Gå til innhold

kommando for å starte program

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om det går ann å endre noe slik at jeg starter f.eks winamp ved å skrive winamp i "kjør" (windowsknapp + r). Det går jo å starte opera ved å skrive opera, og kalkulatoren ved å skrive calc...

Takk på forhånd :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, skrive winamp i kjør feltet? Problemet ditt er at winamp ikke ligger i path'en. Bare legg til C:\Programfiler\Winamp\ (eller der hvor din ligger) i path variablen i miljøvariabler på kontrollpanel/system

Endret av kjhanken
Lenke til kommentar

Hvis du høyreklikker på Min Datamaskin - Egenskaper - Avansert, finner variabelen som heter Path (eller sti?). Velg rediger. Bakerst der så legger du stien til WinAmp-programmet (f.eks. ;c:\Programfiler\winamp\). Husk bare at du må legge til et semikolon forran som i eksempelet.

Et bedre alternativ er å legge programmet til en hurtigtast. Hvis du høyreklikker på WinAmp-ikonet på desktoppen eller i Start-menyet, så kan du f.eks. legge AltGr+W som hurtigtast for å starte WinAmp. Bare skriv in W i linjen der det står hurtigtast.

Jeg har tatt noen av de norske tekstene fra hodet, da jeg kjører engelsk Windows selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...