Gå til innhold

xbox til kr.2232 f.o.m 26. april 2002 - Dette er ingen spøk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Får du noe gratis mener du?

Hvor mye mer betalte du da for din maskin? Du har allerede betalt for de spillene og kontrolleren....


 

2 spill + en kontroller koster jo faktisk litt mer enn prisdifferansen mellom 2.500,- og 3.999,- da, så de som har kjøpt til 'gammel' pris har faktisk alt i alt fått utstyret billigere!

Lenke til kommentar

MS har innsett at prisen i Europa har vært altfor høy sammenlignet med konkurrentene. Hvor mye det faktisk koster å produsere de enkelte konsollene er totalt uinteressant for de aller fleste kjøperne. Det eneste som betyr noe er hva man får for pengene, og der lå x-box sørgelig dårlig an sammenlignet med PS2. Med de nye prisene blir forholdet litt bedre, men det spørs om det er nok.

 

Alle konsollprodusentene subsidierer konsollene, selv om det selvsagt varierer hvor mye. Ingen tvil om at Sony som er best etablert slipper unna med det minste beløpet. Hele ideen her er å tjene penger på lisensinntekter fra spill. Uten salg av konsoller blir det heller ingen inntekter fra salg av spill.

Lenke til kommentar

Ja, det har vært ute i 2 år, men det er til PC. Fikk bra kritikk hos Gamespot ser jeg, 7.7.

 

Det som kommer til Xbox vil være ganske annerledes, men Mulch, grafikken ser ikke imponerende ut. Den er bra, den skal du ha. Du får glede deg til du får prøve Rogue Leader II. Der har du fet grafikk.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-19 18:33, Roamer skrev:

Det er jo ikke snakk om å få noe gratis, du blir jo tvunget til å kjøpe 2 spill og en kontroller ekstra selv om det er en liten differanse.



 

Svar på dette: Hvem kjøper en hvilken som helst spillkonsoll for å bruke som VASE på stuebordet?

 

Det er snakk om en ny oppdatert versjon av Crimson Skies =)

 

Hva er den svanetingen i farger? En slags kreps? Ærlig talt, jeg aner ikke.. (mistenker det er en gameboy sak, eller kanskje en sexleke?).

 

Roamer, uansett hva du sier, så er Xbox i stand til å gi bedre grafikk enn GC noensinne kan. Av den enkle grunn at GPU'en (grafikkbrikken) er raskere OG har flere finesser som mangler på GC sin ATI (vel å merke) chip. Dessuten er Xbox prosjektet nyere.

 

Når skal du motargumentere lyden til Xbox? Fikk AV kabelen i dag! Steike det Halo var rått med DD5.1 lyd!! Knall opplevelse! Bilde og lyd ble enda bedre! Rått..

 

Har glemt å kommentere harddisken (tror jeg). Siden noen ikke helt fatter poenget med den. Den er ikke der for at det skal være mulig å spille online (Roamer da..), ikke for at du skal KUN lagre spillene dine heller. Den gir deg rett og slett mange fordeler fremfor et treigt og dyrt alternativ som memory cards gir.

 

- Du kan lagre musikk, som du senere kan spille av i spillene.

- Du kan i fremtiden laste den bonuspakker etc. etc. DOA3 skal snart komme med en allerede! Flere drakter/baner tror jeg det var. Det er jo kult, da får du jo mer spilletid fra spillene!

- Du kan (selvfølgelig) lagre savegames på disken, for kjappere access.

- Den blir brukt som midlertidlig lagringsplass for å laste inn f. eks. neste brett raskere, er jo tross alt plass til MYE grafikk i minnet til Xbox (som komprimerer texturene foresten :wink:.

- Harddisken er kun 5200rpm, men det forlenger levetiden OG det gjør at den er mere stillegående (under nivået på de PS2 som jeg har vært borti).

 

Ja, sikkert mer som jeg ikke kommer på akkurat nå. Du får ikke mer verdi for pengene enn med Xbox (blir jo solgt med tap :wink:

 

En annen ting. Noen sier at Linux (WTF?) skal komme til PS2, med harddisk. HVA er poenget? Det er en spillemaskin! Vil spillene går raskere med Linux? Linux er et brukerfiendtlig system som bare vil forvirre uheldige kjøpere! Har ikke hørt en eneste grunn til at linux (med liten "l") kommer til PS2, men alle virker spente.. jeg skjønner ikke, hva er fordelen? (OK, linux egner seg til servere, men det er alt, det er alt for innviklet for vanlige brukere, det er faktisk en grunn til at Linux aldri tok av hos mor og far). Nå terget jeg sikkert på meg en bråte med wannabe hacker-freaker-cracker-heads som tror de eier verden, men dette er fakta. Kanskje en gang i fremtiden, men ikke slik ting ser ut akkurat nå.

 

PS. Jeg er ikke noe MS fanboy, som heier og hoier på at Windows skal ta over verden. Jeg er motsatt, jeg liker ikke MS og Windows, har vært en stor motstander lenge. Men jeg kan ikke benekte at MS har et stabilt og kjapt OS, som er lett å bruke. Og med Xbox har de gjort veldig mye riktig. Men jeg vil aldri kjøpe en bil som går på Windows! (sier jeg nå hvertfall :wink:

 

Sorry.. tastaturet hang seg =P

Lenke til kommentar

Et par fakta;

 

- Gamecube kan komprimere textures nesten dobbelt så bra som Xbox, uten tap av bildekvalitet. En komprimerings ratio på 6:1.

 

- Gamecube kan vise 8 forskjellige textures på hvert objekt, i forhold til Xbox's grense på 4.

 

- Gamecube bruker en type RAM(1T-SDRAM) som er mye raskere enn den vanlige RAM-typen som blir brukt i Xbox.

 

- Gamecube har minimalt med loadetider, mindre enn Xbox på et generelt basis. Dette pågrunn av mini-DVD formatet og den raske RAM'en.

 

- Gekko, en prosessor produsert av IBM, er en av hovedkomponentene til Gamecube. Den er kraftigere enn "celeron" prosessoren til Xbox.

 

IBM's copper chips run faster than Intel's aluminum Pentium chips at the same clock speed, feature low power consumption, and run much cooler than their aluminum counterparts.

 

The GameCube's 0.18 Microns copper-based 485MHz MPU, dubbed Gekko, is based on IBM's PowerPC architecture and is very similar in design to the architecture found in Apple's G3 line of computers.

 

While real-world benchmark tests can vary application-to-application, PowerPC chips that clock at 400MHz can achieve processing results at least equivalent to an Intel Pentium III line clocked at 700MHz or more.

 

- Fog, subpixel antialiasing, alpha blending, virtual texture design, multitexture mapping, bump/environment mapping, MIPMAP, og bilinear filtering kan alt gjøres i hardware uten noe å møte noen flaskehalser.

 

- Flipper, grafikk-kortet fra ArtX, kan vise opptil 8 "real-time" lys i hardware.

 

- Gamecube har støtte for Dolby Digital og Dolby Surround(uten å ta ytelse fra systemet).

 

- Fordelen med Gamecube er at de fleste grafiske effekten kan gjøres i hardware, uten å bruke ressurser fra henholdvis CPU og GPU.

 

Konklusjon? Gamecube er minst like kraftig som Xbox på grafikkdelen, men den henger kanskje litt etter i lyd-delen selv om lyden er meget bra i Gamecube også. MusyX er ikke akkurat kjent for lav kvalitet.

 

_________________

"You can go a long way with a smile.

You can go a lot further with a smile and a gun."

- Al Capone

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Roamer på 2002-04-19 20:26 ]</font>

 

[ Denne Melding var redigert av: Roamer på 2002-04-19 20:31 ]

Lenke til kommentar

Forresten, Wonderswan Color er en gammel håndholdt konsoll. Det er ganske trist for MS at den selger bedre for øyeblikket.

 

Det er en del kjekke funksjoner med harddisken, uten at noen av dem er noe annet enn detaljer. Og samtlige funksjoner fungerer akkurat like bra på et digicard som snart kommer i størrelser opptil 4gb.

Lenke til kommentar

Dere alle driver og krangler om grafikken...

dette spilles jo på en tv...selv om du har en tv til en 20000 eller mer er det fortsatt ræva oppløsning og bilde forhold til data skjerm...

noe forskjell på grafikken mellom ps2,xbox og gamecube er det sikkert...kan vel ikke være mye...jeg driter i om det er litt mere firkanta når jeg kan telle pixlene på en hånd på tv :razz: og oppløsningen ligger på en 640 ? eller 800 ?

det må da være spilla som bestemmer hvem som kjøper hva...grafikken er jo ikke alt...

bare tenk Liero på en konsoll :razz: det hadde vært gøy

(de som vet hva liero er)

eller mario kart var jo drit kult...

men men, dette er bare hva jeg mener da...har ikke hatt en konsol siden N64 jeg, kjører pc.

Lenke til kommentar

Specs-messig på CPU'en er GC og Xbox ganske like (mhz er jo ikke likt best ytelse, I know). Men i tillegg til alt det du nevnte, så har Xbox fremdeles en bedre grafikkchip enn GC, den enkle grunn at det er nVidia som har laget den, og dermed har 2 vertex shadere som er veldig effektive. Og som alle vet, så bruker både GC og Xbox omtrent bare GPU'en til grafikk, mens CPU'en får leke seg med andre viktige ting.

 

Lydchipen er også ganske overlegen GC sin. Lyd blir som regel tenkt på som en ettertanke på konsoll, men på Xbox har det vært enorm fokus på lyd. Jeg mener HELT bestemt at GC ikke har Dolby Digital lyd, kun Pro Logic 2.

 

Et av problemene til Nintendo (glemte å skrive med liten "n"), er at de er så gamle! Når du sier at dem kommer tilbake med mange klassikere, så er ikke innovasjon, det er remakes. Samme ulla, nytt julepapir..

Lenke til kommentar

Luigi's Mansion og Pikmin er ikke akkurat gamle klassikere og det er bare lanseringsspillene. Sjekk ut Eternal Darkness og Metroid(gammelt navn, nytt spill). Det innovative ligger ikke nødvendigvis i helheten, se bare på Zelda : Ocarina of Time eller Mario64. Det er mange småting some er nytt og forsterker spilleopplevelsen.

 

Nintendo har alltid vært innovative, analoge kontroller? Nintendo. Rumble pack? Nintendo. Fire kontroller innganger? Nintendo. For å nevne noe. Det blir for mye om man skal ta med alt fra 16bits perioden.

 

Hovedpoenget er vel at Nintendo lager spill som er morsomme og det vel det som er vitsen med å spille? I tillegg har de mye mer støtte fra andre selskaper nå enn under 64 perioden. Nintendo vil garantert gjøre det godt med Gamecube, det er det ingen tvil om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...