ibm Skrevet 3. november 2001 Del Skrevet 3. november 2001 Har innstallert XP preview -2505. Den første gangen jeg gjorde det hadde jeg 2 Hdisker i Pc'en - WDigital 30 gig - Quantum 20 Gig. Hadde alstå master og slave. Har tenkt å bruke den minste disken i en anna pc. Problemet er at da booter ikke WDigitalen som er igjen. Får "primary Hard-disk failure". Får ikke startet Xp. STraks jeg kobler til 20 Gig igjen, oppfører pc seg helt normalt. Jeg fårt altså ikke tilgang til WDigital'en uten at Quantumen er med på "lasset". Jeg leter altså etter å få min Pc til å virke uten slavedisken og med Xp.. Mvh ibm Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 4. november 2001 Del Skrevet 4. november 2001 Husker jeg ikke feil fra pin-config'en på WD-disken min så må du sette disken til å kjøre enten som master, master MED slave, eller som slave. Det gjør du på pin'sa bak på disken. Nå funker min WD helt greit med andre disker som slave uten at disken er satt til å kjøre som master med slave, men det er mulig dette ikke er tilfelle mot alle hovedkort/alle typer og merker hd'er. Prøv å se på disken og oversiktet over pin-config å se om det er noe hjelp å finne. Kan jo værra det om ikke annet.. Lykke til! Mvh DFN Lenke til kommentar
ibm Skrevet 4. november 2001 Forfatter Del Skrevet 4. november 2001 Takk for den... det var det som skulle til !! Mvh - ibm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå