslipt kjøleren viss jeg var deg. En glassplate, sandpapir med f.eks 600, 1200 og 2000 korning og en skvett vann er alt du trenger Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 _StatuS_ skrev: Dæven, har de kommet så høyt opp Lenge siden jeg har kjøpt pc ja...hehe. Hey, de hoppet faktisk over AS 4! Det betydde vist ulykke eller no på japansk Lenke til kommentar
miniPax Skrevet 24. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2004 Men leste litt ang den Arctic Silver 5. Er det sånn at jeg bare legger en dæsj midt på heatspreaderen og setter på kjøleren? Skal jeg ikke smøre det utover i det hele tatt, eller ha noen flere dæsjer på hs? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Du skal ha ein liten dæsj som du smører utover til du har eit jevnt og tynt lag, ikkje tjukt. Lenke til kommentar
X-Fiesta Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 (endret) _StatuS_ skrev: Har bestillt meg ny pc, og ser nå til min forferdelse at min gode gamle Arctic Silver (1) er tom.Derfor må jeg ut å handle ny, men spørsmålet er; hvilken goop er best? Skal brukes på en A64 3000+ med Thermaltake Venus Silent Boost. Kanskje ikke så dumt å planslipe CPU allikevel... Du kan jo sende en PM til Gef, han har vist gjort det: LINK Endret 26. juni 2004 av Fiesta Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Blib skrev: Arctic Silver 5 sist jeg sjekket Nei... Det er shin etsu som er best selv om forskjellene er marginale. Sitat QUOTE (_StatuS_ @ 24/06/2004 : 12:48) Dæven, har de kommet så høyt opp Lenge siden jeg har kjøpt pc ja...hehe. Hey, de hoppet faktisk over AS 4! Det betydde vist ulykke eller no på japansk 4 i Japan betyr døden og de ville ikke assosiere sitt produkt med døden og hoppet over 4, nesten slik som i usa der de ikke har etasje 13 i høye bygninger. På 80 tallet var det en del skrekk filmer om 13 etasje Lenke til kommentar
Blax Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 er det så stor forskjell på di da? Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Blax skrev: er det så stor forskjell på di da? Som jeg sa så er forskjellene marginale, høyst 0,2-0,4 grader i forskjell. Så jeg svarte vist på det rett ovenfor her Lenke til kommentar
Ripz911 Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 jeg bruker tannkrem og funker faktisk veldig bra... varmen har synket fra ca. 60 grader til 45-48 grader med en Amd athlon xp 2400 (2,0 ghz klokket til 2.4) Colgate da selvfølgelig Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Ripz911 skrev: jeg bruker tannkrem og funker faktisk veldig bra... varmen har synket fraca. 60 grader til 45-48 grader med en Amd athlon xp 2400 (2,0 ghz klokket til 2.4) Colgate da selvfølgelig Seriøst? hmmm billigere pr gram en artic silver 5 og shin etsu da Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Et lite tips... Handler du hos Microplex så har de både Arctic silver 5 og planslipepapir. Har nylig fått pakken med innholdet selv og venter bare på A64-S939 fra komplett Sveinl. Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 les goop guiden.. den hvil hjelpe deg litt.. http://www.overklokking.no/guides/goopguide/index.html Lenke til kommentar
miniPax Skrevet 1. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2004 Ja, leste den, og der står det at man skal smøre et tynt lag utover. Men så leste jeget annet sted (husker ikke hvor) at AS5 skal bare legges som en liten "ert" midt på CPU (akkurat som med den AS Kjeramikk tingen) og så sette på kjøleren, så ville den spre seg utover av seg selv... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå