fxwz Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Hei. Har nå koblet min bærbare åc til min stasjonere. Når jeg skriver inn navnet på min bærbare pc oppe i den adresse luka.. feks \\compaq Da kommer jeg meg inn på min bærbare uten problemer. Men hvis jeg gjør dette på min bærbare og skriverinn navnet på min stasjonære slik: \\tobbi Da kommer det opp et vindu.. ogder må jeg skrive inn passord for og logge inn. GÅr det an og fjerne denne innlogginga?? Ellerhvor får jeg tak i passordet. Hadde vært fint med litt hjelp Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Først hvilket OS er det du har på maskinene dine? Og jeg tror du ikke skal fjerne muligheten med passord. Tenk på hvor enkelt det er for andre å hacke maskinen din hvis ikke. Lenke til kommentar
fxwz Skrevet 23. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2004 Windows XP. på begge. Akkurat.... så trenger jeg ikke noe passord jeg da Lenke til kommentar
fxwz Skrevet 23. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2004 Er det ingen som kan hjelpe meg?? Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Sørg for at du har likt brukernavn og passord på begge maskinene. Du skal da som regel slippe å få opp spørsmålet. Lenke til kommentar
tejas Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Kanskje ikke den mest hi-tech løsningen, men den virket for meg: Jeg hadde samme problemet, men jeg løste det ved å kjøre veiviseren for nettverksinstallasjon på nytt på begge maskinene. Uten å gå inn i detaljer (les: mangel på kunnskap ) så var det nok til å redde dagen min... Håper det kan hjelpe deg også. Lenke til kommentar
Mr-Zin Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Altså, herregud, hvor vanskelige dere skal være. Tøbbi, husker du brukernavnet og passordet til din stasjonære pc? da logger du enkelt og greit inn med det. hvis ikke kan du jo enkelt og greit gå inn på kontroll panelet og brukere, legge til en ny bruker med det navnet og passordet du vil at den skal, så logger du inn på den stasjonære med det nye brukernavnet Lenke til kommentar
tejas Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Helt greit at du kan data Mr-Zin, men behøver du å bli så oppgitt over at noen kan mindre enn deg?? Ha en fin kveld, hilsen en som bare bruker data'n i ny og ne... Lenke til kommentar
Mr-Zin Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Neida, unnskyld meg. var ikke meninga å bli så oppgitt, skal ikke gjenta seg. ellers... ha en fin kveld Lenke til kommentar
tejas Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Takk skal du ha Mr-Zin, den varmet. Da gjenstår bare en tilbakemelding fra tøbbi på hvordan nettverket hans/hennes fungerer... Lenke til kommentar
Star Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Når det komme opp hos meg, er det ofte fordi jeg ikke har delt noe mapper etc. Lenke til kommentar
fxwz Skrevet 7. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2004 Hei... jeg hadde nok ikke tid til å vente på svar fra dere så jeg måtte ordne det på Jeg tok bare å avinstallerte nettverkskorte mitt og dreetter innstalere... det gikk i allefall...... Takker for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå