Gå til innhold

Ati Radeon X800xt. 512mb?

lars68

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nja...leste en artikkel om Unreal3-motoren :cry: ...gikk noe sånt som.. "for ppl with ONLY 256MB of video memory, the game will run fine on medium settings.." Men der er no en stund til UT3-motoren er her da...

//offtopic

hvorfor quote så mye? du trenger ikke lage quoten lengre enn nødvendig

//offtopic

Lenke til kommentar

Dette er en ganske utrolig tråd. Trådstarter begynner med å spørre om han skal gå for X800XT PE med 256 eller 512 MB minne og blir rådet, helt uten anelse om hva han skal bruke maskinen til, å kjøpe bl.a 9800 Pro?

Svaret på spørsmålet ditt er vel at det avhenger av hvor lenge du skal ha dette kortet før du eventuelt oppgraderer. Jeg tror du vil komme langt med 256 MB versjonen.

Lenke til kommentar
Dette er en ganske utrolig tråd. Trådstarter begynner med å spørre om han skal gå for X800XT PE med 256 eller 512 MB minne og blir rådet, helt uten anelse om hva han skal bruke maskinen til, å kjøpe bl.a 9800 Pro?

Svaret på spørsmålet ditt er vel at det avhenger av hvor lenge du skal ha dette kortet før du eventuelt oppgraderer. Jeg tror du vil komme langt med 256 MB versjonen.

:yes: kunne ikke ha sagt det bedre

Lenke til kommentar

Det kalles GODE RÅD. Kanskje fyren ikke var klar over at ytelsesforskjellen mellom x800XT og Pro var så enorm og at han faktisk vil klare seg med Pro. Da ville det vært utrolig kjipt for han om han kastet bort 1K+ på ytelse han ikke trengte. Forumet er ikke her kun for direkte spørsmål/svar, men også for diskusjoner og gode råd. Nå sier jeg ikke at alle AMD-fansene på forumet dermed kan flokke seg over alle Intel-fansene når de vil ha ny CPU og flame hverandre til døde, men slik informering som forekommer her i tråden er bare positivt.

Jeg stiller meg på side med dem som råder deg til å faktisk finne ut om du trenger X800XT. AFAIK så yter *ALLE* de nye kortene likt i alle spill i dag, på alle oppløsninger mindre enn 1600 med litt eye-candy. Så hvis du kanskje skal spille på 1024 eller 1280 med 2X AA eller noe (Som holder LENGE i mine øyne) så ville jeg gått for 6800GT eller x800pro. Er forresten kommet ut en test av 6800Gt nå, tråd et annet sted på forumet, og det ser ut til at de yter bedre enn X800Pro (Har ikke lest hele testen enda først, men du burde sjekke det ut selv). GT *tror* jeg koster mindre enn X800Pro også, men der kan jeg ta feil.

Og å vente på PCIe er vel bortkastet. Fra de par-tre testene jeg har hørt om nå gir det ingen ytelsesøkning med det første og jeg tror nok at innen vi ser en fantastisk forskjell her har du bestemt deg for å oppgradere til neste stortkort igjen ;)

Lenke til kommentar
Det kalles GODE RÅD. Kanskje fyren ikke var klar over at ytelsesforskjellen mellom x800XT og Pro var så enorm og at han faktisk vil klare seg med Pro.

Joda.. jeg ser den. Likevel er det jo alltid en fordel å gi svar på det som det spørres om, og heller i tillegg opplyse om alternative løsninger. Enig? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...