Gå til innhold

xbox til kr.2232 f.o.m 26. april 2002 - Dette er ingen spøk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet det! Genialt. Nå vil vel Gamecube få problemer med å etablere seg i markedet!

At en kosnoll synker så mye i pris etter så kort tid i markedet er jo bare et genialt PR-stunt fra Microsofts side....

Tier på at dette har vært planlagt lenge før den ble lansert....

Den nøyaktige prisen blir ca: 2.282,65644 NOK (18/4-02)

Lenke til kommentar

Lurer på hvor mange av de som har kjøpt Xbox som faktisk får de spillene og kontrolleren. En gyldig kvittering er garantert påkrevd.

Det skulle egentlig bare mangle at prisen ble satt ned, den var jo håpløst høy i utgangspunktet. Og du kan vedde på at Microsoft ikke hadde satt ned prisen hvis Xbox hadde gjort det godt i Europa i utgangspunktet. Dette er et trekk som ble gjort da de så hvor dårlig maskinen solgte.

Nå stiller alle konsollene på lik linje så det burde ikke være noe problem for Gamecube å etablere seg. Forhåndsbestillinger til Gamecube er jo nesten like høyt som salgstallene til Xbox i Europa, 2 uker før lansering.

Nå blir ihvertfall den såkalte "konsollkrigen" litt mer interessant. Jeg er glad så lenge jeg får tak i en Gamecube 3 Mai.

Lenke til kommentar

Det geniale fra MS er jo at de som har kjøpt for full pris får en kontroller og 2 spill. Det viser jo at dem bryr seg, og ikke vil svindle tidligere kjøpere. Ingen som tvinget dem til å gjøre det. Skal vente til den 16. april med å sende inn ønskelisten min, da kan vi velge mellom flere spill! MOAAHAHAHAA!!

Leste en preview av Crimson Skies (tror jeg det var), han som testet det sa at grafikken OG spillbarheten OG gøyfaktoren var høyere enn Rouge Squadron 2.. Kommer til høsten.. håper han har rett =)

En ting til forskjellen mellom PC og Xbox versjonen av Morrowind er ikke så stor, faktisk så er det bareen liten ting: Contruction Set, som hvertfall ikke jeg gidder å begynne med.. Men skal kjøpe PC versjonen uansett :/ Føler at det spillet vil bli mye bedre med musen godt klistret til min høyre hånd.. Damn, da må jeg oppgradere fra min lusne 750mhz Geforce DDR oppsett.. the money flies away!!

Lenke til kommentar

Jo, det skulle bare mangle at folk skulle få igjen penger når de har betalt overpris i utgangspunktet. Å sette ned prisen en måned etter lansering fordi Xbox har solgt dårlig er tarvelig.

Crimson Skies er jo ikke sluppet enda. Hverken Gamespot eller IGN har anmeldt det enda. Gamespot ga Rogue Leader II 9.4, og IGN ga det 9.1 . Tviler på at Crimson Skies har bedre grafikk da Rogue Leader II er et teknisk vidunder. Dessuten har det ikke akkurat vært mye oppstyr rundt Crimson Skies.

Den anmeldelsen du snakket om skulle ikke tilfeldigvis være fra teamxbox? I så fall sier det alt.

Lenke til kommentar

Oooooh - nå kommer PS2 og Gamecube til å slite skikkelig. (Og det er vel meningen også!)

Under 2.500,- er jo f**n meg grisebillig dah - må jo glatt betale opp mot 4.000,- for et skikkelig skjermkort til PC idag.

Nesten fristende å kjøpe en bare for å bruke jukebox-funksjonen i stua - spill og DVD-avspilling blir i så fall en gratis bonus :smile:

Kjempebra at de gir de tidlige kjøperne av Xbox 2 spill + en ekstra kontroller gratis!

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-18 17:21, Roamer skrev:

Jo, det skulle bare mangle at folk skulle få igjen penger når de har betalt overpris i utgangspunktet. Å sette ned prisen en måned etter lansering fordi Xbox har solgt dårlig er tarvelig.

Visste du at alle konsollene blir solgt med tap (hvertfall i begynnelsen)? Hvem ville kjøpt GC til 3500++? Eller Xbox til 5-6000?? Ingen. Selskapene tjener penger på å selge tilbehør og spill. Dette vet du, så hvorfor gidder du å si noe slikt? Pris er ikke et argument for hvilken konsoll som er teknisk best, men hvilken som kommer til å selge mest (?).

Quote:

Crimson Skies er jo ikke sluppet enda. Hverken Gamespot eller IGN har anmeldt det enda. Gamespot ga Rogue Leader II 9.4, og IGN ga det 9.1 . Tviler på at Crimson Skies har bedre grafikk da Rogue Leader II er et teknisk vidunder. Dessuten har det ikke akkurat vært mye oppstyr rundt Crimson Skies.

Den anmeldelsen du snakket om skulle ikke tilfeldigvis være fra teamxbox? I så fall sier det alt.

Aner ikke hvor jeg leste om det, må sjekke. Sa jeg anmeldelse? Jeg mente preview/forhåndstitt (mente jeg skrev det også). Hvorfor har du så vanskelig for å tro at et spill som kommer om 3-4 måneder har bedre grafikk enn de som er på markedet nå? Verden står faktisk ikke stille. Se på effektene i Jurassic Park, de var knallbra da de kom. Nå bare fnyser jeg av de, lett å se at de er falske etc. etc. Det faktum at Xbox er en smule krafitgere enn GC (noe som alle (med vet) er enige i), så burde det ikke være så vanskelig å tro, sant? Har sett screenshots fra Rouge (utan at det gjengir så bra), og grafikken er det beste jeg har sett, på GC. Mer vil jeg ikke si før jeg faktisk har prøvd det.

Er TeamXbox så biased da? Synes reviewene deres virker ok (uten å ha lest så alt for mange). Ganske likt det en leser på andre sider, kanskje en 4-5% høyere score, som er normalt for en fanside. Er akkurat det samme for nintendo-sidene også, noen er verre enn andre :/ En kan ikke trekke en beslutning kun ut fra scoren, mener jeg, en må også lese hele omtalen for å finne ut HVA som var bra og dårlig.

Til han som lurte på sonefri Xbox, så kommer det sikkert en Chip. Men jeg har hørt at ved å kjøpe det amerikanske DVD-kit'et kan du se på sone 1 filmer, men da må du jo ha et eget kit til hver sone :/

Lenke til kommentar

De solgte ikke Xbox med tap i Europa for 4000 kr. De tapte på konsollene i Japan og USA fordi de var billigere. Nintendo har tapt penger på hver Gamecube solgt, riktignok veldig lite, men de har ihvertfall samme pris uansett verdensdel.

Det at Microsoft satte opp prisen på Xbox i Europa var bare urettferdig. De har produksjonsfasiliteter i Ungarn og det er ingen grunn til at de skulle sette opp prisen i forhold til USA og Japan. Den veiledende prisen var høyere før diverse skatter og avgifter kom inn i bildet.

Dette ble gjort fordi at Microsoft trodde at Europeere er villige til å betale mer enn resten av verden. Derfor skulle det bare mangle at de satte ned prisen når de så at maskinen solgte dårlig. Nå er prisen mer lik det den burde være.

Jeg trodde du snakket om Crimson Skies anmeldelse, beklager. Det er mulig det vil se bedre ut når det kommer, men det jeg mente var at hittill er det ikke kommet noe spill på konsollene som overgår Rogue Leader II teknisk sett, med mulig unntak av Dead or Alive 3 og Resident Evil. My bad.

Lenke til kommentar

Alle spillesider som begrenser seg til en konsoll blir automatisk litt partisk. Du ser det ofte i hva slags poengsummer som blir gitt i anmeldelser i forhold til det multiplatform sider gir.

Men, teamxbox og planetgamecube er av de bedre. Har ikke sjekket så mange PS2 sider, dessverre.

Lenke til kommentar

Det lønner seg aldri å kjøpe en Xbox. :smile:

Men, hvis du gjør det, husk å ta vare på kvitteringen.

"You can go a long way with a smile.

You can go a lot further with a smile and a gun."

- Al Capone

[ Denne Melding var redigert av: Roamer på 2002-04-18 22:41 ]

Lenke til kommentar

Fanboy :wink:

Hmm.. så nettopp test av Spiderman (råttent spill tror jeg) på alle 3 platformene. Xbox fikk 0.1 bedre score på grafikk.. Fremdeles ikke overbevist om at Xbox kan gi penere grafikk enn GC? Jeg gleder meg til å prøve GC selv!

Lenke til kommentar

Jo jo for all del, men legg merke til at dette er ikke et spill som utnytter Gamecube's fulle styrke.

Forresten, nevnte jeg at Wonderswan Color solgte bedre enn Xbox i Japan forrige uke, den solgte 2000 og Xbox solgte 1800. Heh :wink:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-18 14:04, cky skrev:

Jepp, og jeg får 2 gratis spill + en ekstra kontroller :smile:

2500,- er jo rene innbruddsprisen for XBOX.

Får du noe gratis mener du?

Hvor mye mer betalte du da for din maskin? Du har allerede betalt for de spillene og kontrolleren....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...