jms88 Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Hei Jeg har nettop fått ny pc, En HP workstation xw4100... P4 3,2 ghz 1,5 Gb ram, Geforce fx 5600 ultra skjermkort Jeg instalerte speed fan som viser temperaturen på de fleste komponentene i pcen. temperaturene på CPU, hdd 1, hdd 2 og local (som jeg tipper er kabinettet?) er ganske stabile mellom 30 og 38celcius. men så er det en som heter Remote 2... denne varierer mellom 50 og 60 celcius... noen som vet hva denne temperaturen tilhører? kan det være skjermkortet? og et annet spørsmål... en kamerat av meg har bygd pc selv... og prosessoren hans ligger på 64 C... betyr det av mine 33 C er veldig lite eller er 33C normalt? Blir glad hvis jeg får noen svar er litt nysgjerrig på hva denne "remote 2" greia er for noe.. Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Den der remot 2 greia di har eg ikkje peiling på kva er Gradene på cpuen din er fin Men kameraten din bør passe seg... Ein cpu bør være under 60c eller så kan det gå ut over ytelsen (dette er noko eg har høyrt, veit ikkje om det er sant ). Lenke til kommentar
Ole12 Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Det er sant det. En P4 bør ligge helst rundt 30-40 celsius. Har kameraten din AMD så kan det være mer normalt, fordi AMD lager mer varme. Er det en P4 så burde han sjekke at kjøleribba sitter på plass, og gjerne manglet å hive på noe kjølepaste Lenke til kommentar
jms88 Skrevet 24. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2004 takk for svarene... selv om de ikke hjalp så mye men det var et vanskelig spørsmål.. han har en AMD 1,8 ghz tror jeg... han har bygd alt selv og ga 3000 kroner for hele pcen (uten skjermkort) så den er ikke akkurat det beste man kan få Lenke til kommentar
bengh Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 hei Last ned Sisoft Sandra 2004 og bruk denne til å finne ut hva de forskjellig temp er. Sisoft angir dette meget presist. Antar at den temp du måler er kjerne temp i CPU. Den er som ventet høyere enn tempføleren til HK som sitter under CPU viser - men som sagt sjekk med Sandra. Selv bruker jeg speedfan 4.13 på Aopen kort. My stabilere enn Silenttex men meget kryptisk å sette opp. Når det førts fungere, fungerer det meget bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå