Thomas Hansen Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Hei, Jeg har byttet ut den kjedelige grønne led'en på kabinettet mitt, med en rød. Denne har jeg kjøpt på microplex Denne LED'en kjøpte jeg. Jeg fjernet den gamle LED'en, og satt inn den nye, og den virker bra. Problemet kommer hvis jeg dytter på LED'en eller front dekselet i nærheten av LED'en. Da starter maskinen på nytt. Vanligvis ville jeg ikke brydd meg noe om det (siden jeg aldri dytter på den delen av dekselet). Men jeg har akkurat solgt pc'en, og kjøperen er ikke fornøyd og har bedt meg fikse det! Jeg har forsøkt å isolere led'en bedre, og vært veldig nøye med at + og - ikke toucher hverandre. Men jeg klarer ikke å finne ut hva problemet kan være. Kan noen her hjelpe meg? Lenke til kommentar
Pompel Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Har du isolert beina på LED'en så de ikke kommer i kontakt med kabinettet? Eller har du fått for mye lim på slik at du "vrir" frontplata, og reset switchen slår inn? Prøv å dra ut ledningen til HK fra LED, trykk, så prøver du det samme med ledningen til reset switchen.. da bør du ihvertfall finne ut hva som er årsaken til problemet Lenke til kommentar
Thomas Hansen Skrevet 24. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2004 Har du isolert beina på LED'en så de ikke kommer i kontakt med kabinettet?Eller har du fått for mye lim på slik at du "vrir" frontplata, og reset switchen slår inn? Prøv å dra ut ledningen til HK fra LED, trykk, så prøver du det samme med ledningen til reset switchen.. da bør du ihvertfall finne ut hva som er årsaken til problemet Jeg trodde isoleringen var problemet først, for "benene" til LED'en stopper ca 1mm unna metall-kabinettet. Derfor isolerte jeg enda bedre, og forsøkte å presse på platen, da restartet den ikke. Så leverte jeg pc'en hos kjøperen..men igår ringte han meg og klaget over at jeg ikke hadde fikset problemet likevel. Jeg skal prøve å dra ut en og en ledning fra hovedkortet! Takk for tipset Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå