AsOsiaL Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Skal installere en Samsung Spinpoint P80 120Gb 7200RPM S-ATA harddisk i en ny pc. Har funnet ut at jeg i begynnelsen av xp-install skal trykke på F6 (SCSI og RAID). Problemet er at ingenting skjer når jeg trykker på F6! Installeringa kjører bare videre.. Trodde først at det var tastaturet, men det funker jo fint når jeg blir bedt om å trykke andre knotter senere i installeringa.. argh! hva skjer? (hjæælp!) Lenke til kommentar
mar Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 (endret) Bare rykk F6 du, så lar du den forsette. Før eller siden kommer den til å be deg sette inn en disket med drivere. Dersom du skulle ha et hovedkort med Intel 865/875 chipset og bruker onchip sata så trenger du ikke tenke på sata drivere. Endret 23. juni 2004 av mar Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 (endret) Føst så trykker du F6 og venter til du blir spurt etter driver til s-ata disken. Så hiver du i disketten (om du fikk med en) og trykker. Så fortsetter du. For å få tastaturet til å fungere der inne må du gå i bios og endre noe med tastaturet der. Husker jeg ikke fikk med diskett første gang jeg fikk s-ata disk, ett helvetes liv ble det for meg da. edit: mar var før meg Endret 23. juni 2004 av Chris88 Lenke til kommentar
AsOsiaL Skrevet 23. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2004 (endret) aaah.. den fortsetter bare selv om du trykker F6!? chris88: hakke fått med meg no S-ATA disk jg heller.. mareritt? (uææh?) vært innom hjemmesiden til samsung uten at jeg fant noen s-ata drivere til harddisken.. eller mener du drivere for hovedkort? Endret 23. juni 2004 av AsOsiaL Lenke til kommentar
mar Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 aaah.. den fortsetter bare selv om du trykker F6!? chris88: hakke fått med meg no S-ATA disk jg heller.. mareritt? (uææh?) vært innom hjemmesiden til samsung uten at jeg fant noen s-ata drivere til harddisken.. eller mener du drivere for hovedkort? Er driverne til SATA kontrolleren du ser etter. De kom nok med hovedkortet(dersom du plugger sata diskene til hovedkortet). Lenke til kommentar
AsOsiaL Skrevet 23. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2004 (endret) uggh.. da spør den etter disk som inneholder s-ata/raid-drivere. Mekker ei S-ATA diskett EDIT: morsomt.. virker som floppy ikke virker helt.. *urgh* Endret 23. juni 2004 av AsOsiaL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå