Gå til innhold

Hp 945 utskrift, bestilling

Anbefalte innlegg

Jeg har et Hp 945 digitalkamera. Dette kameraet tar nydelige bilder, men jeg sliter litt med å bestille utskrifter/skrive ut selv. Jeg vet feks ikke om jeg skal velge "10x15","10x13","9x13" eller noe en annen. Jeg har prøvd litt forskjellig, men jeg får ikke til den størrelsen jeg ønsker, bildene blir kuttet, eller blir for store. Jeg er også som sagt usikker på hva jeg skal velge i nettbuttikker.

Kameraet mitt tar bilder som er 2608x1952.

Hva skal jeg gjøre?

Hvis det er ABSOLUTT nødvendig med fotoredigering, har jeg tilgjengelig bla. PhotoShop Elements 2.0

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du deler høyde på lengde, altså 1952/2608, får du 0.748 = 0,75, dvs. 3:4. Hvis du finner et 3:4 papirformat, skulle det passe perfekt; 9x12, 12x16, 15x20.

Om jeg er helt på jordet nå, får noen korrigere meg!

Lenke til kommentar

hmm...høres fornuftig ut....er andre enige?

Kjenner noen til noen som tilbyr tilbyr en av de to minste størreslsene som "standarformat"(jeg ønsker ikke å betale i dyre dommer for spesialstørrelser...."

Er spesielt nysgjerrig på hva andre med hp 945 har for erfrainger! :thumbup:

Endret av theWWW
Lenke til kommentar

Hei, vanlig digital kameraer tar bilder i 10x13, det som skjer hvis du bestiller 10x15 print så beskjærer enten fotobutikken bildene for deg, eller så har du en mulighet for å velge en hvit ramme rundt.

Så her bør du beskjære bildene først selv før du sender de inn til butikken så får du i hvertfall bestemme selv hvor utsnittet skal være, litt beskjæring lønner seg vel strengt tatt uansett?

Mange kameraer har også en instilling som gjør at de kan ta bilder i 10x15, men det får du se etter på kamraet ditt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...