Gå til innhold

Spansk tyrefekter spiddet... Ler meg ihjel!

XmasB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er en sak mellom oksen og mannen.

Katalysator: Hadde du blitt utstyrt med horn og forvandlet slik at du måtte løpe på alle fire, for å så spidde deg med sverd, ville ikke du forsvart deg selv?

Jeg tror ikke skriverne i denne tråden gleder seg over at "LOL okzen drepe mannen", men heller at det ble "litt mer rettferdig" på stadion.

Lenke til kommentar
Katalysator: Hadde du blitt utstyrt med horn og forvandlet slik at du måtte løpe på alle fire, for å så spidde deg med sverd, ville ikke du forsvart deg selv?

Selvfølgelig.

Jeg tror ikke skriverne i denne tråden gleder seg over at "LOL okzen drepe mannen", men heller at det ble "litt mer rettferdig" på stadion.

Hvorfor har folk da blitt så provosert over det jeg skriver? Noen har da åpenbart følt seg truffet.

Endret av Katalysator
Lenke til kommentar

det er bra at den oksen tok igjen, jeg synes alle bør få lov til å ta igjen, og man må gjerne støtte dette, alt oksen gjorde var å ta igjen, noe de fleste synes er ok, synes du de er forkastelig når en starter en slosskamp en annen, trekker kniv, stikker den ett par ganger i ryggen, så får den andre inn ett slag som gjør at angriperen ikke kan angripe mer.

det beste hadde vært om ingen hadde angrepet, men når man førs skal angripe, så kan man gjerne få tilbake

jeg vil påstå at jeg hadde syntes det var fint at han fikk slått, der sparte han for mye smerte, og han andre lærte kanskje en lekse...

bytt ut angreperen med matadoren, og han som blir angrepet med oksen, så ser du at det er det samme greiene...

GO OKSE :thumbup:

Jeg sidestiller lidelse i den grad at jeg ikke ler av og koser meg med noen type lidelse. Det finnes selvsagt forskjellige grader av ondskap og onde handlinger og slike handlinger har dermed ulik grad av "forkastelighet". Det eneste jeg konstaterer er at dere liker at noen lider og det kan jeg ikke si jeg er noen tilhenger av. Å le av at noen andre har det vondt er faktisk et psykopatisk trekk.

syke???

psykotiske trekk ja, ser at du ikke prøver å fremstille oss som syke...

btw jeg ler ikke av det, jeg synes det er bra...

"the world is not a perfect place"

edit: pyntet litt :innocent:

Endret av aklla
Lenke til kommentar
VG kunne idag fortelle at en spansk tyrefekter er blitt spiddet av en okse... Det er kanskje det morsomste jeg har lest på lenge! Håper det går riktig ille med tyrefekteren.

Dette sa han første som posta. Det var vell på grunn av at han sa det var det morsomste han hadde lest, som gjorde at katalysator reagerte. Ikke rart det da :ermm: Du mente vell ikke det morsomste du hadde lest, men at det var fortjent :yes:

Lenke til kommentar

Hvorfor har folk da blitt så provosert over det jeg skriver? Noen har da åpenbart følt seg truffet.

Nah, at noen sier at jeg har psykopatiske trekk fordi jeg synes det er bra at matadoren blir kvestet, tar jeg helt med ro. Personlig vil jeg også legge til at teknisk sett har jeg sikkert mange fler psykopatiske trekk. Ble feks. trent opp til å ta livet av mennesker ved å skyte på blink i ca. 1 år mens jeg var i Kongens klær. Og jeg syntes det var artig å tømme magasinet i helfigurer som jo faktisk skulle representere mennesker. :shrug: Finner også mye morro i "gla'vold mesteren" Steven Seagal's filmer når han står på som verst. Sier heller ikke nei til en god splatterfilm :shrug:

Har likevel til tross for mine "psykopatiske" trekk aldri personlig vært (eller ønsket) å være innblandet i noen voldsepisode og ville mest sannsynelig mistet mye mageinnhold dersom jeg så feks. en person bli kvestet ute på gata.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tyrefekting er dyreplaging/mishandling. Dersom tyrefektere får litt juling iblant også, synes jeg dette er rett og rimelig. Og hvis det setter denne idiotiske sporten i medias søkelys over hele verden, flott!

Alle som driver med tyrefekting er klar over farene. Alle som bokser er klar over farene. Forskjellen er bare at det er "lov" å juble når noen får juling i boksing? Merkelig verden vi lever i dere.

Lenke til kommentar

Må først si at jeg er sterkt imot dyremishandling og den karen fikk som fortjent!

Jeg har mer empati med oksen enn jeg har med den karen og når jeg så dette innslaget i VG kom det en indre varme i meg.

Hvis man ser på disse matadorene er de som regel tynne og spinkle og siden de valgte å bli matadorer tyder mye på at de ikke er så veldig smarte. Bunn i å grunn et meget egnet individ for mobbing i skolen. Så dette er nok en måte å ta tilbake, noe de fortsatt ikke klarer å gjøre på sine likemenn fordi de er tynne, spinkle og dumme og dermed må de la hevnen gå utover dyr som stort sett bare står på en slette å spiser gress.

Mennesker er jo til tros alt dyr og evolusjonen har utropt oss til verdensherskere så det betyr jo at alle andre dyre-raser er oss underlegne.

Men som forsvar til matadoren: Mennesket har gjennom tidene bevist at blod og vold er morsomme ting og at vi liker å utøve vold, da dette er etter min mening et sterkt instinkt. Det gir god selvfølelse å vite at man er sterkere enn andre.

Men det blir litt feil det her at et forsvarsløst dyr skal bli pint til døde for at denne mannen skal få en god selvfølelse og publikum skal mores. Det man burde gjøre er å innføre litt mer action til denne typen underholdning ved å bytte ut tyren med en annen mann og la begge begynne med likt utgangspunkt. Bruke UFC som et utgangspunkt og videreutvikle dette konseptet. Målet er overleve og dette gjøres ved å uskadligjøre/drepe motstanderen. Kamp med alle slags typer nærkamp, med og uten våpen og så klart store pengesummer til vinneren.

Endret av Spilloman
Lenke til kommentar
Alle som driver med tyrefekting er klar over farene. Alle som bokser er klar over farene. Forskjellen er bare at det er "lov" å juble når noen får juling i boksing? Merkelig verden vi lever i dere.

i boksing har begge parter valgt å være med. jeg tror ikke det er okser som "frivillig" deltar i tyrefekting..

Lenke til kommentar
i boksing har begge parter valgt å være med. jeg tror ikke det er okser som "frivillig" deltar i tyrefekting..

En viktig forskjell å merke seg: Et dyr er et dyr og et menneske er et menneske.

Det er en grunn til at akuttbehandlingen til et hardt skadd dyr stort sett består av en kule.

Jeg er ganske sikker på at de fleste i denne tråden som jubler over den skadde tyrefekteren, spiser okse rett som det er. Likevel skal man ikke påføre dyr unødvendig lidelse, så jeg tar avstand fra tyrefekting. Det mange ikke innser er at tyrefekting vil bestå så lenge folk vil betale for å se det. Jeg syns ikke det blir riktig å legge all skyld for oksens lidelse på tyrefekteren, da dette er en sport folket vil ha. Det er selvsagt frivillig å bli tyrefekter, og det er svært risikofylt å være det, noe mannen som ble spiddet av oksen fikk merke og må ta konsekvensene av.

Lenke til kommentar

Nemlig. Nettopp det var også poenget.

Derfor er det jo også rettferdig at oksen får "tatt igjen", ettersom den ikke ville være med i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

Den egentlig store forskjellen er at dyr ikke forstår hva som skjer. Oksen er livredd og kjemper for livet (en kamp som var tapt allerede når den ble valgt ut til å delta (merk valgt ut, ikke valgte, et annet godt poeng)). Mennesker forstår mye bedre hva som skjer rundt dem, og vet hva de går til. Jeg gleder meg ikke over smerten til matadoren i seg selv, men han visste hva som skulle skje og var klar over risikioen, kanskje han tenker litt over hva han driver med når han ligger på magen og spiser is...

Det jeg misliker så sterkt med dyremishandling er at dyr er generelt lojale og åpne, og uten ondskap. De forstår ikke hvorfor de blir påført smerte og blir bare redde. Menneskene har fullstendig makt over dyrene og kan stoppe når de vil, men fortsetter kun for egen selvtilfredshet. Oksen har store spisse horn og 800kg muskler, at den fikk sparket litt tilbake før den døde en meningsløs og uhorvelig smertefull død er bare bra.

Jeg synes Jackass er kjempemorsomt, ikke fordi jeg er en psykopat som andre her vil ha det til, men fordi Steve-O vet at det kommer til å gjøre vondt å løpe inn i det treet der, men han har vurdert risikoen og situasjonen i forkant, og gjøre det hele pga kicket han får av det (og tør jeg påstå at det er litt penger inne i bildet også?) Oksen har ikke valgt noen ting, og hadde han kunnet velge tror jeg han ville foretrukket en eng med masse gress!

Ble kanskje litt langt, men... :blush:

Lenke til kommentar
Den egentlig store forskjellen er at dyr ikke forstår hva som skjer. Oksen er livredd og kjemper for livet (en kamp som var tapt allerede når den ble valgt ut til å delta (merk valgt ut, ikke valgte, et annet godt poeng)). Mennesker forstår mye bedre hva som skjer rundt dem, og vet hva de går til. Jeg gleder meg ikke over smerten til matadoren i seg selv, men han visste hva som skulle skje og var klar over risikioen, kanskje han tenker litt over hva han driver med når han ligger på magen og spiser is...

Det jeg misliker så sterkt med dyremishandling er at dyr er generelt lojale og åpne, og uten ondskap. De forstår ikke hvorfor de blir påført smerte og blir bare redde. Menneskene har fullstendig makt over dyrene og kan stoppe når de vil, men fortsetter kun for egen selvtilfredshet. Oksen har store spisse horn og 800kg muskler, at den fikk sparket litt tilbake før den døde en meningsløs og uhorvelig smertefull død er bare bra.

Jeg synes Jackass er kjempemorsomt, ikke fordi jeg er en psykopat som andre her vil ha det til, men fordi Steve-O vet at det kommer til å gjøre vondt å løpe inn i det treet der, men han har vurdert risikoen og situasjonen i forkant, og gjøre det hele pga kicket han får av det (og tør jeg påstå at det er litt penger inne i bildet også?) Oksen har ikke valgt noen ting, og hadde han kunnet velge tror jeg han ville foretrukket en eng med masse gress!

Ble kanskje litt langt, men... :blush:

Det han sa.

Raggie har talt, og vi trenger vel egentlig ikke si noe mer...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...