miXer Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Jeg har WinXP Pro. Jeg har fått no spyware greier som jeg ikke klarer å fjerne over hode. Jeg har scanna hele pc'en mange ganger med både NAV2003 og BPS Spyware Remover uten noe resultat om spyware. Både NAV2003 og BPS Spyware Remover har siste oppdatering via LiveUpdate. Ligger heller ingenting i Add/Remove Programs. Må jeg legge inn Windows på nytt eller er det noen som har noen smarte ideer ? Lenke til kommentar
Pomfri Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 (endret) Testa Ad-aware og Spybot? Edit: Linker Endret 23. juni 2004 av Pomfri Lenke til kommentar
miXer Skrevet 23. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2004 (endret) Ad-aware er testet. Spybot er ikke testet. *downloading* EDIT: Prøvde Spybot, men hjalp ikke i det hele tatt. Under er en link til et bilde av det som kommer opp i IE. Noen andre som vet om noe? error Endret 24. juni 2004 av miXer Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Hvilken scan-option kjører du i Ad-aware? mvh Pantera Lenke til kommentar
CBK Comm. AS Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Du kan jo også prøve Pestpatrol . Dette er et produkt som koster penger (ikke mye). Demoversjonen viser hva som finnes av utøy på PC'en, men fjerner dem ikke. PestPatrol tar mye mer spyware etc enn SpyBot og Ad-Aware. Lenke til kommentar
wil Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 en ting jeg lurer på er hvordan du vet at du har spyware. er det noe spesielt som skjer siden at du trur at du har det? Lenke til kommentar
sim Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Kanskje PC-en er treig, han får masse pop-ups eller ser at det er merkelige prosesser som kjører ? Lenke til kommentar
wil Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 ja, det vet jo ikke jeg. det må han jo nesten fortelle om isåfall. Lenke til kommentar
sim Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 ja, det vet jo ikke jeg. det må han jo nesten fortelle om isåfall. Hvorfor er det interesant for deg å vite hvordan han vet at han har spyware ? Jeg klarer ikke å tenke meg til svaret på spørsmålet mitt iallefall. Lenke til kommentar
wil Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 var da voldsomt så du skulle hakke på meg da. ha deg til Linux forumet Sim. Lenke til kommentar
sim Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 ha deg til Linux forumet Sim. Der skjer det jo ingenting. Lenke til kommentar
wil Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 hmmm, ingen med problemer med Linux? hmmm, Linuxguiden er svaret gutt. Lenke til kommentar
miXer Skrevet 24. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2004 en ting jeg lurer på er hvordan du vet at du har spyware. er det noe spesielt som skjer siden at du trur at du har det? Grunnen til at jeg vet at jeg har spyware er at når jeg åpner IE så kommer det opp en slik søke side. Jeg har satt at den ikke skal åpne noen ting(about:blank), pluss at det kommer sånne popups hver gang jeg starter IE om at jeg har det. Lenke til kommentar
JVD Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Grunnen til at jeg vet at jeg har spyware er at når jeg åpner IE så kommer det opp en slik søke side. Jeg har satt at den ikke skal åpne noen ting(about:blank), pluss at det kommer sånne popups hver gang jeg starter IE om at jeg har det. samma prob her! Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Dette er nok en web search hijack . Kjør cwshredder . Deretter sjekk host filen . Og beskytt pc'en for slikt . Nyeste cwshredder (Cool Web search scredder ) her: http://www.spywareinfo.com/~merijn/cwschronicles.html Lenke til kommentar
froebe Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Dette ligner på det samme problemet jeg hjalp en kollega med i går kveld. Han hadde også fått hijacket startsiden med en slik side med adresse about blank. Høyreklikk på siden, velg deretter "vis kilde". Hvis du ser en eller flere linker på denne siden som ligner på noe sånt som oz.msie.tv, finner du løsningen på problemet helt i bunnen av denne forumtråden: http://forums.techguy.org/showthread.php?p...704#post1713704 Lenke til kommentar
Jaboura Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Ad-aware er testet. Spybot er ikke testet. *downloading* EDIT: Prøvde Spybot, men hjalp ikke i det hele tatt. Under er en link til et bilde av det som kommer opp i IE. Noen andre som vet om noe? error hei, i går fikk jeg fram samme startside som deg, scanna gjennom pcen med Ad-aware. Jeg valgte at den skulle fjerne det den fant, og vips så var det fikset. Er Ad-aware'en din oppdatert? hvis ikke så kan det være problemet... Lenke til kommentar
Os|r|s Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 http://mozilla.org/products/firefox/, sier nå bare jeg.. Lenke til kommentar
wil Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 opera er akkurat på samme måte som firefox, har popup stoper den også. den digger jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå