Gå til innhold

Skjermkort for dårligt?

SeT

Anbefalte innlegg

Har noen probs med nytt skjermkort her. Dette skjer på noen spill og det er som følger: Når jeg prøver å gå inn i spill restarter maskinen seg selv. Har ikke anelse om hva det kan være selv, lurer på om det er skjermkortet for jeg prøvde med det gamle kortet og da kom jeg meg vertfall inn i spillene selv om det hakker grusomt.

Pcen er:

Amd athlon Xp 2600+

DDR-DIMM PC3200 512MB DDR CL2.5 Minne 184-P (for DDR-PC400MHz)

Sweex PSU Gold 450W Dual Fan Power Supply

Abit KV7 Hovedkort for Socket A (DDR)

Powercolor Radeon 9600 Pro ez 256 mb

Eldre 30 gig hd 5400 rpm

Noen som vet noe om dette her?

Takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne feilen skyldes i 99.9% av tilfellene for varmt system eller som nevnt tidligere, svak eller ustabil strømforsyning. Siden maskinen kun restarter seg selv ved spilling holder jeg en stor knapp på varme.

Gjør en enkel test først med å kjøre med åpent kabinett og se om dette hjelper.

Lenke til kommentar

Tok meg en liten tur innom Produktguiden her på hw.no .... fikk lest erfaringer fra brukere som har hatt dette kortet... ikke bra akkurat....

En fyr måtte jo klokke ned vpuen for å få det stabilt... hvordan gjør jeg det?

Lenke til kommentar
Tok meg en liten tur innom Produktguiden her på hw.no .... fikk lest erfaringer fra brukere som har hatt dette kortet... ikke bra akkurat....

En fyr måtte jo klokke ned vpuen for å få det stabilt... hvordan gjør jeg det? <------

for og klokke ned vpu'n så må du ha powerstrip... kan sende det til deg eller noe sånt... vet ikke om jeg har det selv engang... men jeg har ett lignendes problem jeg også... min går utav spillene etter en stund men restarter ikke...

Lenke til kommentar
Denne feilen skyldes i 99.9% av tilfellene for varmt system eller som nevnt tidligere, svak eller ustabil strømforsyning. Siden maskinen kun restarter seg selv ved spilling holder jeg en stor knapp på varme.

Gjør en enkel test først med å kjøre med åpent kabinett og se om dette hjelper.

Testa med åpent og lukka kabinett... funka like bra begge deler... varmen er overkommelig... og strømforsyningen er grei den og...

Spennings verdier:

Cpu kjerne: 1.66 V

+3.3V 3.34 V

+5V 5.27 V

+12 V 12.16 V

+5 V Hvilemodus 4.99 V

Vbat batteri 3.02 V

DIMM 2.66 V

AGP 1.54 V

Vet ikke om dette sier dere så sinnsykt mye men...

for og klokke ned vpu'n så må du ha powerstrip... kan sende det til deg eller noe sånt... vet ikke om jeg har det selv engang... men jeg har ett lignendes problem jeg også... min går utav spillene etter en stund men restarter ikke...

Testa å klokke ned kortet.. funka heller ikke det

Endret av SeT
Lenke til kommentar

Jeg ser at ramen din er no-name. Om det stemmer så her er det problemme.

Samme skjedde meg før, hadde noen feil meldinger i windows og i-explorer men ikke gikk noen spill. Jeg ble kasta ut til windows etter 30 sek.

Sjekk hvilken ram HK ditt er sertyfisert for, du kan og prøve å øke CL fra 2,5 til 3 på minne. Prøv å låne annen brikke fra en kamerat og se om det hjelper.

Lenke til kommentar
kom og si meg at det i 99.9% skyldes for varm pc eller stømforsyning.

Skyldes faktisk også ofte ram eller det kan vær skjermkort, hovedkort eller nesten hva som helt.

Ville testa med en annen ram føst da...

Du er inne på no der ja. Ville byttet ut rammen som babbakaørn sa, med en annen... Det kan også være skjermkortet, prøv med et annet..

Lenke til kommentar

Skyldes faktisk også ofte ram eller det kan vær skjermkort, hovedkort eller nesten hva som helt.

Hadde du lest alt jeg skrev så hadde du kanskje vært enig. Siden maskinen hans kun låser seg ved spilling, er ikke ram'en det første du beskylder for å være dårlig, selv om jeg selvfølgelig kan være enig i at det kan være årsaken.

Lenke til kommentar

Hmm.. Pass på at det ikke er varmt inne på rommet du har pcen i selv om du tar opp kabinett dørene. Jeg har hatt et STORT problem med varmen og skjermkortet mitt. Lukket kabinett var umulig(Sapphire radeon 9700 np) Da etter en stund jeg hadde spilt, fikk jeg slike fine "photoshop effekt" av bakgrunnen i spillet. Som at en texture blir strukket, og maskinen hengte seg. Det jeg gjorde da var å lokke opp side døren på kabinette, og bare det gjorde at system temperaturen gikk ned 7-8 grader :dontgetit: Men siden det er sommer og sol nå så blir det ofte varmt, og når det er skikkelig varmt inne så skjer det samme som nevnt over igjen, så pass på at du sitter i et kjøig rom :blush:

Lenke til kommentar

Hadde du lest alt jeg skrev så hadde du kanskje vært enig. Siden maskinen hans kun låser seg ved spilling, er ikke ram'en det første du beskylder for å være dårlig, selv om jeg selvfølgelig kan være enig i at det kan være årsaken.

Når jeg hadde minneproblemer med min a64 så låste pcen seg bare i spill og restartet til og begynne med

Lenke til kommentar

Det burde da være nok med en 450 w psu som faktisk er stabilø.. har sjekka d...

Dette fant jeg om hovedkortet:

The KV7 is the next generation of high-performance motherboards for AMD CPUs. The KV7 series uses VIA's newest KT600 chipset to bring the latest in technology to the AMD platform. The KV7 series supports AMD Athlon XP, Athlon and Duron 400/333/266 MHz CPUs for superior performance, and offers full support for DDR 400. ABIT provides users with 6-channel sound and S/PDIF Out for enhanced audio performance. With full support for AGP 8X, USB 2.0 the KV7 series allows users to connect to today's hottest peripherals.

Jeg kjører Twinmos TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5 400 mhz...

burde vel ikke være problem med ram'en da?

Kjølingen er bra nå... har som sagt installert kabinett vifter og stoor cpu vifte nå... men still crashes in some games

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...