Gå til innhold

PCutstyr.no er svindlere


Anbefalte innlegg

Utdrag fra http://www.pcutstyr.no/sider/omoss.html :

 

Vi mener at du som kunde kan føle deg 100% trygg når du handler hos oss. Vi setter kunden i fokus, og vil fremdeles gjøre det etter et salg - vi er klar over at du som kunde har vår makt.

 

De erfaringer jeg har hatt med dette firmaet tilsier at dette er ren svada ! Her er hva som hendte meg :

 

- jeg hadde en restordre på et Gainward GF3ti/550XP, uten bekreftet leveringsdato

- jeg spurte om jeg kunne avbestille dette, og heller vente til GF4 kom, dette fikk jeg positivt svar på

- en måned senere sendte de likevel Gainward-kortet

- etter mye krangling godtok de retur av dette kortet igjen

- jeg bestilte MSI GF4ti4600 da dette kom

- PCutstyr sendte en bekreftelse, men gir meg kr. 492,- mindre i retur for Gainward-kortet enn det jeg faktisk har betalt for det

- de sier at jeg må dekke tapet de led på grunn av returen av det opprinnelige kortet (som de selvsagt ikke skulle ha sendt meg i første omgeng)

- dette var en del av en firma-PC leveranse. Det var et par andre utestående returer her også. Nå vil de holde tilbake andre returer også inntil jeg har betalt det de mener de skal ha !!!

 

Har bare et råd å gi angående dette firmaet : Styr unna !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja du, din sak føyer seg glatt inn i en lang rekke av useriøse butikker på nett. Jeg fks. har store problemer med Itbutikken.Orker ikke å skrive om det en gang.(er helt utslitt av å maile/ringe)Så nå har jeg gitt opp hele saken, jeg tapte noen penger på dette utrolige vanskelige firmaet.Men det driter jeg i,skal nå kun handle med seriøse firmaer. Det blir faktisk uten tvil billigere i lengden.Spesielt med tanke på reklamasjoner, dette synes å være så å si umulig hos dette firmaet.PRØV Selv, think NOT !!

 

JEG ANBEFALER: sjekk de negative webshoperfaringene før du handler varer, DERE MÅ IKKE !!! Jeg gjentar IKKE !!! handle av de butikkene med mange negative erfaringer, selv om dere sparer noen kroner.

HUSK! det er alltid en hake med billige ting,de som er useriøse, bruker våre penger til kjøre ned sine priser. På denne måten kan ikke de ærlige butikkene konkurere på lik linje med de som svindler sine kunder.Det er derfor de ærlige butikkene har litegranne høyere priser.

 

EN BØNN:Legg inn dine erfaringer på webshoperfaringer

I webshopguiden,men ikke legg inn erfaringer som ikke har noen betydning,som fks. "jeg fikk rambrikken

såå fort altså de er såå bra altså"

Nei, det må dere ikke gjøre, for det sier ikke så mye om firmaet.legg bare inn viktige innlegg som kan si oss noe om service nivå på retur og Garantier/Reklamasjoner, det er her det svikter gang på gang, bare legg merke til alle innlegg som kommer omtrent hver dag om dette.

 

HUSK: Vi har en enorm stor makt! det er vi som kunder

som styre hele handelen på nettet,ALLE er avhengige av å ha et "godt" ord på seg.Har de ikke det, ja da kan de bare legge ned hele firmaet.

 

LA OSS:La oss bruke denne makten som vi har på en snill måte, det veldig enkelt, dere må bare ikke handle på de butikkene som ikke oppfattes som seriøse

 

Snip Snap Snute, så var **butikken ute.

Lenke til kommentar

itbutikken ja... Det er et kapittel for seg selv.

 

Utdrag fra mail frem og tilbake de siste ukene(!):

 

_______________

Hei rune.

Er det mulig å betale mellomlegget opp til en Western Digital 1000BB 100Gb harddisk? Altså hvis returen godkjennes?

Hilsen Torje

Sendt: 5. april 2002 12:54

_______________

 

Vi skulle modtage disken i næste uge

Med Venlig Hilsen / Best Regard

Rune Hornshøj

Date: Fri, 5 Apr 2002 13:01:56 +0200

_______________

 

Hei.

Som jeg har spurt om før: Kan jeg betale mellomlegget opp til en Western Digital 1000BB, 100Gb harddisk? Dette er hvis jeg får godkjent returen.

mvh

Torje Ødegård

Sendt: 13. april 2002 12:50

_______________

 

Vi har fået diskene retur og de vil gå retur til kunderne i dag eller i morgen

Med Venlig Hilsen / Best Regard

Rune Hornshøj

Date: Mon, 15 Apr 2002 10:29:44 +0200

_______________

 

Hei.

Det er veldig fint at du svarer raskt, men kan du være så snill og svare på mitt spørsmål, som jeg har spurt om 4-5 ganger nå uten å få svar på:

Kan jeg betale mellomlegget opp til en større harddisk?

Hilsen

Torje Ødegård

Sendt: 15. april 2002 13:10

_______________

 

nej desværre

Med Venlig Hilsen / Best Regard

Rune Hornshøj

Date: Tue, 16 Apr 2002 10:21:37 +0200

_______________

 

Hei.

Jeg så du svarte nei på spørsmålet. Hvorfor er ikke det mulig? Andre webshopper har jo den muligheten. F.eks PS data har jeg fått betale mellomlegget opp til et bedre hovedkort en gang jeg oppdaget feil med det kortet jeg hadde.

Dere taper jo ikke noe på å gi meg muligheten til å få et bedre produkt, gjør dere vel??

Hilsen Torje.

Sendt: 17. april 2002 21:57

________________

 

du får din egen disk igen!

Med Venlig Hilsen / Best Regard

Rune Hornshøj

________________

 

Her slutter e-mail "koresponansen", jeg får fullstendig fnatt av svaret han gir meg. "du får din egen disk igen!" Harddisken jeg sendte inn er av den beryktede IBM 75GXP 30gb serien som jeg allerede har hatt to disker i retur andre plasser pga samme feil. (ja alle mine tre 30gb ibm disker har takket for seg)

 

Jeg trodde knapt øynene mine når jeg leste mailen og kastet meg på telefonen. Snakket med "bogholderi" (de eneste som TOK DEN JÆVLA TELEFONEN)

De sa at det var en NY disk på vei i posten til meg.

 

For det første bruker itbutikken ca 2 uker på å svare på et enkelt spørsmål, for det andre svarer svarer de negativt på et spørsmål som det egentlig ikke skulle være noe i veien for å svare positivt på (mellomlegg opp til en disk det er vits i å putte i dataen i dag). For det tredje klarer de ikke å bestemme seg for om disken som er på vei i posten til meg er NY eller den som er ØDELAGT. Han som jobber på returavdelingen sier det er den gamle ødelagte disken som sendes, mens hun som jobber på fakturaavdelingen sjekket RMA nummeret og fant ut at det var en NY disk....

 

Jeg sier bare: ITbutikken bli borte!!!!!!

Lenke til kommentar

For å balansere litt kan jeg si at jeg er meget fornøyd med min handel hos pcutstyr... bestilte et lite digitalkamera der på onsdag, og det ble levert hos posten samme dag. Ankom byen på torsdag, men ble dessverre sendt til feil postkontor av Posten. Jeg ringte Posten, for å få pakken overført til riktig sted, og det skulle de selvsagt ordne... men så ser jeg via trackingen at de har sendt hele kameraet tilbake til pcutstyr. Sukk! Heldigvis var fyren på pcutstyr hjelpsomheten selv; tok kontakt med postkontoret der og fikk sendt pakken tilbake til meg.

 

Konklusjon: pcutstyr = bra, posten = talentløse monopolklovner

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg må vel si at en sak har to sider. Denne saken er noe spesiell og gjengitt under.

 

Kommentar I:

Hele denne saken er litt merkelig! Kunde mottok varer i desember og etter signert avtale skulle de ha GF3. Etter alt var godkjent og OK ville kunden bytte til GF4 (som ikke var leveringsklart før i april), noe som var problematisk så lenge dette var en Hjemme PC avtale som alt skulle leveres så snart som mulig, men med en bekreftelse fra kunde om at noen varer kunne vente og at regningen likevel ble betalt skulle vi ordne dette. Det viser seg så at IT-Finans som finansierte hele saken ikke vil betale før alle varene ble levert. IT-Finans krevde også at alle varer iht leveransen skulle oppfylles, dvs at vi måtte levere GF3. Etter mye fram og tilbake fikk vi endelig vårt utestående beløp i mars som forfalt i desember. Da kunden ønsket å bytte GF3 i GF4 er det da naturlig å ta kortet i innbytte til dagens verdi etter at hele den totale leveranser er foretatt, og ikke den verdien som kortet hadde i desember 2001. Når det gjelder retursendingen har vi ingen hensiker med å holde tilbake denne pakken, men kunden opplevde det kanskje slikt, fordi kunden sa at pakken med de nye GF4 kortene ikke ville bli hentet på posten. I denne pakke samlet vi også en retur sak og det som da ble sagt var at vi tar ut pakken slik at den ikke blir sendt den dagen den egentlig skulle bli sendt.

 

 

Kommentar II:

Jeg ser her at kunde ikke har alle opplysninger fra IT-Finans og andre i kundens firma. Vi trengte et endelig bekreftelsesbevis fra IT-Finans og den eneste muligheten for å bekrefte at alle varene var levert var å sende kunde GF3 som i utg. var avtalt. Vi ville yte ekstra service og bytte til GF4 men det viste seg at problemet da var at vi ikke kunne levere en komplett leveranse og IT-Finans ville da ikke godkjenne vår levering. Vi sa etter at leveransen var et faktum at kunden kunne bytte sine kort, dette fordi da hadde vi leveringsbevis, og IT-Finans kunne utbetale vårt tilgodehavende. GF4 kan først leveres i april! Vi diskuterte aldri pris på dette tidspunktet, men etter vår mening er det naturlig å bytte kortet til dagens verdi.

 

 

PCutstyr.no tar gjerne i mot kommentarer fra andre på denne saken til e-post [email protected]. Vi vil ha fornøyde kunder og en slik sak som dette er ikke hva vi ønsker, men som vi så klart skal ta lærdom av.

 

mvh

PCutstyr.no

Lenke til kommentar

Kommentaren er grei og logisk, ja, men det betyr ikke nødvendigvis at de snakker sant. Saken var at IT-Finans ikke ville betale PCUtstyr før vi hadde godkjent leveransen, noe vi ikke gjorde før de lovte å innfri avtalen om bytte til GF4.

Lenke til kommentar

Oppdatering fra meg som startet denne tråden :

 

Det viser seg at dårlig kommunikasjon med IT-Finans har mye av skylden for denne saken. De har holdt igjen utbetalingen til PCutstyr uten at Mind Norge AS hverken har bedt om det eller vært klar over det.

 

Dessuten har vi vært meget fornøyde med PCutstyr i alle andre henseende. Nå har vi kommet frem til en ordning begge parter er fornøyde med. Jeg ønsker derfor å erklære mitt opprinnelige innlegg dødt og maktesløst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...