L0ko Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Heisann! Da eg fikk mitt sapphire 9700 kort viste det seg at kortet blei for varmt inne i pcn min og eg kunne ikkje spille noken spill i heile tatt. skrudde av den knøttlille kjøleribba inkludert ei lita minivifte og monterte ei kabinettvifte ca 1 cm fra gpu. på forsida. Så skrudde eg ned fra 8x agp til 4x agp. da var det mulig å spille spill igjen. Det eg lurer på er om det finnes ferdig konstruerte heatsinks til sapphire 9700, eller om eg må lage meg ei kjøleribbe sjøl. Noen som har andre forslag til korleis eg best kan kjøle ned kortet? mvh Asbjørn! Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Vet ikke, men tror Arctic Cooling vifta passer (jeg bruker den på mitt Radeon 9700 Pro kort, og det funker kjempebra). Den selges på netshop.no og microplex.no til rundt 175 kr. Lenke til kommentar
L0ko Skrevet 23. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2004 Flott, skal ta en kikk på den! er den grei å montere eller? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Eg har nettopp kjøpt ein Zalman ZM80C-HP Heatpipe VGA Cooler ZM80C-HP Passiv kjøler for skjermkort til mitt 9700np. Får sjå om det duger. Tok også med vifta til den. Zalman ZM-OP1 80mm vifte til VGA kjøler Den vart anbefalt av fleire på forumet, så det må vel funke. Lenke til kommentar
Mr-Zin Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 bestilte samme kjøler jeg. til mitt 9700pro Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Flott, skal ta en kikk på den! er den grei å montere eller? Den er grei å montere ja. Koster forresten kr 99 hos Microplex. Lenke til kommentar
L0ko Skrevet 23. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2004 (endret) ship o hoi! artic cooling vifta er på tilbud til 99,- =) Mr.Zin : fungerer den ribba og vifta bra? er det nok med artic cooling vifta egentlig? ---- Det som er saken er jo at originale ribba og vifta til kortet var crappy, så om artic cooling til 99,- er mykje bedre enn den originale så er det jo er bra kjøp. men det eg frykter er at det blir for varmt dersom artic c ikkje er så god. så om noken kan fortelle meg om den kjøler medium / bra / eller supert, så hadde det vert fint. ellers er jo zalman pakken et fint alternativ men litt dyrere da.. Endret 23. juni 2004 av L0ko Lenke til kommentar
Pirka Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Har ati sin 9700np med orginal kjøler modda til 9700Pro og alt funker fint. Bare at det er en extra vifte som blåser på chipsete bakk. Lenke til kommentar
atrax Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Den Zalman-kjøleren med heatpipe kjøler ikke særlig bra, selv ikke med den ekstra 80mm-viften montert. En kamerat har den montert på et 9800 PRO-kort, og den største forskjellen er at det er mindre støy fra skjermkortet. Arctic Cooling har en bra GPU-kjøler, "VGA Silencer". Den er faktisk på tilbud hos Microplex nå, surf og kjøp! Lenke til kommentar
Mr-Zin Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Loko: vet ikke får vite det etter helga, har enda ikke fått den er jeg heldig får jeg den på fredag, bestilte i går og bor i nord Lenke til kommentar
L0ko Skrevet 23. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2004 ah =) bor i vest, så det tar tid dit også =)) men ser at atrax anbefaler vga vifta, og siden den var så billig, så kjøper eg den nå! Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 ingen vits i å skru ned til 4x agp. hjelper ikke på varmen......... Lenke til kommentar
L0ko Skrevet 23. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2004 ingen vits å skru ned? hm.. det var rart. for alt funker når eg skur ned, og det klikker når eg skrur opp. kanskje eg skal oppdatere drivere nå. lenge sia sist. ka drivere anbefales til radeon 9700 ? siste catalyst, eller noe som heter omega? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå