Gå til innhold

Prøver Telenor å møte konkurransen fra de nye?

Anbefalte innlegg

Dessverre må jeg dissekere Telenor litt.. :p Det bare må gjøres. Men også fordi jeg elsker å gjøre det.. hehe

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=232014

Telenor har nettopp bestemt seg for hvordan de skal svare på konkurrentenes langt lavere kontantkortpriser.

- Det vil alltid være noen som er billigere enn oss hvis man bare fokuserer på pris. Men nå har vi akkurat besluttet at kundene fra 1. juli og ut sommeren skal kunne kjøpe ringetid for 500 kroner og ringe for 1000, sier Atle Lessum, informasjonssjef i Telenor.

Jaja, Telenor... så heldige kontantkortkundene deres er! De kan, fra 1. juli og ut sommeren, kjøpe ringetid for 500 kroner og ringe for 1000... problemet er jo bare at dere opphøyer dere selv til Moder Natur og bestemmer når sommeren er over...

NÅR er sommeren over hos Telenor? 23. august? 13. september? Hallo? Tenk om jeg synes sommeren varer til midten av oktober? Det er fortsatt grønt ute da. Og hva skjer når dere har bestemt at sommeren er over... blir det like dyrt igjen da? Hva er det dere tilbyr for at kundene skal velge dere, egentlig?

- Det vil alltid være noen som er billigere enn oss hvis man bare fokuserer på pris.

Hva annet skal man fokusere på da? At dere tar blodpriser av kontantkundene deres? Kundeservice? Wake up - konkurrentene deres tilbyr alt det dere kan tilby - bare rimeligere og bedre.

Endret av jendor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
problemet er jo bare at dere opphøyer dere selv til Moder Natur og bestemmer når sommeren er over...

NÅR er sommeren over hos Telenor? 23. august? 13. september? Hallo? Tenk om jeg synes sommeren varer til midten av oktober? Det er fortsatt grønt ute da. Og hva skjer når dere har bestemt at sommeren er over... blir det like dyrt

Vil vel tro at sommeren er over for Telenor når den er over for alle andre, dvs. 22-23 September?? Når sommeren er over for deg personlig spiller jo ikke noen som helst rolle. Finnes jo sikkert de som feirer Jul i januar også, men det betyr ikke at Jula er i Januar?

Lenke til kommentar
Vil vel tro at sommeren er over for Telenor når den er over for alle andre, dvs. 22-23 September??

For min del er den over rundt 20. august, men hva med de som har fastjobb? Når fellesferien er over da eller? Telenor må kanskje presisere hvor lenge sommeren deres varer, det er jeg helt enig i.

Lenke til kommentar
Vil vel tro at sommeren er over for Telenor når den er over for alle andre, dvs. 22-23 September?? Når sommeren er over for deg personlig spiller jo ikke noen som helst rolle. Finnes jo sikkert de som feirer Jul i januar også, men det betyr ikke at Jula er i Januar?

OK, du tror at sommeren er over senest 23. september. Hva om jeg er på den sørlige halvkule? Sommeren begynner og slutter helt motsatt av her på den nordlige halvkule... Poenget mitt var jo at Telenor selv ikke har satt noen endelig dato - dermed bestemmer jeg jo selv når sommeren er over.... og jeg kan fort tro at sommeren varer helt til jul, bare for å være vrang mot Telenor.

Og jula varer faktisk helt til påske... eller no'... :p

Edit: Håper du skjønner hvor jeg vil med dette - og det er at Telenor ikke sier noe klart, men bare lar et utsagn henge i luften som det er opp til evt. kunder å tolke.

Endret av jendor
Lenke til kommentar
For min del er den over rundt 20. august, men hva med de som har fastjobb? Når fellesferien er over da eller? Telenor må kanskje presisere hvor lenge sommeren deres varer, det er jeg helt enig i.

Telenor må da snakke om Sommer som årstid her og ikke som "Sommerferie"? Hadde det stått "sommerferie" hadde det helt klart kunne vært stort rom for misforståelser.

Vil ikke tro at et firma kan begynne å ta hensyn til hva hvert enkeltindivid definerer som årstider :lol: Men dersom Telenor begynner å definere egne definisjoner av sommer som årstid, da er det selvfølgelig ikke bra heller.

Lenke til kommentar
Edit: Håper du skjønner hvor jeg vil med dette - og det er at Telenor ikke sier noe klart, men bare lar et utsagn henge i luften som det er opp til evt. kunder å tolke.

Nei, jeg skjønner egentlig ikke det. Hva er poenget med å klage på at tidsonene er forskjellige over hele kloden. Dersom jeg befinner meg i USA og ringer til et Kontor i Norge som har åpningstid 9-5 men bommer med 8 timer, er det da kontoret sin skyld at de ikke har spesisfisert at de er åpne 9-5 norsk tid, og ikke amerikansk tid?

Eneste problemet jeg ser i denne saken er dersom Telenor har definert "ut sommeren" til å være noe annet enn tom. 22 eller 23 sept. (Husker ikke nøyaktig hvilken dato som er offisiell sommerslutt)

Lenke til kommentar

Men det er jo det som er hele greia/poenget/problemet. Telenor har ikke definert noe som helst. "Ut sommeren", har de sagt.. verken mer eller mindre. :wow:

Men nok om det.. gidder ikke bruke tid på å krangle med deg om når sommer'n er over - slik været ser ut nå om dagen, så skulle man tro høsten allerede var her. :cry:

Et annet spørsmål jeg stilte i det første innlegget mitt var hva som skulle skje etter at sommeren var over. Blir det like dyrt igjen da? Eller blir det like "billig"? (dvs. fortsatt dobbelt så dyrt som andre forhåndsbetalte abonnement) :wee:

Endret av jendor
Lenke til kommentar
Men det er jo det som er hele greia/poenget/problemet. Telenor har ikke definert noe som helst. "Ut sommeren", har de sagt.. verken mer eller mindre. :wow:

Men nok om det.. gidder ikke bruke tid på å krangle med deg om når sommer'n er over - slik været ser ut nå om dagen, så skulle man tro høsten allerede var her.  :cry:

Jammen når slutter sommeren da? Årstidene bestemmes ikke utfra om det blir pent eller stygt vær eller når du begynner jobb/skole etc. Årstidene er bestemt utifra jordens plassering i forhold til solen.

