Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tregt trådløst internett.

Anbefalte innlegg

Sliter med treg linje (ca 400-500 kbit/s, burde hatt 700+ / Telenor ADSL).

Specs.

D-Link DI-514 trådløs router

D-link DWL-610 trådløst nettverkskort (PCMCIA).

PC: HP ze4417ea (laptop)

Kjører ikke kryptert linje. Signalstyrken oppgis som regel til "veldig bra" (sende/motaks vstn somregel >1m).

Kan noen "tappe"/stjele båndbredde? Hvordan kan jeg evthindre at andre maskiner kobler seg opp?

Alle gode ideer og frolsag til kjappere linje mottas med takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å endre kanal på både routeren/aksesspunktet og deretter nettverkskortet. Det kan være nettverk i nærheten som bruker samme kanal. (selv om du ikke ser dem)

Endring av kanal nummer for nettverkskortet kan være på

1) I programvaren som styrer kortet

2) I enhetsbehandling for det trådløse kortet og deretter - konfigurasjonsmenyen

LYKKE TIL :w00t:

Lenke til kommentar

HAr selv en Di614 i et nettverk bestående av flere PCr

1. Webserver (direkte 100mbit),

1.DWL650 kort laptop1 22mbit, )

1 DLW510 kort (Stasjonær, 11mbit)

1 Intel LAptop (11mbit)

Når det gjelder hastigheten så kjører jeg WLAN uten kryptering oppsatt som 11mbit pga de svakeste leddene.

Ved direkte nedlasting fra min webserver som står direkte med RJ45 kabel til switchen på routeren får jeg en hastighet mot laptop via 11mbit som ligger på nedlasting av 730MB fil (film) på rundt 20-23 minutter.

Via direkte kabel 100mb tar dette ca 4 minutter.

Når det gjelder avstand har jeg den lengst fjerne pc stående ca 70m fra routeren med et nabohus i mellom. Denne kjører ofte ned i 2Mbit men det er ikke merkbarrt ut mot internett som er 700kbit...

Lenke til kommentar

Har du prøvd å koble LAPTOP direkte til ADSL linje via Ethernet kontakten om du har dette på din laptop. Hva blir hastigheten..

Ellers er det et godt hint å laste inn ny firmware....på routen og sørge for justering av kanalen. Samt hold trådløste DECT telefoners basehenhet litt i avstand fra routeren. Minst 2 - 3 meter (selv her jeg den 7 m unda og opplever ingen problemer....

Ellers for moroskyld! prøv å sett basen vedsiden av micoovnen på kjøkkendet. Da virker ingen ting....

Lenke til kommentar
Prøv å endre kanal på både routeren/aksesspunktet og deretter nettverkskortet. Det kan være nettverk i nærheten som bruker samme kanal. (selv om du ikke ser dem)

Endring av kanal nummer for nettverkskortet kan være på

1) I programvaren som styrer kortet

2) I enhetsbehandling for det trådløse kortet og deretter - konfigurasjonsmenyen

LYKKE TIL :w00t:

Det så ut som det gjorde susen, ja ... kan være tilfedligheter dette.

Nøyer meg med dette foreløpig.

HAKADAL:

Har trådløs tlf. i nærheten .... ser hordan ting fungerer før jeg prøver via LAN/Ethernet...

Takker :woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...