charzer Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 En venn av meg har vært i Oslo i en uke, og så bestemte han seg for å kjøpe et ATi Sapphire Radeon 9200 Atlantis når han var der. I dag kom han hjem, og det første vi gjorde var å sette kortet i maskinen. Vi slo på, Windows XP startet, vi logget inn, og vi installerte driverne. Men så, når vi startet maskinen på nytt, kom den der Windows XP-loademenyen, men "innloggings-greia" kom aldri fram. Skjermen var bare svart liksom. Så slo jeg av maskinen, og startet på nytt. Da kom det fram en feilmelding som sa så mye som: "Windows XP kunne ikke starte, muligens pga. ny maskinvare". Så fikk jeg valget mellom å starte i sikkermodus, sikkermodus med nettverk, sikkermodus med kun kommandolinje, og vanlig måte. En annen kompis av meg sa no e om å starte i VGA-modus. Det fant jeg ikke noen plass. Så var det resten av maskinen da. Han har en Compaq Presario som inneholder så mye som en AMD Duron 750MHz prosessor og 448MB RAM (Tror det er SD-RAM). Maskinen møter alle systemkravene som kortet skal trenge. Så, kan noen hjelpe? Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Har hat veldig dårlig erfaring med og skifte ut deler i compaq. De bruker litt for spesiele deler til at den skal være kompatibel med div hardware som ike er laget av compaq. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Avinstallerte dere de gamle skjermkortdriverene? Tror nok feilen ligger der gitt... Lenke til kommentar
charzer Skrevet 23. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2004 Vi fiksa det. Vet ikke hvordan han gjorde det, og det vet han ikke selv heller. Men takk for hjelpen uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå