Toset Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Jeg skal kjøpe meg nytt anlegg, og har besteme meg for Creative sitt Gigaworks 7.1 anlegg. Det jeg lurer på er åssen jeg skal koble saken... Har nå en Samsung dvd-spiller UTEN dekoder, en PS-2 og et Audigy kort som dette skal brukes sammen med. Dette settet har jo ingen egen dekoder, så jeg lurte på hvordan best få utnyttet det jeg har, eventuelt kjøpt nytt for å kunne bruke det med alt sammen. For å få surround lyd fra DVD/PS-2 må jeg vel koble gjennom lydkortet i datamaskinen, så ut til høytalerene, går jeg utifra. Men hvordan funker dette? Noen som kan forklare litt hvordan dette kan gjøres/gjøres best? Har tenkt på å kjøpe et Audigy 2(6,1) / Audigy 2 ZS(7.1) kort, men det er en 500 kroner forskjell på disse 2. Hva har det å si at lydkortet er 6.1 når anlegget har 7.1? Funker det å bare kjøre 6.1 på anlegget, at de 2 bakhøytalerene ikke blir separert eller noe...? Har ikke så stor peiling på akkurat dette, er kanskje et dumt spørsmål. På forhånd takk for svar. Håper dere kan holde dere unna svar som "Søk i gamle poster" og slikt, har faktisk søkt, men er ikke så lett å finne frem. Og er vel dette et forum er til for, å poste sine problemer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå