Gå til innhold

Er denne Canon-pakken bra?

Anbefalte innlegg

Har lyst til å begynne med fotografering, har tenkt på disse tre produktene.

Er disse å anbefale??, er objektivet greit??, eller skal man gå for en annen linse.

1. Canon EOS 10D HUS Speilrefleks

2. Sandisk 1024MB Compact Flash Ultra II

3. Canon EF 17-40 f: 4.0 L USM

--------------------------------------------

Totalt: 23 509,- på mpx.no

--------------------------------------------

Takker for alle tilbakemeldinger :)

EDIT av moderator - Emnebeskrivelsen "Hjelp , nybegynner trenger råd" er forandret til noe mer beskrivende. Les retningslinjene!

Endret av Afseth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke stort annet å si om pakken du listet opp der:

KNALL!

Er den glade eier av en Canon 10D selv, men holder meg til tamron optikk

bortsett fra Canons legendariske 50mm. Den er et must og er forholdsvis rimelig.

På en 10D(crop 1,6) blir dette et bortimot perfekt portrett-objektiv med 80mm og en lysstyrke på 1,4.

Bruker D70 en god del også i jobbsammenheng, men klarer ikke helt å

"falle" for den til tross for rask oppstart etc. 10D har en helt annen "feeling".

Det du selvfølgelig vil savne i pakken din er en god tele.

Originale Canon koster skjorta, men ta en titt på denne fra Tamron.

Har falt totalt for denne linsa. Liten og kompakt og en grei lysstyrke over hele

zoom-området. Ofte tar jeg med meg kun denne..

Forholdsvis rimelig er den også. 28-300 hos XD.no

Og glem for all del ikke denne.

Mye reklame for XD her.., men du finner nok alle disse produktene på de fleste canon butikker og nett-shopper

Lenke til kommentar
Ville kanskje splittet opp minnekortet i 2stk 512Mb kort istedenfor, kjedelig å miste ca. 160 bilder i RAW-formatet hvis minnebrikken tar kvelden.

I ultra pakken følger det med "picture rescue" software og ikke minst 10 års garanti, så hvis minnebrikken låser seg eller liknende så er det bare å benytte denne. Har god erfaring selv med dette. Ingen prob. med 1GB!

Men hvis du ser at du kun har kapasitet til 8 bilder igjen så ikke

kjør ut alle 9 bildene i serieopptak. Bufferen tar imot bildene raskere enn

brikken så da blir ofte de to siste bildene korrupt og kortet låser seg.

Det låser seg vel og merke kun på kamera, men hvis du har en kortleser så

er det ingen problemer. Dette er den eneste situasjonen jeg har opplevd hvor en brikke låser seg.

Lenke til kommentar

Høres ut som en flott pakke dette! Selv har jeg EOS300D som jeg er meget fornøyd med, og vil gjerne anbefale deg Canon EF 85mm f1,8USM som portrettobjektiv, det er en drøm og jobbe med, for meg fungrerer det bedre enn nevnte 50mm i allefall, men det er vel mye en smakssak også.

EF 17-40mm f4 L USM står på min ønskeliste også, vistnok ett meget godt objektiv, selv fant jeg ut at jeg ikke hadde det samme behovet for vidvinkel og endte opp med Canon EF 24-70 f2,8L USM som normalobjektiov, nydelig å jobbe med, men noe stort og tungt (det er 17-40 også) derfor bruker jeg ofte nevnte 85mm når jeg fotografere mennesker ute, lite og hendig i forhold. Vertilkalgrep er og en kjempefordel synes jeg. Ekstra batteri like så.

på telesiden har jeg en EF 70-200 f2,8L USM som jeg også er meget fornøyd med.

Min erfaring er at det lønner seg å kjøpe kvalitet med en gang, virker som dslr stiller større krav til objektivene enn analoge slr

Trå til, foto er MORRO

Endret av Elph
Lenke til kommentar

Har du pengene, så har du en utrolig god pakke der. Men slenger meg med på de som sier at du bør kjøpe 2x512MB kort i stedet for 1x1024MB. 512MB har etter egen erfaring en tendens til å være raskere, og veldig greit å ha ett ekstra hvis du skal på ferie. Da kan du bruke annet hvert minnekort annen hver dag, så mister du ikke hele ferien om ett av minnekortene skulle si takk for seg.

Men... det er ikke lett å få tak i 10D for tiden... vi mistenker at de kommer med en oppgradert versjon av 10D snart. Kansje vente litt å se?

Lenke til kommentar

Synest det å dele opp minnekortet i to hørest fornuftig ut. Greit en får tilbake kortet på garantien om det skulle skje noe. Men fryktelig iriterende om et kort slutter å virke på en tur osv, og det da er det eneste kortet en har.

I tillegg, om en skal overføre fra kort til databanker osv, kan det være greit å ha et kort den tiden en overfører. Går jo noen minutter med et 512-kort, for ikke å snakke om 1024..

Har selv 2x256, og er glad for det :)

mvh Jan Ove

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...