Vice Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Er jeg blåøyd fordi jeg ikke nyter synet av skadde mennesker? Verden er jammen blitt rar... Fordi du sidestiller all lidelse. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 (endret) Spanjoler koser seg med at dyr får vondt, dere koser dere med mennesker som får vondt. Hva er verst? Hmmm.... Vi jager ikke oksene rundt. Vi bare ser på at deres egen dumhet skader dem. Okse => stygg mann EDIT: måtte alle dyreplagere bli saksøkt av RIAA og brenne i helvete. Endret 25. juni 2004 av fredrikrb Lenke til kommentar
Katalysator Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Jeg sidestiller lidelse i den grad at jeg ikke ler av og koser meg med noen type lidelse. Det finnes selvsagt forskjellige grader av ondskap og onde handlinger og slike handlinger har dermed ulik grad av "forkastelighet". Det eneste jeg konstaterer er at dere liker at noen lider og det kan jeg ikke si jeg er noen tilhenger av. Å le av at noen andre har det vondt er faktisk et psykopatisk trekk. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Jeg sidestiller lidelse i den grad at jeg ikke ler av og koser meg med noen type lidelse. Det finnes selvsagt forskjellige grader av ondskap og onde handlinger og slike handlinger har dermed ulik grad av "forkastelighet". Det eneste jeg konstaterer er at dere liker at noen lider og det kan jeg ikke si jeg er noen tilhenger av. Å le av at noen andre har det vondt er faktisk et psykopatisk trekk. Så du synes at all lidelse er akkurat like ille, hvis det er i samme form? Jeg for min del synes det er flott at oksen spiddet en av de mest profilerte tyrefekterene i spania. Kanskje de kan få slutt på dette tullet snart. Lenke til kommentar
Katalysator Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Så du synes at all lidelse er akkurat like ille, hvis det er i samme form? Skriver jeg det? Nei. Lenke til kommentar
Jon@s Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Må bare sende en støtteerklæring til katalysatoren her! Man skal aldri kose seg over at noen lider, hverken mennesker eller dyr. Det er en smålig ting å gjøre! Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Du er vel blandt de som synes synd på 'mummipappa' som la seg i vegbanen og ble påkjørt også, da. Det er synd hvis de rører oksen, for den gjorde det ikke frivillig. Tyrefekteren derimot gjør det frivillig, så han kan gjerne dø for min del. Han må vite at det han gjør er at han går i kamp mot en okse, og at hornene på hodet dens er der nettopp av én grunn: selvforsvar/angrep. Hvis oksen kunne velge ville den nok heller ha beitet litt på en åker/fjell enn å gå i en kamp som den er ment å tape. Lenke til kommentar
Bro2 Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 (endret) Dette er en diskusjon du har tapt for lenge siden, Katalysator. Du prøver bare å vri rundt på situasjonen, men til ingen nytte. Dere som "digger" dette: Er dere klar over at dere senker dere ned på samme nivå som de som ser på og liker tyrefekting med disse uttalelsene? ehe....nei! Det eneste jeg konstaterer er at dere liker at noen lider og det kan jeg ikke si jeg er noen tilhenger av. Å le av at noen andre har det vondt er faktisk et psykopatisk trekk. Stemple de som liker at oksen tok igjen for psykopater? latterlig! Det er ikke snakk om Hanibal Lecter som nyter å spise diverse menneskilige organer. Det er snakk om rettferdighetssans. Etter min mening fortjente matadoren det han fikk, enkelt og greit. Det er veldig lett å gå rundt og ha masse meninger så lenge man ikke blir direkte berørt selv. Prøv å gi voldtektsmannen er rettferdig straff etter at noen du bryr deg om har blitt offer. Jeg tror ikke dere helt begriper hvor mye lidelse den matadoren har påført ulike okser opp gjennom karieren. Dette er en person som lever av å torturere dyr, og å si at man ikke skal si seg fornøyd med at han fikk igjen kanskje en promille av det han har påført andre dyr blir for teit. Å vri det over på at man ikke skal nyte å se andre lide..... Jeg syns det er flott, bra, rettferdig, på tide, fortjent. Det betyr ikke at jeg nyter det som psykopat. Endret 27. juni 2004 av Bro2 Lenke til kommentar
Katalysator Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Å nyte synet av skadede dyr eller mennesker er og blir et psykopatisk trekk enten du vil det eller ikke. Det er et soleklart tegn på sterkt underutviklet empati. Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Jeg nyter av å få alle myggene i rommet mitt drept! Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Jeg får et psykopatisk "kick" av å drepe mygg Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Å nyte synet av skadede dyr eller mennesker er og blir et psykopatisk trekk enten du vil det eller ikke. Det er et soleklart tegn på sterkt underutviklet empati. Og hva i alle dager gjorde deg ekspert på menneskets psyke? Lærte du noe på videregående som ikke vi andre lærte, eller har du en utdanning å vise til? Og ikke si meg du hadde "Psykologi" 2-timers som valgfag... Lenke til kommentar
bkvaloy Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Noob. HATE THAT FUCKING WORD! Lenke til kommentar
bkvaloy Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Å nyte synet av skadede dyr eller mennesker er og blir et psykopatisk trekk enten du vil det eller ikke. Det er et soleklart tegn på sterkt underutviklet empati. "Bla bla bla pisspreik bla bla..... bla bla... bla" Tyrefekter som bli spiddet av oksen? MORSOMT! PUNKTUM! Psykopat? Jeg? Javel Jeg kjenner at det gjør vondt i empatien min.... Lenke til kommentar
Katalysator Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Og hva i alle dager gjorde deg ekspert på menneskets psyke?Lærte du noe på videregående som ikke vi andre lærte, eller har du en utdanning å vise til? Og ikke si meg du hadde "Psykologi" 2-timers som valgfag... Hvis du har utdanning i alt du uttaler deg om blir jeg imponert. Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Selv så synes jeg at det var genialt! La mannen blø! Kall meg psykopat eller hva dere vil, men dyreplageri liker jeg ikke! Derimot mennesker som blir plaget og torturet hvis de har gjort noe "slemt" liker jeg! Er jeg ond? Kanskje litt... Lenke til kommentar
Bro2 Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Å nyte synet av skadede dyr eller mennesker er og blir et psykopatisk trekk enten du vil det eller ikke. Det er et soleklart tegn på sterkt underutviklet empati. Visste du at å like å ha kontroll over penger også er et psykopatisk trekk? Ganske mange som sliter hvis man sier det så enkelt... Tror du har misforstått noe relativt grunnleggende når det gjelder dette. Du vil vel gå så langt som å si at hele jackass fanskaren er en gjeng med psykopatiske trekk.... Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Du vil vel gå så langt som å si at hele jackass fanskaren er en gjeng med psykopatiske trekk.... De er psykopatiske Men å påstå at man er psykopat fordi man digger at den stakkars fikk slått litt tilbake blir for dumt! Og ting til katalysator: å vri og vende på alt som du gjør, er også tegn på psykisk lidelse. OG ja, jeg kan litt om dette etter å ha jobba snart 2 år på en ganske tung avdeling på psykiatrisk sykhus. Lenke til kommentar
Jon@s Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Jeg tror det er en god egenskap å ikke le og godte seg over andre menneskers lidelse uansett hva personen har gjort. Jeg har iallefall store vansker med å kose meg over slikt. Jeg forstår at man ønsker hevn hvis ens egne barn blir drept av en gal mann e.l. Det ville jeg nok selv ønsket, og det å ønske hevn er egentlig ganske naturlig for mennesket. Det må imidlertid være en ganske personlig sak før jeg ønsker folk alvorlig skadet, og denne tyrefektningssaken er ikke akkurat en sak jeg brenner for... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå