Gå til innhold

Hvordan fungerer K700s Batteri?

Anbefalte innlegg

Hei!

Til dere som er så heldige og allerede har en SE K700 mellom fingrene. Hvilke erfaringer har dere med batterikapasiteten. Hvor lenge holder det ved lite bruk (lite ringing, radio, spill etc...)? Og hvor lenge må det lades når det er tomt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt en K700i i noen dager og ut ifra min begrensede erfaring med telefoner var den bra. Alt finns, men holder med det som sto i testen at batteriet ikke var det beste. Er jo helt klart avhengig av hvor mye man bruker telefonen, men har man mange funksjoner er det jo klart at man vil kunne bruke de uten at man må sitte med laderen i hele tiden. Batteritiden var en av grunnene til at jeg valgte denne telefonen fremfor N 6230 men jeg vet ikke om den egentlig er så mye bedre.

Har dog hatt et litt større problem med den telefonen jeg kjøpte og det er at høytaleren var så dårlig at det ikke gikk å høre hva folk sa om man sto ute og snakket. Vår derfor nøtt til å sende tilbake telefonen og skal få en ny i dag som forhåpentligvis er bedre.

Lenke til kommentar

Hva med den buggen som noen snakka om at batteriindikatoren er litt på snurren? Altså at den viser at batteriet er tomt selvom det er mye kapasitet igjen. Når dere som har K700 setter den til lading, gjør dere det når dere ser at batteriindikatoren går mot tom, eller har dere telefonen på til den skrur seg av?

Lenke til kommentar
er på tredje dagen jeg nå, og har enda ca 1/3 del igjen..

Prøv å bruk den helt til den kutter, og ikke lad den bare fordi indikatoren sier at det er tomt. Da kan vi se om det er en bug i indikatoren som noen har nevnt, hvis telefonen varer mye lenger etter at den skulle ha vært tom.

Lenke til kommentar

Har _utrolig_ lyst på K700 (har 3310 nå :blush: ), men den batterikapasiteten får meg til å begynne å tvile :(

Er det virkelig slik at man må lade opp batteriet _hver eneste dag_, i såfall hvor lang tid tar det før det er fulladet (hvis man ser bort i fra de/den aller første ladingen(e))??

:no:

Forresten... vil den falle i pris utover sommeren/høsten?? Eventuelt hvor mye??

Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar

ERRMM. Ok. Etter at du har ladet opp batterient 1 gang, så VIl det tappes fort.. men spør du meg så er det BRA batteri.. fordi jeg har:

-Tatt ca 15 - 25 bilder

- 2 videoklipp

-Send masse sms

-Send mms

-Ringt

Å dette på FØRSTE gangs ladding.. er på min fjerde dag nå, å det er fremdles batteri igjen! å etter noen gangs oppladdning blir batteriet ENDA bedre..

Så spør du meg, så er batteriet Veldig Bra !

Endret av *Magnus*
Lenke til kommentar

Synes ikke bat. er så mye å skryte av, kjæresten min arva T610`n og vi har brukt det samtidig, jeg brukte selvfølgelig K700`n en del mere men T610`varte i ett døgn lengre en K700`n. Syntes at batteriet på T610`n var dårlig når jeg kjøpte for over ett år siden, men denne er dessverre enda dårligere/eller er ca samme, men K700 bruker mere strøm.

Har vært på tur siden onsdag og har ladet 3 ganger på ei lang helg, har brukt telefonen ganske mye da (e-post, mms, bilder, video osv), men er litt skuffa ja, sirka like skuffa som når jeg kjøpte T610`n.

Ellers så er det en helt utrolig bra telefon og alt virker som det skal :D:thumbup:

Lenke til kommentar
Synes ikke bat. er så mye å skryte av, kjæresten min arva T610`n og vi har brukt det samtidig, jeg brukte selvfølgelig K700`n en del mere men T610`varte i ett døgn lengre en K700`n. Syntes at batteriet på T610`n var dårlig når jeg kjøpte for over ett år siden, men denne er dessverre enda dårligere/eller er ca samme, men K700 bruker mere strøm.

Har vært på tur siden onsdag og har ladet 3 ganger på ei lang helg, har brukt telefonen ganske mye da (e-post, mms, bilder, video osv), men er litt skuffa ja, sirka like skuffa som når jeg kjøpte T610`n.

Ellers så er det en helt utrolig bra telefon og alt virker som det skal :D:thumbup:

er det en av de første gangene du lader den opp ? husk at den vil bli bedre etter noen gnags oppladdning.. jeg er på mn fjerde dag nå på 1 gangs oppladdning. å du ser hva jeg har hjort med den i posten min over..

Synes den er bra jeg.. hvis jeg ikke har vært "heldig" med batteriet når jeg kjøpte den da ?

Lenke til kommentar

Nei, har ladda`n 5 - 6 ganger nå, er fremdeles ikke no spesielt bra bat. kap. Tviler på at det kommer til å bli merkbart bedre da, det var det samme med T610. Bytta fra N6310i denn gangen og husker jeg ble ganske skuffa over kapasiteten til T610, men man blir vant til alt så jeg forventet ikke at K700 skulle være noe bedre, men litt skuffa over at det er dårligere.

Når det er sagt så er det en helt konge telefon, alt utenom bat. kap. :love:

Lenke til kommentar

Det er det stor uenighet om, noen sier ja, andre sier nei. Mange sier man skal lade i 8-10-14-16 timer osv første ganger og lade de helt ut, men det står aldrig noe om det i manualene. Slike batterier skal klare klattlading, og i en verden med mye reising, bilmontering osv er det vanskelig å la være.

Trodde kanskje det med lang lading og hel utladding hadde noe for seg, gjorde ikke det sist med min T610 og var skuffa over den. Har gjort det korrekt med min K700 men kan ikke se at det gjør noe med bat.kap på den. Klarer fremdeles bare litt over 2 dagers bruk på en ladding, og da ladder jeg den helt ut, og ladder over natten hver gang. :cry:

Jeg må på bemerke at jeg bruker tlf mye, ringer en del, sender mye sms, litt mms og laster en del epost. Har også brukt kamera og radio en del

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...