msh Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Hei jeg får ikke innstalert windows.Når jeg kommer til setup,så henger alt seg.Hva kan det komme av?Har prøvd både WinME og WinXP. Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 fortell mer om systemet ditt....! husket jumperen på h-kortet for s-ata.....? sjekket CPU tempen din i bios.....?? Lenke til kommentar
msh Skrevet 23. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2004 Det er Asus A7N8X-E Deluxe Hovedkort. Athlon XP2400+ CPU Geforce ti4400 skjermkort 2X512Mb 333mhz Twinmos ram. 250GB Westerndigital Sata Harddisk. Audigy2 Zs Platinum. Pioneer 16X DVD-Rom,Pioneer 4X DVD Brenner og Aopen 52X Brenner. Leadtek Tv-kort Chieftec 340Watt Strømforsyning. Lenke til kommentar
Ace Rimmer Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Sjekk cpu-tempen i BIOS. Den slår seg av hvis det blir for varmt. Oppdater bios og/eller monter kjøleren på nytt (det hjalp hos en kompis en gang). En annen mulighet er at temp-måleren viser feil. Lenke til kommentar
msh Skrevet 23. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2004 Pcen starter som den skal,men systemet henger seg når den kommer til setup screen.Cpu temp er opptil 43C Lenke til kommentar
Skallebanken Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Har du sjekket S-ATA guiden under 'Lagringsmedier' her på forumet slik at du er trygg på at XP aksepterer HDD'en? Har samme HK som deg, og fikk S-ATA disken min opp vha driverne fra CD'en som fulgte med. (F6 tidlig i installasjonen) Lenke til kommentar
msh Skrevet 23. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2004 Har samme HK som deg, og fikk S-ATA disken min opp vha driverne fra CD'en som fulgte med. (F6 tidlig i installasjonen) Det er ikke det som er problemet her.Den vil ikke komme inn på installasjonen engang.Alt fryser.Men nå har jeg diable Cpu Level cache 1.Da kommer jeg inn på Setup,men det er så tregt,at den tar over 15min til å scane harddisken Lenke til kommentar
msh Skrevet 23. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2004 Har noen av dere hatt sånn problem?Jeg trodde Asus var stabil kort,men det er værste hovedkort jeg har hatt.Jeg prøver å innstallere windows nå,men den tar veldig lang tid,har brukt mer enn 30 min på harddisk scan.På grunn av at cpu level 1 cache er slått av Lenke til kommentar
Lurre Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Hadde ingen problemer med mitt asus kort. Høres nesten ut som om det er et problem med CPU en og ikke hovedkortet siden alt går når du disabler l1 cachen.. Lenke til kommentar
Falconer Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Hadde samme problem på min maskin ved førstegangs installering av XP etter at jeg hadde kjøpt hovedkortet. Du har allerede kommet fram til en løsning som virker i de fleste tilfeller, men er ufattelig treig. Disabling av CPU Level2 cache under installasjon pleier også å hjelpe uten at det reduserer systemressursene altfor mye. Bare husk å sette det tilbake etter installasjon. Hos meg fant jeg ut at noe så enkelt som å disable USB2.0 under installasjon gjorde underverker. Etter ferdig installasjon, satte jeg USB tilbake fra 1.1 til 2.0, og alt virket greit. Det er også en del andre ting som kan forårsake akkurat dette problemet med heng ved 'Starting Windows Setup...". Kommer ikke på flere i farten, men www.google.com kan være en god venn hvis ingen av disse forslagene hjelper. Lenke til kommentar
msh Skrevet 23. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2004 Jeg har disablet alt.Usb,firewall,lydkort,nettverkskort.Innstalleringen går veldig treigt Er litt skuffet over Asus.Jeg liksom kjøpe korte for ikke å få problemer Lenke til kommentar
Chizzi_RoXe Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Jeg har disablet alt.Usb,firewall,lydkort,nettverkskort.Innstalleringen går veldig treigt Er litt skuffet over Asus.Jeg liksom kjøpe korte for ikke å få problemer Er du sprø? har ram på 333mhz og en skitten prossesor på 266? ser du problemet kanskje? kjøper du ett så nytt kort som A7N8X-E (jeg har det og, har aldri hatt noen problemer med det!) så må du ikke putte i gammelt dritt eller ting som ikke sammarbeider skikkeli... jeg ville anbefalt deg og kjøpt en AMD XP2800+ (333mhz) Det er jo ikke rart det henger seg da...rammen tenker for fort for prossesoren... pluss jeg husker noe med at 2400+ hadde bare halvparten L1/2 cache... som 2800+ har... Egentlige grunnen til at det derre problemet der skjer sier seg selv: Komponentene dine i pc'n sammarbeider ikke raskt nok... Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 enig med sistemann her ja....men jeg ville prøvd en bedre PSU også.......!? du har en del stash i maskina og skulle du finne på å sette i et feks.radeon 9800 pro er du virkelig på tynn is....!....og nå kommer sikkert en del hyl om du har så det holder med 340w men det er slett ikke sikkert...les på Toms hardwere om krav til dagens PSU,er så skjønner du hva jeg mener...du kan tilmed få en pc opp å gå med en for dårlig PSU...en god stund...så tar den sakte men sikkert knekken på ett eller annet i maskina di....eller seg selv...og du bør uansett forsikre deg om at ikke den PSU,en du har er defekt på noe vis...! en bra pc i dag begynner med en bunnsolid PSU med kortslutningssikringer på alle ut og inn samt delte kretser som klarer full spenning på alle utganger samtidig......svaret på akkurat det er Mist 550W.........(støyer ikke heller....) Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 (endret) Prøv å ta ut den ene minne brikka..Bytt vist det ikke funker.. eller flytt litt på dem. Til du over så holder en Chieftec 340Watt mere en godt nok til oppsettet hans. En Aopen 300W holder fint tilogmed. 333 ram og 266 cpu skal fungere fint. "rammen tenker for fort for prossesoren" dummeste jeg har hørt/lest på lenge TaZ Endret 24. juni 2004 av taz Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 du bør tenke LITT mer før du svarer....det er slett ikke usannsynlig at rammen "tenker" for kjapt for systemet.....det er ikke sikkert det er tilfelle her da men ta feks. min corsair ram som har FABRIKKINNSTILLINGER PÅ 2-2-2-5 .....! de FLESTE i hvertfall litt eldre hovedkort har ikke sjans til å starte en gang med den rammen pga hastigheten så det er slett ikke latterlig....som jeg skrev tidligere....kjøp en skikkelig PSU uansett....det er den beste forsikring for maskina di......(jo da...jeg også hadde et lignende oppsett med en aopen psu på 300w...det funka glimrende....i 3 uker...så var det poff....).......hver gang en PSU går heden er det stor risk for at den knekker noe annet i pc,en også så hvorfor sjanse med utstyret sitt for å spare 500,-kr........?? Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 du bør tenke LITT mer før du svarer.... Her må du komme med fakta/kilder du har dette fra.. Er helt nytt for meg TaZ Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 alle rambrikker er "forhåndsprogramert" til å kjøre på en viss hastighet når det gjelder den delen som "snakker" med hovedkortet....jeg tenker ikke da på busshastigheten som blir en sak for seg,men selve grunninnstillingene på les/send /data/latency.....disse varierer veldig og enkelte ganger går ikke rammen pga. dette på enkelte hovedkort....nå tror jeg nok andre "ukombabiliteter" med ram utgjør en større feilprosent men dette er noe å huske spesielt på nyere ram/hovedkort....asus a7n8x er et av de få som klarer starte med min lynraske Corsair ram.... Lenke til kommentar
msh Skrevet 24. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2004 (endret) Er du sprø? har ram på 333mhz og en skitten prossesor på 266? ser du problemet kanskje? kjøper du ett så nytt kort som A7N8X-E (jeg har det og, har aldri hatt noen problemer med det!) så må du ikke putte i gammelt dritt eller ting som ikke sammarbeider skikkeli... jeg ville anbefalt deg og kjøpt en AMD XP2800+ (333mhz) Det er jo ikke rart det henger seg da...rammen tenker for fort for prossesoren... pluss jeg husker noe med at 2400+ hadde bare halvparten L1/2 cache... som 2800+ har... Egentlige grunnen til at det derre problemet der skjer sier seg selv: Komponentene dine i pc'n sammarbeider ikke raskt nok... Jeg har brukt samme komponentene i Epox 8RDA3+ hovedkort.Det er av samma type chipset nforce2 400 ultra.Jeg fikk ikke noe problem med ram og denne prosessoren med epox hovedkort.Det er Asus hovedkorte som er problemet her,hvis ikke den takler sånn system,så er jo det dårlig hovedkort. Endret 24. juni 2004 av msh Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 har du sjans å prøve en annen type ram....? og en annen PSU....?...når det gjelder strømbruk kan jeg nevne at det går 10w pr.128 mb ram du har i maskina.....! pluss alt det andre....det hender også en sjelden gang at PSU rett og slett ikke er kompatibel med h-kort osv....enkelt å bytte PSU.....prøv en annen så du ihvertfall vet at den du har ikke er defekt....(defekt PSU kan gi oppstartprobl..selv om den "virker".....).... Lenke til kommentar
msh Skrevet 24. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2004 Nei den klarte ikke å innstallere windows selv om jeg slå av Cpu Level cache 1.I WinXp kommer det feil melding med et eller annet inf fil.Og det var feil i WinME oxo,men der var det en annen type feil.Så jeg får rett og slett ikke innstallert windows.Skjønner ikke hva jeg skal gjøre nå.Tror dere Datakjeden (komplett) bytter dette hovedkorte?Det var faktis dem som anbefalte meg dette korte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå