notalive Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Hei jeg er ikke helt sikker men mener å ha hørt at viss man skal levere tilbake en vare man har kjøpt, som ikke virker så må ikke embalasjen være brutt opp... viss det stemmer, hvordan kan man da vite at varen fungerer? er ikke helt sikker men - notalive Lenke til kommentar
Blib Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Hvis varen er lagt i en seglet poste (Som CDer og lignende) så må denne være ubrutt. Hvis det er snakk om en skjermkort eller lignende så må det være "as good as new", men ikke nødvendigvis helt nytt. Det betyr at du gjerne ka ha pakket det fint ut av esken, lekt deg litt for så å pakke ned igjen og sende tilbake. Du kan derimot ikke ta av kjøleren på kortet, knekke det eller lakkere det grønt. Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Jeg har byttet en CD, som lå i en foseglet pose. CD'en virka ikke...testa i flere spillere. Tok den med tilbake til butikken og fikk en ny en (som jeg fikk teste i butikken). Men det var vel kanskje bare bra service. Men for data-komponenter, så skal vel bare varen returneres i orginal-emballasjen. Skal ikke være noe krav om at denne ikke skal være brutt. mvh Pantera Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 En ting er hvis du returnerer på angrefrist -- da er det slik som beskrevet av posterne over. Dersom du reklamerer på noe fordi det er f.eks. DOA eller har andre vesentlige mangler, har det så klart ingen ting å si om pakken er åpnet. Har du betalt for noe som skal virke, så er det klart du skal få det. Lenke til kommentar
notalive Skrevet 24. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2004 En ting er hvis du returnerer på angrefrist -- da er det slik som beskrevet av posterne over. Dersom du reklamerer på noe fordi det er f.eks. DOA eller har andre vesentlige mangler, har det så klart ingen ting å si om pakken er åpnet. Har du betalt for noe som skal virke, så er det klart du skal få det. ja, men broren min kjøpte en fjernstyrt bil i Trondheim for et par år siden, den virka ikke, vi fikk ikke bytta den fordi vi hadde åpnet esken den lå i.... men vi måtte jo åpne den esken for å i det hele tatt finneut at den ikke virka kanskje jeg tar litt feil men mener jeg oppfatta det slik - notalive Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Det er jo bull, da. Hvis den ikke funka som den skulle, så har dere jo krav på å få fiksa feilen, evt få et nytt produkt. Det er jo klart! Lenke til kommentar
OeO Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 hvis du prøver å bytte i en annen vare kan de nekte, men hvis du krever ny vare, eller varen reparert har du krav på det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå