Gå til innhold

Hjelp til ny pc


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe ny pc ... følgende oppsett:(netshop, alle delene i pc-bygger, AMD)

Kab:Aopen H600B svart m/350w midi tower

Hovedkort: FIC KT-600 pro med VIA KT 600 chipset ATX/S-ATA/Lan/Lyd/Firewire

CPU: AMD Athlon XP 2800+ /333mhz 0.5 mb cache

CPU kjøler :EKL Controlled blade Socket A, 4300RPM, 32.5db

Minne: Twinmos PC3200 DDR-DIMM 512 mb dual pack kit/with two matched

Harddisk:Seagate 120Gb S-ATA 7200rpm m/8mb cache barracuda

Skjermkort:Powercolor Radeon 9800 pro m/128mb ram

Floppy:Sony floppy sort

CD/DVD:Lite-on Combo brenner 52/32/52-16 Retail

Høytalere: Creative SBS 230

Tastatur: Keytronic KT2001 pro PS/2

Mus: har fra før

OS: har xp pro

Skjerm : Di-fusion CRT monitor TCO 99 1600x1200/75hz 0.26mm Sort/sølv

Kr. 8590 (uten frakt og oppkrav) vil ikke gå over 8800kr. eg e ikkje rik heller og det skal være AMD ikkje a64, a64-fx eller P4

 

Forslag til forbedringer? e nubi så litt hjelp hadde vært kjekt ;)

Pc-en skal IKKE overklokkes så trenger ikke overklokkings hovedkort, ram osv...

Noen som vet om det er noen særlige forskjeller på Powercolor og Hightech sin Radeon 9800 pro (begge har 128mb ram og samme kjerne hastighet så ... hjelp?

:thumbup:

 

Og noen som har noe å utsette på netshop ?? (lang tid, dårlig service osv osv..) :hmm:

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har pcen 512 eller 1024 mb ram?? Ble usikker... :blush: Uansett ser dette ut som en bra maskin... men jeg ville kjøpt en AMD XP 3200+, men du må vel som alle andre velge etter lommeboka... Sliter med det samme selv, så jeg har utsatt mitt prosjekt til høsten!! Ellers ser maskinen fin ut den.. og su blir sikkert fornøyd uansett.

 

PS: Netshop.no skal vist være ganske bra!

Lenke til kommentar

Det som hadde vært fantastisk hadde vært om du satt inn hurtig link til hver av komponentene;) Da hadde du sikkert fått enda mer tips og bemerkninger på oppsettet, som så flott ut det ;)

 

Er du litt sensitiv for lyd? (tenkte kanskje du var det siden du kjøpte barracudaen)

Da ville jeg hvertfall gått for EKL sin cpu-vifte med PAPST-vifte, for en 50kr mer..Denne

Vil bare legge til at jeg kjøpte selv barracudaen, og fikk den igår(!) La øret mitt HELT inntil den, og det eneste jeg hørte var CPU-vifta :thumbup:

 

Viss du vil hive vekk 80kr på de høytalerene, så er ikke det det store tapet, vil du ha høytalere som spiller FLOTT(opp til ett visst punkt, men det er rimelig høgt og... :) ) Så anbefaler jeg Disse

Men det er jo opp til deg, lykke til :D

Endret av XeZ
Lenke til kommentar

Ville kjøpt et nForce2 400 ultra kort jeg (fra asus eller abit). Ikke pga overklokkingspotensialet, men at den har doble minnekanaler (det har vel ikke VIA sine kort???) og de yter bedre enn VIA sine kort på XP plattformen. Men da må du passe på å installere minnebrikker parvis, eks 2x256 (som du har valgt) men for all del ikke 1x512 på et nForce hovedkort. Men det går litt etter lommeboka her da. Selv om det ikke skiller så mye på disse hovedkortene lenger.

 

Håper dette hjalp.

 

mvh

Geir Arne Nilsen :thumbup:

 

 

Edit: Kansje et lite problem med SATA.

Endret av ganilsen
Lenke til kommentar
men for all del ikke 1x512 på et nForce hovedkort.

Ikke? Jeg har det og merker ikke noe særlig forskjell fra da jeg hadde 2*512 ddr... :ermm:

Er jo en grunn til at det heter to-kanals. Men jeg gidder ikke diskutere det. Dette er min mening. Hvis du mener at 1x512 brikker yter like godt så skal ikke jeg nekte.... :hmm:

Endret av ganilsen
Lenke til kommentar

Sitter nå her å taster på en maskin med 1x512 på et nforce 400 brikkesett.

 

Asus A7n8x deluxe-e for og være presis ser ingen problemer med å ha 1 512 brikke på dette hovedkortet

Nei greit... Jeg gir meg. Men jeg mener å ha leste at man bør ha 2 minnebrikker på nforce2 korta. Men ser ut til at jeg tok feil. Vil fremdeles anbefale nforce2 400 ultra fremfor et Via KT600.

Lenke til kommentar

takk for rådene folkens :)

men angående den viften... trenger ikkje en helt lydløs pc, men en vifte på 30db bråker vel ikkje så mye?? :roll:

og eg har hørt at psu viften til det kabinettet e ganske så lydløst, og at barracuda lager lite lyd..... så totalt blir det vel ikkje så mye lyd?? Men eg vil jo ha litt bra kjøling, det skal ikkje være ørken temperaturer inni der heller då :p

Lenke til kommentar
Er du litt sensitiv for lyd? (tenkte kanskje du var det siden du kjøpte barracudaen)

Da ville jeg hvertfall gått for EKL sin cpu-vifte med PAPST-vifte, for en 50kr mer..Denne

Hmmm... Det holder ikke at det er en papst-vifte, det må være en papst-vifte med lite støy. I og med at jeg har bestilt (og fått for den saks skyld) viftestyring, kjøpte jeg to 19dB papst'er og to litt kraftige 37 dB papst'er. Mao, selv om det er papst, kan den bråke veldig, sjekk ut spesifikasjoner (som jeg ikke fant på netshop) før du kjøper den. en 30 dB vifte gir godt med lyd fra seg, og det vil du nok irritere deg over selv om du ikke er støyfanatiker...

 

EDIT: Nå svarer jeg på et spørsmål som antageligvis ville kommet hvis ikke: Hvorfor kjøpte du 37 dB vifte da? Jo, fordi jeg har viftestyring, der jeg kan skru ned på styrken. Det kosta ikke mer enn 19 dB'ene (max 10 kr ekstra), og jeg har ikke planer om å kjøre dem på fullt. Bare kjekt å ha ;)

 

Siden folk her er n00bs, og det er tvilsomt om jeg kommer til å sjekke svar her...

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar
takk for rådene folkens :)

men angående den viften... trenger ikkje en helt lydløs pc, men en vifte på 30db bråker vel ikkje så mye?? :roll:

og eg har hørt at psu viften til det kabinettet e ganske så lydløst, og at barracuda lager lite lyd..... så totalt blir det vel ikkje så mye lyd?? Men eg vil jo ha litt bra kjøling, det skal ikkje være ørken temperaturer inni der heller då :p

Altså, hvorfor gå for Seagate fremfor Western Digital hvis du likevel skal ha bråkete kjøler/vifte? Da er Western Digital bedre, og det lager heller ikke mye lyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...