OlaTK Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Nå har jeg snart slettet filer for over 20 GB, men windows vil ikke registrere det. Hvor lang tid pleier det å ta før den registrerer at filer er blitt slettet? Lenke til kommentar
wil Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 hvilke filer er det du prøver å slette da? mp3, doc, exe filer? har du Norton Antivirus. en eller annen versjon på engelsk? denne oppretter noe som heter Norton et eller annet. dvs. den skifter navn på paprikurven din. dette gjør at alle filene du sletter blir lagret der. dermed vil du ikke merke at du har slettet filer. litt kjipt dette men sånn ere det. heldigvis er ikke min Norton sånn selv om Norton suger. Lenke til kommentar
sim Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Kanskje du må restarte maskinen, det er jo windows det er snakk om. Lenke til kommentar
wil Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 joda, men nå høres det ut som at du knappt nok vet hva Norton er, så der er du vel litt blank. ikke det at jeg er 100 % på det, men siden du kjører bare Linux så går jeg ut ifra det. Lenke til kommentar
sim Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 joda, men nå høres det ut som at du knappt nok vet hva Norton er, så der er du vel litt blank. ikke det at jeg er 100 % på det, men siden du kjører bare Linux så går jeg ut ifra det. Haha, jeg vet hva Norton er, og hvilke produkter de tilbyr. Grunnen til at jeg sier at du kanskje må restarte er fordi jeg mener at det ikke alltid er sammenheng mellom de tingene windows sammen med 3.-partsprogrammer finner på. Jeg vet godt at du kan får norton-produkter til å opprette en "Norton protected rezycle bin", noe du (wil) påpekte i posten din. Og ja, nå kjører jeg kun linux, men det betyr ikke at jeg ikke vet hva norton, eller for den saks skyld andre windows-programmer, er. Lenke til kommentar
wil Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 sorry da. jeg regnet med at du ikke hadde så mye peil siden at du befinner deg nesten alltid på Linux foumet. uannsett, hvis du skal hjelpe flere folk med Linux så kan du jo stikke innom Linuxguiden.org på forumet der. masse info der. Lenke til kommentar
OlaTK Skrevet 24. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2004 (endret) Jo jeg har restarta, og nei jeg bruker ikke norton. Rart det der den har enda ikke registrert at de er sletta. Nå når jeg skjekker hvor mye plass det er brukt ed å høyreklikke på en partisjon og velge egenskaper får jeg 31 Gb, men hvis jeg velger alle mappene i partisjonen får jeg at brukt plass er 21 Gb. Dermed mangler jeg 10 Gb. Beggynner å bli lei nå, hvor lang tid skal det egentlig ta før det registreres. Skal ta backup av en annen partisjon innpå den her, men det går ikke når jeg mangler 10 Gb. Endret 24. juni 2004 av Zephyros Lenke til kommentar
StianGran Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Det høres litt ut som du kan ha noen skjulte filer som du ikke får merka når du merker alle mappene. Er det C: eller en annen partisjon det er snakk om? WinXP kan hvertfall finne på å lage en sykt stor pagefile.sys og en annen som heter hiberfil eller noe (husker ikke akkurat navnet), men trodde ikke akkurat de kunne bli så store som 10Gb men Lenke til kommentar
OlaTK Skrevet 24. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2004 Det er ikke Windows partisjon nei, og jeg har så klart skjekket Skjulte filer. Det jeg mener er at jeg foreksempel har slettet en film på 700Mb, men windows registrerer det ikke så jeg har fortsatt like mye plass som før jeg slettet fila. Og ja jeg legger den ikke bare i papirkurven. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Og etter all diskusjonen så er det ingen som har tenkt på system restore ? Lenke til kommentar
wil Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 LOL. det hadde jeg ikke tenkt på. jaja han kan jo prøve det også. selv om jeg ikke er særlig begreistret for denne funksjonen. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Siden alle muligheter ser ut til å være oppbrukt er det sannsynlig at system restore overvåker den omtalte disken.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå