bazzo Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Sitter og tester ut litt her, skal få php til å skrive valgt option på en ny side. Får det ikke til å fungere, hva gjør jeg feil Her er formen <select name="Test"> <option value="Test1">Dette er test 1</option> <option value="Test2">Dette er test 2</option> </select> Her er php scriptet <?php if ($Test = $Test1) echo "Dette er test 1 og ikke test 2"; ?> Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 <?php if ($Test == $Test1) echo "Dette er test 1 og ikke test 2"; ?> == og ikke = Lenke til kommentar
bazzo Skrevet 24. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2004 <?php if ($Test == $Test1) echo "Dette er test 1 og ikke test 2"; ?> == og ikke = nei, testa det og.. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 (endret) == er riktig operator for sammenligning av to verdier. hva du ønsker å gjøre er imidlertid mildt sagt meget forvirrende - kan det være at du ønsker å sjekke om $Test == "Test1" eller om $Test == "Test2" ? og bruker du register_globals=on? hvis ikke du henter ned $Test = $_REQUEST['Test']; eller tilsvarende så har du et usikkert server oppsett som resten av verden har forlatt for lenge siden. EDIT: liten skriveleif Endret 24. juni 2004 av Torbjørn Lenke til kommentar
bazzo Skrevet 24. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2004 fant ut av det.. den blir slik <?php if ($Test == Test1) echo "Dette er test 1 og ikke test 2"; ?> Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 bruk "Test1" med tødler rundt Lenke til kommentar
bazzo Skrevet 24. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2004 (endret) er det mulig å hente opp if strengen med en variabel, slik at jeg slipper å skrive inn hele if strengen for hver gang? Endret 24. juni 2004 av bazzo Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 jeg forstår ikke hva du mener... Lenke til kommentar
bazzo Skrevet 24. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2004 Eks. at jeg lager en variabel som heter "$ifTest" $ifTest { if ($Test == "Test1") echo "Dette er test 1"; if ($Test == "Test2") echo "Dette er test 2"; } Og deretter få den til å skrive rett verdi fra if settingen <?php echo $ifTest; ?> Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Det går ann, og det heter en funksjon. Ikke variabel function functionName ($variable) { if ($variable == "Test1") echo "Dette er test 1"; elseif ($variable == "Test2") echo "Dette er test 2"; } Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 kanskje slik? <?php function bazzoIfTest($testVariabel){ if($testVariabel == "Test1"){ return "Dette er test 1"; } else if($testVariabel == "Test2"){ return "Dette er test 2"; } } ?> blabla litt HTML <?php echo bazzoIfTest("Test1"); ?> blabla litt mer HTML <?php echo bazzoIfTest("Test2"); ?> Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 hm... der hadde noen svart først ja. Lenke til kommentar
RottePostei Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Eks. at jeg lager en variabel som heter "$ifTest" $ifTest { if ($Test == "Test1") echo "Dette er test 1"; if ($Test == "Test2") echo "Dette er test 2"; } Og deretter få den til å skrive rett verdi fra if settingen <?php echo $ifTest; ?> $ifTest = ($Test == "Test1" ? "Dette er test 1" : "Dette er test 2); Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå