Goody Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Har reservert dette kameraet hos Elkjøp til 1195,-. Planen var å kjøpe ett kamera til ca 3000, men så kom det andre prioriteringer inn i bildet. Så jeg utsatte kamerakjøp til ubestemt tid. Men så så jeg dette tilbudet hos Elkjøp og tenkte å slå til siden prisen var overkommelig, og spesifikasjonene ganske så bra. Men etter å ha lest tester er jeg litt usikker om kameraet er verdt å kjøpes. Håper derfor det finnes noen sjeler her inne på forumet som har litt eller godt kjennskap til kameraet. Blir veldig glad for innspill og hjelp siden det kommer til Elkjøp på fredag. Lenke til kommentar
DavidS Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Det kommer helt an på hva du skal bruke kameraet til. Det er sikkert bra på portrett bilder etc av kone/unger etc. Men tror ikke det duger til så veldig mye mer. -David Lenke til kommentar
opera Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Et helt greit kamera. Men du bør være obs på at batterikapasiteten er meget dårlig. Så skaff deg et par feite oppladbare, så bør du greie å få tatt en 20 bilder Lenke til kommentar
Goody Skrevet 23. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2004 Blir det kjøp kommer jeg til å kjøpe oppladbare. Men seriøst...ikke mer enn 20 bilder med oppladbare er vel fryktelig dårlig. Ser gjerne flere innspill eller erfaringer med kameraet. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Da jeg er forhandler av dette kameraet, og sannsynligvis i samme kjede som du har tenkt å kjøpe kameraet fra, så burde jeg egentlig ikke uttale meg. Så skal kun konsentrere meg om batterikapasiteten. Med vanlige alkaliske batterier, tilogmed duracell ultra, så holder batteriet maks 5 bilder, det klarer ikke å få nok strøm fra batteriene, selv om de så vidt er brukt. Med oppladbare 2100mAh bør du klare å få over 20 bilder tatt, men allikevel, ikke særlig mer. Sorry..men thats the truth. Lenke til kommentar
gp500 Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Da jeg er forhandler av dette kameraet, og sannsynligvis i samme kjede som du har tenkt å kjøpe kameraet fra, så burde jeg egentlig ikke uttale meg. Så skal kun konsentrere meg om batterikapasiteten. Med vanlige alkaliske batterier, tilogmed duracell ultra, så holder batteriet maks 5 bilder, det klarer ikke å få nok strøm fra batteriene, selv om de så vidt er brukt. Med oppladbare 2100mAh bør du klare å få over 20 bilder tatt, men allikevel, ikke særlig mer. Sorry..men thats the truth. Jeg er sjokkert, 5 bilder på et sett med alkaliske batterier ? Det er rart at HP i det hele tatt tør å selge dette kameraet. Til tross for en lav pris, hvem er det som kan bli fornøyd med noe sånt? Lenke til kommentar
Pc Lynet Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 (endret) Har hatt Hp Photosmart 735 i ett år nå og er veldig fornøyd Får fylt hele 64mb kortet mitt med bilder på en oppladning. Edit: Da bruker jeg ikke lcd skjermen hele tida Har forresten GP PowerBank3. Anbefales Endret 24. juni 2004 av Pc Lynet Lenke til kommentar
F828 Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Det der hørtes helt villt ut. med mitt DSC-F828 tar jeg mange hundre bilder og det går uker før jeg lader.... da er det NOE positivt med Sony`n lell da F828 Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Nå må dere roe dere bittelittegranne ned her... Har dette kameraet og er meget fornøyd. 5 bilder er sprøyt, var på tur for en stund siden og da tok jeg rundt 100 bilder med et par vanlige duracell batterier. Lenke til kommentar
Goody Skrevet 24. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2004 Hm...masse forskjellige erfaringer ute og går her ja! Vet ikke hva jeg skal tro på. Men hvis det er sant at batteritiden er så sinnsykt katastrofal som enkelte viser til, er det helt uaktuelt med det kameraet. Men siste innlegg tilsier jo noe helt annet. Lettere forvirret, men jeg har vanskelig for å tro at ett digitalt kamera blir utgitt hvis det er sant det negative! Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Jøss...skulle tro de har gjort noe fryktelig galt med kameraet, siden de klarer å tappe batteriene så fort. Med 2100mAh klarer jeg å ta ihvertfall 1500-2000 bilder med mitt kamera, og da høres 20 bilder rimelig ille ut.. Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Jøss...skulle tro de har gjort noe fryktelig galt med kameraet, siden de klarer å tappe batteriene så fort. Med 2100mAh klarer jeg å ta ihvertfall 1500-2000 bilder med mitt kamera, og da høres 20 bilder rimelig ille ut.. har du det diskuterte kameraet? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 (endret) Da jeg er forhandler av dette kameraet, og sannsynligvis i samme kjede som du har tenkt å kjøpe kameraet fra, så burde jeg egentlig ikke uttale meg. Så skal kun konsentrere meg om batterikapasiteten. Med vanlige alkaliske batterier, tilogmed duracell ultra, så holder batteriet maks 5 bilder, det klarer ikke å få nok strøm fra batteriene, selv om de så vidt er brukt. Med oppladbare 2100mAh bør du klare å få over 20 bilder tatt, men allikevel, ikke særlig mer. Sorry..men thats the truth. Unnskyld meg, men; - at du jobber i samme kjede som han nevner forteller bare at dere har like lite peiling på andre ting som dere har innen data. Har selv et HP kamera digital kamera (C435) og prøvd andre av tilsvarende (ikke nøyaktig det samme) og har riktig nok ikke telt bilder, men 5????? Dersom du lar LCD skjermen stå på i 5-10 minutt før du tar bilder, så kanskje. Gleder meg til å se andre som bekrefter dette eller du selv beviser det... .... makan til vås! Ser det som ganske sansynlig at du benytter deg av elkjøps salgstriks; Få dem til å komme å se på et produkt som er billig (og dere tjener dårlig på), for så å overbevise kunden om å kjøpe et annet (som dere tjener bra på). (Beklager at innelgget er personrettet og hard, men dette ble for dumt!)! EDIT: Leifs in affect og fant ut modellnr. mitt (synes å huske å ta over 50 bilder med standard batterier (bruker ikke live view noe særlig)- ikke duracell engang!) Endret 24. juni 2004 av JEG76 Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Da jeg er forhandler av dette kameraet, og sannsynligvis i samme kjede som du har tenkt å kjøpe kameraet fra, så burde jeg egentlig ikke uttale meg. Så skal kun konsentrere meg om batterikapasiteten. Med vanlige alkaliske batterier, tilogmed duracell ultra, så holder batteriet maks 5 bilder, det klarer ikke å få nok strøm fra batteriene, selv om de så vidt er brukt. Med oppladbare 2100mAh bør du klare å få over 20 bilder tatt, men allikevel, ikke særlig mer. Sorry..men thats the truth. Unnskyld meg, men; - at du jobber i samme kjede som han nevner forteller bare at dere har like lite peiling på andre ting enn data.¨ Har selv et HP kamera og prøvd andre av tilsvarende (ikke nøyaktig det samme) og har riktig nok ikke telt bilder, men 5????? Dersom du lar LCD skjermen stå på i 5-10 minutt før du tar bilder, så kanskje. Gleder meg til å se andre som bekrefter dette eller du selv beviser det... .... makan til vås! Ser det som ganske sansynlig at du benytter deg av elkjøps salgstriks; Få dem til å komme å se på et produkt som er billig (og dere tjener dårlig på), for så å overbevise kunden om å kjøpe et annet (som dere tjener bra på). (Beklager at innelgget er personrettet og hard, men dette ble for dumt!)! nemlig! skulle til og si det samme! Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Har også et HP 735, og får i gjennomsnitt tatt ca. 20 bilder samt 30-60 sekunder med video før jeg får meldingen "Batteries too low for live view". Dette er med 1600mAh batterier. Jeg var klar over den relativt lave batterikapasiteten da jeg kjøpte kameraet, og siden jeg er en total n00b innenfor fotografering, har jeg ikke behov å ta mer enn dette antallet bilder hver dag. Er du en nybegynner innenfor fotografering (som meg), er HP 735 et glimrende valg. Relativt billig, og ikke altfor mange av de avanserte innstillingene nybegynnere blir forvirret av. Men skulle jeg ha kjøpt et kamera nå, hadde jeg nok valgt HP R707. Her har HP langt på vei løst batteriproblemet 735 og spesielt 935 hadde, med en skikkelig Li-ion sak med langt bedre levetid. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 (endret) Test av Akamera.dk Batteri Vurdering: Batterilevetiden er ikke noget at råbe hurra for. Ved almindelig brug skulle man nok kunne klemme ca 150 billeder af på et par nye batterier. Et plus for nogle, vil nok være at kameraet bruger to almindelige AA batterier. Det giver én mulighed for at købe nogle kvalitetsbatterier, eller endnu bedre, investere i nogle genopladelige batterier med høj kapacitet. EDIT: Venter på svar fra Alastor .... EDIT2: ser han er her nå... EDIT3: nei.. han stakk uten å svare... trekk konk. selv (?) EDIT4: Les hva denne mannen skriver om! Elkjøp meg her og der.. REKLAME! Endret 24. juni 2004 av JEG76 Lenke til kommentar
tmp Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Jeg kjenner kameraet gjennom bitter erfaring. Du må for all del ikke finne på å kjøpe dette kameraet! Hvorfor velge et kamera som tapper batteriene på no time ved bruk av lcd-skjerm og et par zoominger pr. bilde? Det finnes plenty å velge i blant kameraer som tar hundrevis av bilder uten at man skal behøve å ofre batteriene en tanke? Dessuten får bildene blåstikk så det holder. Mitt råd til deg: Skygg langt unna dette kameraet. Mitt råd til HP: Skam dere som sender slik dritt ut på markedet. Mitt råd til forhandlere: Dere har i mer enn et halvår nå kjent til at kameraet er ubrukelig: Lemp dritten ut av hyllene. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Svært uenig med testen, da???? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 (endret) Test av Akamera.dkBatteri Vurdering: Batterilevetiden er ikke noget at råbe hurra for. Ved almindelig brug skulle man nok kunne klemme ca 150 billeder af på et par nye batterier. Et plus for nogle, vil nok være at kameraet bruger to almindelige AA batterier. Det giver én mulighed for at købe nogle kvalitetsbatterier, eller endnu bedre, investere i nogle genopladelige batterier med høj kapacitet. EDIT: Venter på svar fra Alastor .... EDIT2: ser han er her nå... EDIT3: nei.. han stakk uten å svare... trekk konk. selv (?) EDIT4: Les hva denne mannen skriver om! Elkjøp meg her og der.. REKLAME! Ehm..hæ? Batterikapasiteten er det jeg har hørt kunder fortelle om, de sier den er så lav som jeg skrev her. Jeg har aldri testet kameraet selv, derimot fått diverse returer av folk som synes batterikapasiteten er under enhver kritikk. Dette har etterhvert blitt MANGE mennesker som har returnert kamera. Og ja..etterhvert av flere i denne tråden. Har aldri vært min mening å leke elkjøpselger i denne tråden..det hadde vært fullstendig idiotisk av meg. dontgetit: Resten av innlegget ditt orker jeg bare såvidt å svare på. Jeg har alltid gitt inntrykk for at jeg liker å jobbe der jeg gjør, og prøver å bedre inntrykket til kjeden, blant annet gjennom å gi informasjon og svar på spørsmål her. Men reklame..ikke faen. Den påstanden nekter jeg å akseptere. Men selvfølelig, opp til enhver selv å dømme. Når det gjelder de aller siste postene mine, så har jeg vært i en liten diskusjon med Jendor ang netcom abonnement og hvordan man får billigst mulig telefon. At jeg har brukt elkjøppriser, har mye å gjøre med at disse prisene har jeg i hodet. Jeg kan godt endre innleggene mine og bruke siba-priser isteden, de er så og si jevnpriset med elkjøp. *gå og legge seg* Endret 25. juni 2004 av Alastor Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 : lar folket lese innleggene og avgjøre selv : Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå