-Teddy- Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Får en melding en gang i blant om at pc'en min knvære infisert av spyware. Står at jeg skal besøke siden www.spw7a.com Men har ikke gjort det. Skjønner ikke poenget, skal uanz installere adware i dag. Det står "Messenger service" øverst i boksen. Hvordan fjerne dette? Lenke til kommentar
Blib Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Høyreklikk på Min Datamaskin. Velg manage. Finn Services. Disable Windows messenger eller Messenger Service eller hva den heter. Ellers så kan du prøve å søke på forumet etter "messenger and service" eller lignende da mange har spurt om dette før og fått gode svar Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 (endret) - Høyreklikk på "My Computer" - Velg: Manage - Velg: Services and Applications - Velg: Services Da får du opp en liste i høyre skjermbilde som viser installerte services. Finn frem til service'n som heter "Messenger" - Høyreklikk på den - Velg: Stop Vent til den er stoppet - Høyreklikk på den igjen - Velg: Properties - Sett "Startup type" til "Disabled" Dette bør gjøres på alle maskiner etter at windows er installert. Endret 24. juni 2004 av 356speedster Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 24. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2004 Sånn! da er det gjort Får håpe det virker Takk... Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Start Menu->Run->"cmd" Skriv "net stop messenger" Lenke til kommentar
Blib Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Vil ikke det kun skru den av da? En må vel hindre den i å starte opp nesten gang en skrur på PCen også da vel? Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 24. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2004 Vet ikke jeg, jar ikke reboota etter jeg stilte på det, men han sa jo at startup type skulle være disbabeled, og det gjør sikkert susen... Jeg sier ifra hvis det kommer etter jeg en gang har reboota! Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Vet ikke jeg, jar ikke reboota etter jeg stilte på det, men han sa jo at startup type skulle være disbabeled, og det gjør sikkert susen... Jeg sier ifra hvis det kommer etter jeg en gang har reboota! Meldingene du tildligere fikk ble sendt til deg via nettverk/internett til messenger tjenesten som er innebygget i windows (må ikke forveksles med MSN Messenger). Hvis du fulgte de instruksjonene jeg ga, så vil ikke messenger tjenesten starte når du rebooter maskinen - ergo: problem løst :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå