Penetrator Skrevet 18. april 2002 Del Skrevet 18. april 2002 Jeg lurte på om noen kjenner til praksisen til nettlevrandørene når det gjelder tilbakeholdelse av IP addresse. Må det foreligge politianmeldelse og etterforskning fra politiets side før IP leveres? Har hørt om saker hvor Telenor har nektet å hjelpe politiet, selv ikke i alvorlige saker. Men NGT har vært mer liberale. Who will enlighten me?? :smile: Mvh. Penetrator Lenke til kommentar
Penetrator Skrevet 18. april 2002 Forfatter Del Skrevet 18. april 2002 Noen må da vite noe?! Kom igjen! Plz :smile: Mvh. Penetrator Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 18. april 2002 Del Skrevet 18. april 2002 Vel, dette er jo person-sensitiv informasjon, saa jeg vil tro det faller inn under personvern-loven. Og at bare purken kan bryte denne loven, jeg mener... eh. I statene trenger man et saakalt "sub-poena" for at en ISP skal utlevere slike ting. Tror nok at det maa en anmeldelse og etterforskning til for at ISP en skal ha lov til aa gi fra seg slik info. Det var jo en sak for noen aar tilbake om at diverse forum ble misbrukt til rykte-spredning i forbindelse med aksjer, men nei, ingen utlevering av info om postere. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 18. april 2002 Del Skrevet 18. april 2002 http://itavisen.no/art/1286930.html "- Vi får ofte forespørsel fra tredjepart, men vil alltid kreve rettskjennelse før vi utleverer kundeinformasjon, sier informasjonskoordinator Per Hansen i Telenor Nextel." Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå