T.F.T Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Hei, spør dette av ren nysgjerrighet. Har tenkt litt over dette, men ikke funnet et ordentlig svar. Hva er grunnen til at dere stenger tråder, i stedet for å slette dem? Hvilken nytteverdi har det at folk leser stengte poster? Skaper det trøbbel i systemene deres dersom dere sletter dem ? Kan skjønne at det er mange poster dere stenger idtedet for å slette, noen av dem har vel nyttig inforsmajon, og er stengt p.g.a for mye oftopic. Men, ikke alle. I noen poster virker som om trådstarter ikke har ofret en tanke på hvor plassere tråden sin. Orker ikke finne fram til noen, dere vet hva jeg mener. Hvorfor sletter dere ikke disse? Lenke til kommentar
wamjdi Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 (endret) Helt enig! Jeg sletter min epost-spam... mange innlegg i forumet burde vært slettet, og ikke bare stengt, siden de jo rett og slett er 'spam' (søppel). Men så har du jo "freedom of speech"... man skal tviholde på den! Sålenge en post er innenfor forumreglene så er det vel vanskelig for moderatorene og fjerne dem Endret 23. juni 2004 av wamjdi Lenke til kommentar
Gef Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 (endret) Grunnen til at vi ikke sletter tråder er at de skal stå som bevis eller eksempler. Hvis dere skjønner Endret 23. juni 2004 av Gef Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 23. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2004 (endret) QUOTE (Gef @ 24/06/2004 : 01:25) Grunnen til at vi ikke sletter tråder er at de skal stå som bevis eller eksempler.Hvis dere skjønner Det skjønner jeg Gef, i visse tilfeller. Syntes du det samme om denne tråden? Hva er den et eksempel for? Hva kan noen lære av den? EDIT: For eksempel tilbakemeldinger-forumet Som dere kanskje ser, er at det er to tråder som handler om akkurat det samme. Begge er stengt, ingen vil svare på dem. Holder det ikke med et eksempel, på noe som omhandler akkurat det samme ? Endret 23. juni 2004 av T.F.T Lenke til kommentar
Blib Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Hvis det er kommet et svar i tråden så er det ikke alltid like greit å slette da folk kanskje lurer påp hvor innlegget sitt ble av. Men hovedgrunnen til at jeg ikke sletter er rett og slett bare fordi det tar enormt mye mer tid enn stenging. Ikke bare det at vi må konfirmere slettingen, men forumet bruker sinnsykt mye tid på å utføre slettingen. Så i tillegg har du det at det ikke er noen vits i å slette fremfor å stenge da. Tråden synker sakte men sikkert vekk i systemet allikevel Lenke til kommentar
jocke Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 (endret) QUOTE (Blib @ 24/06/2004 : 02:53) Hvis det er kommet et svar i tråden så er det ikke alltid like greit å slette da folk kanskje lurer påp hvor innlegget sitt ble av. Men hovedgrunnen til at jeg ikke sletter er rett og slett bare fordi det tar enormt mye mer tid enn stenging. Ikke bare det at vi må konfirmere slettingen, men forumet bruker sinnsykt mye tid på å utføre slettingen. Det blir jo bare noen få queries ekstra ved sletting - så at forumet belastes masse ved sletting blir litt feil. Hadde sletting-delen vært såpass resurskrevende, hadde nok IPB sletet kraftig på dem større forane. Uansett ser jeg at sletting skaper problemer for dem som faktisk startet/leste/svarte på tråden. Hadde jeg fått slettet noen av de trådene jeg har fått stengt (nærmere bestemt 2 stk), hadde jeg stusset litt på kor dem er/hva som hadde skjedd, etc. QUOTE Så i tillegg har du det at det ikke er noen vits i å slette fremfor å stenge da. Tråden synker sakte men sikkert vekk i systemet allikevel Jepp, og hw.no's postcount fortsetter å stige Endret 24. juni 2004 av jallakim Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 QUOTE (jallakim @ 24/06/2004 : 14:34) Det blir jo bare noen få queries ekstra ved sletting - så at forumet belastes masse ved sletting blir litt feil. Hadde sletting-delen vært såpass resurskrevende, hadde nok IPB sletet kraftig på dem større forane. emm, vi er de større foraene står heller ingenting om belastning, men tid.. Og ja noen mods sletter et par innlegg mens andre ikke gjør det.. Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 men hva med alle de owned by chineese postene.. de blei jo bare flyttet og stengt.. de burde i allefall slettes! Lenke til kommentar
Blib Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Nei, de har blitt beholdt for å samle på bevisene. Hva bryr det deg om de ligger på et sted du aldri ser dem uansett? Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 men hvorfor alle.. det står jo det samma i alle.. det minste dere akn gjøre er vell å fjerne de dissne bildene på alle untatt en. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Jamen hvorfor? Det du envner nå ville tatt meg flere dager i arbeid og det er INGEN grunn til det! Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 oki.. da gir jeg meg. sorry får krenkingen. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 (endret) Heh, nei da. Ingen krenking tatt på noen som helst måte Jeg ser bare ikke hvorfor vi skal endre på noe som du aldri ser Edit: Okay, ser nå at et lite antall Chineese-postene ikke har blitt flyttet vekk fra feilpostkategorien, så da er det *mulig* å se dem enda. Men allikevel så er det jo aldri noen som går gjennom der etter poster så vi er trygge enda Endret 25. juni 2004 av Blib Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg