Gå til innhold

Grafikkort til Pc

Anbefalte innlegg

Heisann alle lesere

En ting jeg lurte på... :wow:

Tenkte på å kjøpe en nytt Grafikkort. Og når jeg da sier nytt grafikkort så kjøper jeg det beste som kan fås tak i per dags dato. Spørsmålet mitt er: Hva bør jeg velge?

Ati eller Nvidia? Hva er best? :hmm:

Jeg skjekka forresten på kelkoo.no. Søkte på Radeon 9800 Pro og da kom det mye opp. Tingen er det at de alle er Radeon 9800 Pro men laget av forskjellige fabrikanter. En var veldig billig mens den andre var dyr! Hva er forskjellen på disse, de har jo alle lik spesifikasjon.... :no:

Hilsen Casperrob :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du skal ha det beste skjermkortet per dags dato så kjøper du værtfall ikke 9800 Pro.

Både X800 PRO/XT og Geforce 6800 er bedre kort.

Regner med at mesteparten ville valgt ATI fremfor Nvidia.

Merkene har ingenting å si. Det er bare hvem som har produsert kortene. Den største forskjellen er som regel hva som medfølger i eska til skjermkortet av ekstrautstyr/spill og diverse ting.

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar

viss du skal ha det beste til dags dato so er ikkje radeon 9800 det beste... viss du skal ha radeon so bør du kikke nærmare på x800 ;)

*vart litt sein med å svare :( *

Endret av Avt
Lenke til kommentar

Så det vil si: Betale 1000 kr mer for en annet merke men sammen spesifikasjoner er bortkasta penger?

Takk for alle svarene.....

Skal undersøke prisene på de forskjellige kortene. Er det stor forskjell mellom Radeon 9800 Pro og X800?

Lenke til kommentar
Så det vil si: Betale 1000 kr mer for en annet merke men sammen spesifikasjoner er bortkasta penger?

Takk for alle svarene.....

Skal undersøke prisene på de forskjellige kortene. Er det stor forskjell mellom Radeon 9800 Pro og X800?

Forskjellen er værtfall så stor at prisforskjellen er verdt pengene.

Lenke til kommentar

Takk Takk

Et siste spørsmål.....

Er grafikkort generelt vanskelig å innstallere?

Er ikke expert på data, men noe kan jeg jo.... Må jeg regne med mye tukling før det funker eller er det bare å sette inn grafikkortet og innstalere drivere?

Er det mulig å kjøre xp med to grafikkort forresten? ;)

Lenke til kommentar
Er det mulig å kjøre xp med to grafikkort forresten? ;)

Tviler på at du har to AGP spor på hovedkortet ditt.

Men du kan bruke et PCI kort og et AGP kort samtidig. Men dette er kun for de med 3 skjermer eller mer, at det er nødvendig.

Personlig har jeg ingen erfaring med advance.no, men utfra erfaringene med denne butikken tror jeg ikke det er noen fare.

Gå for et Club3D x800pro, forskjellen på produsentene er bare bundelen, og noen ganger kjølingen.

Selv har jeg en bestilling på dette:

Sapphire x800pro

Lenke til kommentar

Hvis en av dere skulle kjøpe Radeon X800 Pro Hvilket merke ville dere kjøpt og i hvilken butikk?

Hva er best: å kjøpe via internett eller direkte i en butikk? :wow:

Når du anbefaller vektlegg også hvis enkelte merker skulle være letter å innstalere enn andre? Tenker på programvaren og slike ting...

Endret av Casperrob
Lenke til kommentar

Nå har jeg vært på jakt og funnet disse:

http://www.gamerz.no/scripts/prodview.asp?...=5560&idAff=907

http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=35152

Den billigste Raden 9800 Pro og den billigste Radeon X800 Pro....

Hvis vi ser bortifra alt mikkmakket som fulger med og ser kun på pris og selve kortet, hvor får man mest for pengene???

Hvilket ville dere valgt.................. :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...