Når noen lover å holde et tilbud "ut sommeren" betyr det pr. definisjon hvertfall ut 22 September. Dersom Telenor eller du definererer sommeren til å være noe annet er det misbruk av ordet sommer. Verken mer eller mindre.

Var jo ingen grunn til å krangle om dette da det dreier seg om klare definisjoner. :shrug:

Lenke til kommentar
OK, du tror at sommeren er over senest 23. september. Hva om jeg er på den sørlige halvkule? Sommeren begynner og slutter helt motsatt av her på den nordlige halvkule... Poenget mitt var jo at Telenor selv ikke har satt noen endelig dato - dermed bestemmer jeg jo selv når sommeren er over.... og jeg kan fort tro at sommeren varer helt til jul, bare for å være vrang mot Telenor.

Og jula varer faktisk helt til påske... eller no'... :p

Telenor skriver at tilbudet gjelder for det beløpet som fylles på kontantsaldoen i juli og august ! Altså... fylles på i sommer, man trenger ikke nødvendigvis å ringe for beløpet i sommer.

Lenke til kommentar
Ja, ja..enda flere sakelige innlegg fra jendor :tease:

Hva mener du med det?

Innlegget ditt oser jo ikke av saklighet kan man si...

Nå står det på Djuice at tilbudet gjelder i juli og august. Telenor har ikke presisert dette tidligere.

Vilkår:

Tilbudet gjelder kun ladinger á kr 500 foretatt i perioden 1. juli til 31. august 2004. Evt tilbakebetaling av ringebeløp er oppad begrenset til det resterende av den sum kunden har innbetalt. Andre tilbud gjelder ikke i kombinasjon med dette tilbudet, som for eksempel 15% ekstra ringetid ved lading med Mobilhandel.

Tjenesten er kun til personlig bruk, ikke næringsvirksomhet.

Dette er prisene hos Telenor nå:

Minuttpris/startavgift/sms

djuice Kontant®: 1,99/0,59/0,69

djuice Kontant med Mobilhandel®: 1,73/0,51/0,60

RingKontant®: 2,99/0,59/0,79

RingKontant med Mobilhandel®: 2,99/0,51/0,69

(Hvorfor har de en sånn prisjungel, som det er omtrent umulig å holde oversikt over??? 3 forskjellige minuttpriser, 2 forskjellige startavgifter, og 3 forskjellige sms-priser....BARE på kontantkortene sine!!!)

Endret av jendor
Lenke til kommentar
Dette er prisene hos Telenor nå:

Minuttpris/startavgift/sms

djuice Kontant®: 1,99/0,59/0,69

djuice Kontant med Mobilhandel®: 1,73/0,51/0,60

RingKontant®: 2,99/0,59/0,79

RingKontant med Mobilhandel®: 2,99/0,51/0,69

(Hvorfor har de en sånn prisjungel, som det er omtrent umulig å holde oversikt over??? 3 forskjellige minuttpriser, 2 forskjellige startavgifter, og 3 forskjellige sms-priser....BARE på kontantkortene sine!!!)

Det begynner å bli veldig jihad over innleggen dine mot TnM og Netcom nå Jendor, like før du springer inn på Fornebu tettpakka med C4 eller? :D

Hva er problemet med å forstå prisene over? Det er to typer ringkontant med sine forskjellige priser. Den tredje prisen er det det vil koste hvis du har ladet opp med Mobilhandel og dermed fått rabatt for det...Vanskelig? Virker som du henger deg opp i små filleting eller gjør det mer komplisert bare for å henge ut disse operatørene, noe som blir for dumt spør du meg :thumbdown:

Lenke til kommentar

C4? Hvor? hehe :innocent:

NetCom har ihvertfall 1 pris som man forholder seg til (det er en bra ting med NetCom) Telenor har 3 forskjellige. Hvem er det som gjør det komplisert?

Meg, eller Telenor?

Edit: Og jeg har ingen problemer med å skjønne prisene - jeg er gammel nok til det. Jeg har bare problemer med å se hva poenget er med så mange forskjellige priser, på de samme produktene. Ei heller har jeg en personlig vendetta gående mot Telenor.. jeg er fortsatt fasttelefon-kunde hos de... hehe

Endret av jendor
Lenke til kommentar

Synes mye av jendor's kritikk til landets største teleselskaper er berettiget jeg. Hvorfor må de gjøre alt så vanskelig?

Og tbone: trenger ikke å komme med sånne maks usaklige ting som å dra inn c4, det blir bare dumt..Jendor må få være så "jihad" som han vil

Lenke til kommentar
Synes mye av jendor's kritikk til landets største teleselskaper er berettiget jeg. Hvorfor må de gjøre alt så vanskelig?

Og tbone: trenger ikke å komme med sånne maks usaklige ting som å dra inn c4, det blir bare dumt..Jendor må få være så "jihad" som han vil

Du så smileyen bak den setningen eller? Den betydde at det var en spøk, noe tydligvis også Jendor skjønte...Bare ikke du :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...