Gå til innhold

Problemer med innstallasjon av Win2000

Anbefalte innlegg

Mitt oppsett er som følgenede:

Asus A7V8X-Deluxe

Xp2500

1GB TwinMOS ram

2 x Seagate Barracuda 120GB P-ata

2 x Seagate Barracuda 120GB S-ata

NEC ND-2500A

Plextor 48/24/48A

Jeg hadde Windows innstallert, men det ble litt tull p.g.a. blaster og div andre små problemer så jeg fant ut det var på tide med en formatering (var jo hele 6 måneder siden sist..)

Jeg startet maskin på nytt med Windows 2000 plata i, bootet den men når jeg skal velge hvilken partisjon jeg skal innstallere til så får jeg beskjed om at "harddisken inneholder ingen støttete partisjoner" (husker ikke ord rett hva det stod..) Så jeg tok ut cd-brenneren og satt i en WD Caviar 120GB disk jeg hadde liggende, koblet ut alle andre harddiskene og innstallerte til den. Slik at jeg kunne sjekke hva som var galt.

Ene Barracuda S-ata disken (ja jeg trykket F6 og satt i disketten med S-ata driveren) er partisjonert slik at en del på 10GB skal være system disken og den andre er lagring og diverse. De andre harddisken er ikke partisjonert.

Nå har jeg prøvd å formatere den 10GB partisjonen i både Windows og Partition Magic uten hell, for samme feilmelding hver gang jeg skal innstallere Windows 2000. Jeg har prøv å slette partisjonen i innstallasjon programmet til Windows for så å opprette en ny, men enda vil den ikke godt ta den. Får ikke formatert eller noe.

Jeg har fulgt samme oppskrift for ny-innstallasjon i sikkert 2 år uten å plages, men når fungerer det altså ikke. Hva kan være galt?

BTW alle diskene er NTFS

Endret av phoen|x
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...