Gå til innhold

Skal kjøpe en god Golf kølle, men hvor?

Chosiso

Anbefalte innlegg

Har nå tenkt å gå til inkjøp på en Golf kølle, jeg skal IKKE ha en Driver og har bare tenkt til å stå å pelme baller, hvor kan jeg finne en god og billig en? en kamerat av meg kjøpte en på MXsport til 400,-

Endret av Chosiso
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har spilt golf i en god stund nå. (4 i hdc og Nm-sølv jr.) Jeg vil anbefale at du ikke går til innkjøp av kun en driver. Dette er fordi den er langt i fra enkel å bruke om du ikke har litt teknikk og kraft i svingen fra før av. Den vil nok ergre deg mer enn den vil inspirere deg til å trene mer/ha det moro.

Jeg ville ha sjekket ut din nærmeste proshop på en golfbane. Der har de ofte brukt utstyr som holder en langt høyere standard enn de du kjøper ny på f.eks G-Sport eller Smartclub.

Et 7-jern til "trening" og en driver til moro er en bra kombinasjon.

Happy driving! :D

Lenke til kommentar

Ok, takk for hjelpen! var borte på MX-Sport idag og så på en, han anbefalte en 7'er jern, og jeg sa jeg bare skulle stå å PELME baller.. Han sa i tilleg at Driver var litt vanskelig å bruke, men skyter lengre med den! så jeg skal egentlig bare ha det gøyt, og hva skal jeg kjøpe da? 7'er jern?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Hadde gått for 7 jeg. Kjøpte en pitch, put, driver, 5, 6 og 9 jeg, når jeg skulle ha det gøy. Kosta meg 500,- brukt.

Lenke til kommentar

nei nei nei... Om du bare skal stå å pælme baller så trenger du en kølle du treffer med og en kølle du slår langtpokkerivold med. Jeg ville anbefalt:

7-jern og en 3-wood. Stikk på en proshop og kjøp brukt. Ingen grunn til kjøpe seg køllene til Tiger Woods.... enda. ;)

Lenke til kommentar

ok, Hva er forksjellen på 7'er Jern og en 3' er Jern?? jeg får alle Jern køllene på MX-Sport for 399.. Så hva anbefaler dere? jeg skal stå å pelme baller, og skal ikke ha Driver, fordi det er ikke tillat, da skyter jeg over banen!! så dere anbefaler 7' Jern da?

Lenke til kommentar

Forskjellen er at skaftet på 7-jernet er kortere enn på 3-jernet. Dette gjør at hastigheten blir lavere og dermed fører til kortere slag. Men, det blir da også meget enklere å koordinere slaget. Først på grunn av det kortere skaftet og så på grunn av lavere hastighet.

Den andre forskjellen er at det er en annen vinkel på køllehodet. Et 3-jern er bøyd slik at det vil gi en lavere, mer "hissig" ballbane enn 7-jernet.

Så: kjøp ihvertfall et 7-jern.

Lenke til kommentar
Et 3'er jern var vel noe av det vanskeligste du kunne valgt deg, men hvis det funker så 

Nei, syns ikke det var noe vanskelig, fordi 3-Jern er det lengre skaft på, og dermed lettere en 6-Jern som jeg også så på..

Endret av Chosiso
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg vil også golfe , men får ikke rotet meg til det...

Sist jeg spillte golf var med en Driver, flere hundre baller, mye alkohol, en midtrabatt og E-18.

Resultatet ble en bøyd kølle og når vi først traff gikk dem langt i helvete bortover E-18 og ut i skauen =)

Men morro var det =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...