Gå til innhold

Overklokking Radeon 8500 le

tt22

Anbefalte innlegg

Har litt problemer med overklokking av et nytt R8500le kort.

Så til min store glede at kortet hadde 3.3ns Hynixbrikker så tenkte at disse burde gå langt.

Kjørte opp radeonator og så kortet i utgangspunktet var klokket til 250@250. Core kjørte jeg merkelig nok helt opp i 320!!!!! uten at det så ut som om den hadde problemer med det men fikk grafikkfeil så snart minnet kom opp i 260 :sad:

Volt på minnet vite 3.48 som ikke er så lavt så syntes dette var litt rart, brukte blyant-trickset og fikk volt på minnet opp i 4.1, men fortsatt kunne jeg ikke gå lenger enn 275. Minnet er spesifisert for 300mhz så synes jeg burde komme lengre.

Noen som har tips??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kan hende minne på det kote blir for varmt eller noko slikt

eg har same korte som du, eg får det opp i 285/275 uten no å ha modda det, har merka det at det er minne som er den største begrensingen på det korte

har du noe eksta kjøling på gpu då du fekk det opp i 320?

Lenke til kommentar

Ingen extra kjøling nei, kun standard

Ble skikkelig overrasket ettersom de fleste har problemer med å komme over 300.

Har ikke målt volt på core men den skal jo i utgangspunktet være litt lavere enn på retailkortene

Lenke til kommentar

Det funket super bra. Takk.

Kjørte inn en retailbios i gårkveld og kjørte minnet opp til 320 mhz. Har ikke prøvd lenger enda, må vel montere kjøleribber, men det er ikke tegn til problemer enda :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-24 18:26, Insomnis skrev:

De som tjener på det er folk med LE kort, når disse flashes til retail fungerer det som regel bedre å overklokke!

Fann ut det etter en del lesing, siden jeg har siste BIOSen (7.004)

Synes å huske en som het insomnis på rage3d forumet som holdt på å få ødelagt kortet sitt etter bruk av radedit. Var det deg?

Uansett så gikk det visst bra med fyren. Fikk flasha inn igjen BIOSen :smile:

-Abit KR7A-RAID

-ATi Radeon 8500@290/290 retail

-256 DDR TwinMOS

-AMD XP1700@XP1900

-Zalman 5005Cu

-SB Live 5.1

-Creative Inspire 5.1 5300

-80+60+20GB

-Chieftec Big-Tower

[ Denne Melding var redigert av: Pangaea på 2002-04-24 18:44 ]

Lenke til kommentar

finner du noen som heter "insomnis" på rage3d forum så er det meg. Jeg har testet å flashe ja, og det uten suksess!! dvs, programmet bare ga meg feilmelding når jeg prøvde å flashe, selv når jeg flashet med backup som jeg selv tok av bios på kortet!!?

Grunnen til at jeg ville flashe var for å løse et problem med at pc'n ikke ville boote når kortet er koblet til TV.

Jeg har ingen planer om å overklokke ettersom kortet kjører 275/275 som fabrikk instilling med 4NS ram!

Når det gjelder BIOS så må du inn i FORUMET på rage3d.com, et kjapt søk så burde du finne nødvendig info!

AMD XP 1800+

MSI K7T266 Pro2-RU Mobo

ATI 8500 (OEM 275/275)

256 MB DDR Ram CL2

IBM 60Gig ATA 100

Pioneer 6x DVD Slotin

Yamaha CDRW 4416e

Hercules F2 Soundcard

CNET NIC

Pinnacle PCTV Rave

WindowsXP

PCMa

[ Denne Melding var redigert av: Insomnis på 2002-04-24 20:27 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...