Gå til innhold

Legge ut en internettside.

Anbefalte innlegg

Hei

Nå har jeg kommet så langt at jeg har laget en enkel side for min fars firma og kjøpt domene. Men når jeg da kommer inn i menyen for denne siden skjønner jeg ingenting. Har domenet og webhosting hos servetheworld og håper at noen her kan forklare hvordan jeg skal få filene fra min data ut på nettet for jeg er helt blank

Mvh.

padda

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kobler deg til web-området vha ftp://ftp.dittdomene.no i en FTP-klient eller gjennom nettleser. (Det første er selvsaagt anbefalt).

Du kommer nå til oversikten over domenene på området ditt. Sannsynligvis vil du nå bare ha en mappe her (dittdomene.no). Gå inn i denne mappen, og overfør filene til denne.

Skal filene lastes opp med f.eks FrontPage, kobler du deg til via http://www.dittdomene.no i publiseringvinduet.

Brukernavn og passord til dette skal du ha fått på mail.

Området du snakker om, går jeg ut i fra er kontrollpanelet. Fra her oppdretter du subdomener, administrerer databaser, setter opp e-post kontoer, endrer på web-instillinger osv. (en fin innføring i dette finner du på faq.servetheworld.net)

Lenke til kommentar

Smart FTP stopper halveis i nedlasting så det fungerer ikke. Det ligger noe kalt filemanager på admin siden jeg får opp. Fikk et lite anfall og slettet inloggingssiden som servetheworld hadde lagt der.

Prøvde her og uploade filene fra min data, men må vel først kvitte meg med alle filene som ligger der fra før. Når jeg går inn på domenet nå ser jeg dette.

Index of /

Parent Directory 21-Jun-2004 09:46 -

cgi-bin/ 21-Jun-2004 09:46 -

cp/ 21-Jun-2004 09:46 -

hoved.html 23-Jun-2004 21:50 3k (en av sidene til hjemmesiden som jeg uploadet)

images/ 21-Jun-2004 09:4

Skjønner ikke en dritt. Om det er noen som vet hvordan jeg kan bruke admin siden på en konstruktiv-ikke-ødeleggende måte så vennligst si i fra.

Lenke til kommentar

Blir snart gal.

Har lastet ned SmartFTP, men skjønner ikke en ting. Admin menyen jeg får fra servetheworld har noe som kalles filemanager. Her kan jeg tydeligvis legge inn og slette ting. Jeg klarte å legge inn noe og det funket delvis men nå får jeg bare opp "parent directory" når jeg åpner siden.

Skjønner ikke noe, Filene jeg har på dataen er index filen, altså hovedsiden med presentasjon. Deretter har jeg tre/fire sider med datoer for kurs og litt av hvert. Pluss litt bilder. Det funker ikke å bare slenge alt inn på en gang, og det er ca så langt min kunnskap går :blush:

Hvor plasserer jeg for eksempel bildene og hvordan kommer man direkte inn på hovedsiden når man skriver inn adressen?

Programmet i admin siden kalles webshell tror jeg om det kan hjelpe.

Noen som har brukt servetheworld siden før og kan forklare sakte? Gjerne med store og tydelige arbeidstegninger for jeg skjønner absolutt ingenting :cry:

Edit: Fikk det til! WOHOO

Endret av The_evil_blue_toad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...