geronimo_nn Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Har en ECS 551 med innebygget wlan kort og en 3com trådløs router. Har problemer med at maskinen detter av nettet med ulike mellomrom, for så å koble seg på igjen. Har og en stakkars far som prøver å spille Dam (brikkespill) online og når han er iferd med å vinne, så kobler maskinen hans seg av. Han har en DELL Latitude med innebygget wlan og en router levert av telenor (husker ikke navnet i forbifarten) Noen som har samme erfaring samt helst en løsning på problemet? Bruker wep-sikkerhet med 128 bits kryptering og mac-filtrering. Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Hvis du har støtte til WPA så anbefaler jeg det da jeg brukte wep før på 3Com routeren og datt ut i korte tider.Eventuelt oppdatere firmwaren på routeren.Nå så detter den ut når jeg befinner meg utenfor dekning(har Broadcom inebygget i HPnx9000). Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Dersom du bruker XP ligger forklaringen der. Det er en feil i XP som gjør at WLAN faller ut med jevne mellomrom. Lenke til kommentar
xstian Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Dersom du bruker XP ligger forklaringen der. Det er en feil i XP som gjør at WLAN faller ut med jevne mellomrom. Har også hørt om problemet i XP, (uten at jeg opplever det selv...) og at Microsoft offisielt driter i det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Les mer her. Microsoft driter ikke i det, de skal fikse det i Service Pack 2. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå