Gå til innhold

Noen som "tør" å anbefale en av disse DVDspillere?


Anbefalte innlegg

Er veldig usikker på kvaliteten på disse:

http://www.databutikken.com/no/default.php?artId=MUSV56LM2E

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=123414&view=detailed

 

Synes prisen kansje er litt FOR lav til at det kan være kvalitet på disse...

 

Noen som har erfaringer?

Eventuelt med andre tilsvarende spillere som de kan anbefale?

 

Er ute etter en grei og billig spiller som også spiller Divx, samt har ok lyd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Før du kjøpe asono!

 

Se litt på testvinneren til lyd og bilde: Philips 630 dvd spiller. Dvd spilleren er billigere enn Asono, og en helt annen kvalitet.

 

Spilleren spiller det samme som asono (divx osv), men har prog. scan i tillegg.

 

Dessuten har spilleren 4x oversampling (leser bildet 4x før du får det på skjermen; fjerner feil i avlesning osv...).

 

Prisen på herligheten er 1399,- (hos expert)

Endret av torkelma
Lenke til kommentar
Før du kjøpe asono!

 

Se litt på testvinneren til lyd og bilde: Philips 630 dvd spiller. Dvd spilleren er billigere enn Asono, og en helt annen kvalitet.

 

Spilleren spiller det samme som asono (divx osv), men har prog. scan i tillegg.

 

Dessuten har spilleren 4x oversampling (leser bildet 4x før du får det på skjermen; fjerner feil i avlesning osv...).

 

Prisen på herligheten er 1399,- (hos expert)

Jeg vurderte Asono opp mot DVP630, og valget falt til slutt på sistnevnte. Har ingen erfaringer med Asono, men DVP630 er iallfall en glimrende spiller. :D

Lenke til kommentar

Ser ut som en bra spiller, ja...

 

Har enda ikke bestillt denne Asono- spilleren.

 

De støtter det meste, begge to, men hva med sonene på Philips sin spiller? kan den spille alle? (Egentlig ikke så viktig, men jeg reiser en del, og det hadde vært greit å kjøpe billige DVD- filmer i Asia...)

 

Ser også at Asono sin spiller lover firmware- oppgraderinger i fremtiden. Dette for Feks. å støtte nye standarder på DIVX, ol. Vil Philips komme med noe lignende?

 

Ser jo at Philips sin er test vinner, så det er uten tvil en god spiller. Men er den like "fleksibel" som Asono sin? Noen som vet? :hmm:

Lenke til kommentar
Ser ut som en bra spiller, ja...

 

Har enda ikke bestillt denne Asono- spilleren.

 

De støtter det meste, begge to, men hva med sonene på Philips sin spiller? kan den spille alle? (Egentlig ikke så viktig, men jeg reiser en del, og det hadde vært greit å kjøpe billige DVD- filmer i Asia...)

 

Ser også at Asono sin spiller lover firmware- oppgraderinger i fremtiden. Dette for Feks. å støtte nye standarder på DIVX, ol. Vil Philips komme med noe lignende?

 

Ser jo at Philips sin er test vinner, så det er uten tvil en god spiller. Men er den like "fleksibel" som Asono sin? Noen som vet? :hmm:

Philips-spilleren kan gjøres sonefri med fjernkontrollen. :) Fant ikke link til dette akkurat nå, men det er forholdsvis lett å finne.

 

Som tidligere nevnt kan jeg ikke uttale meg særlig om Asono-spilleren, siden jeg ikke har brukt den selv, men Philipsen er iallfall et trygt kjøp uansett.

Lenke til kommentar

Nyere Philips DVD er enkle å gjøre sonefri.

 

For DVP630:

1. Turn on the player.

2. Open the tray.

3. Press the following sequence on the remote:  7  8  9  OK  0

4. The number 0 will appear on the lower left side of your screen.

5. Your player is now region free! Put in a DVD and enjoy!

 

NOTE: The 0 in the sequence above represents the region code. 0 = region free. If you want to change your player to just a specific region code, replace the 0 with the region number you want.

 

Har prøvd denne spilleren litt, og ser ut til å være en grei sak til den prisen. :thumbup:

Endret av Mr D
Lenke til kommentar

Har nå handlet Philips- spilleren.

 

Den er nå også sonefri... :D

 

Virker som en bra spiller med god lyd og bilde. Så langt kjempefornøyd!

 

Takker for alle tips.

 

Ps. Har også funnet ut at philips gir ut firmware for denne (og sikkert andre spillere). Så da er det vel ingen tvil om hvilken spiller man bør velge av disse to, slik jeg ser det.

Lenke til kommentar
Har nå handlet Philips- spilleren.

 

Den er nå også sonefri... :D

 

Virker som en bra spiller med god lyd og bilde. Så langt kjempefornøyd!

 

Takker for alle tips.

 

Ps. Har også funnet ut at philips gir ut firmware for denne (og sikkert andre spillere). Så da er det vel ingen tvil om hvilken spiller man bør velge av disse to, slik jeg ser det.

Jeg måtte også ha ny dvd spiller, og kjøpte Philips 630 basert på det som var skrevet her + Lyd og Bildes anbefaling.

Så langt fungerer den som den skal, sonefritt selvfølgelig.

:thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...