Gå til innhold

"voice control" til å styre ting på maskinen?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg ønsker å kunne bruke mikrofonen til å gjennkjenne kommandoer som jeg lager selv og ved hjelp av de kommandoene gjøre forskjellige handlinger etter eget ønske. For eks. om jeg sier et bestemt ord (eller settning) så starter et bestemt program, logger den av windows, skrur av/restarter maskinen, spiller av en lydfil (etter eget ønske) som et "svar" på kommandoen osv.

Vet det høres mer ut som jeg prøver å lage en sience-fiction maskine eller noe her.. :p

Men jeg vet det lar seg gjøre, så det jeg lurer på er hvordan?

Noen som vet hvordan jeg kan få til dette? Eventuelt hvilke programmer jeg trenger?

Takk! :)

Mvh, Jan Erik.

ps. vet forresten ikke om denne var helt riktig postet, men om den er feilpostet, kan en moderator/admin venligst flytte den til rett kategori?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har prøvd naturally speaking (v. 4.0. kan det være at det ikke var støtte for dette i denne versjonen?), men der klarte jeg ikke å finne noen muligheter for å legge inn kommandoer selv. måtte bare lese igjennom flere sider på engelsk for at den skulle kjenne igjenn stemmen min..

var det noe jeg overså i programmet da? det virket som det bare var for å slippe og skrive, og for å opne noen få programmer som internet explorer osv.

viavoice har jeg aldri prøvd før...

er du sikker på at det skal fungere med begge de programmene om jeg bare finner ut hvordan det skal gjøres?

takker for svar! :)

Mvh, Jan Erik

Endret av Jannis-15
Lenke til kommentar

Tja, de er jo kommet til versjon 7 av NaturallySpeaking nå, med mer funksjonalitet.

Det er også forskjellige utgaver av programmet. Sjekk sammenlikningen her:

http://www.scansoft.com/naturallyspeaking/matrix/

Det du er ute etter, er nok Macro Creation Tools, med disse kan du spille inn lange kommandoer, og si et ord for å aktivisere makroen.

Det er visst kun Professional-utgaven som støtter dette.

ViaVoice skal også ha støtte for dette, men bare i de litt mer avanserte utgavene.

Sjekk sammenlikningen her:

http://www.scansoft.com/viavoice/matrix/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...