Cloud Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 (endret) Jeg har en o,5l brus flaske (Urge seff:)) som jeg har borret to hull i. Et i bunn for vann ut, og et i topp for vann inn. Men hvordan kan jeg få festet disse niplene til flasken? Flasken er som kjent av plast, mens niplene antar jeg at er av kobber/stål/jern (metal). Jeg fant fugemasse, diverse lim (et som vokser når det trøker) sånn greie til å legge på veggen og noe annet skit nede i kjelleren. Er dette noe å bruke? EDIT: Ikke festen, men TETTET! De sitter sånn halveis men det er absolut ikke tett! Så hva kan brukes til å tette med? Endret 23. juni 2004 av Cloud Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Vil nødig ødelegge for deg nå, men ville nok valgt en litt annen form for tank. Har du noe silikon å kline på, så kan du jo prøve det. La det tørke noen timer først, før du tester for lekkasjer. Lenke til kommentar
Cloud Skrevet 23. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2004 (endret) Vil nødig ødelegge for deg nå, men ville nok valgt en litt annen form for tank. Har du noe silikon å kline på, så kan du jo prøve det. La det tørke noen timer først, før du tester for lekkasjer. Hva anbefaler du da? jeg har allerede prøvd å sveise i stål/jern. Den totale vekten kom på over 3 kg og den var ikke tett. Og jeg har lite lyst til å kjøpe ny tank for 300kr. Men er det ikke andre her som har brukt det samme? Her er noen bilder. (Beklager, men home.no ) Her finner du noen bilder (Bilde 1 til 8) Endret 23. juni 2004 av Cloud Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 (endret) Har selv en 1l aluminiumsflaske (som du finner på di fleste sykkler i varmen disse dager for en billig penge hehehe) som jeg har borret hull på, filt litt og brukt silikon som tettning (det går ganske bra å skru inn niplene). Vurderer nå å lage en vanntank i plexi som kan integrere radiatoren (som forsåvidt kommer fra en volvo s200, "funnet" på skraphandleren) isteden for den løsningen jeg har nå. Forsåvdt er det noen som vet hvor stort areal man må ha for å kunne benytte seg av naturlig konveksjon, noe alla 1m2Al=50Watt eller noe??? Endret 23. juni 2004 av Malvado Lenke til kommentar
Vaffelkake Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Som skrue sier, ville jeg også valgt en annen form for tank. Jeg ville valgt en hermetikkboks, 2 plater med plexi som er litt større enn diamteter på boksen, 1 (2) stk pakninger Ta av toppen (og bunnen dersom du vil) av hermetikkboksen. I den ene plexiplata fester borrer du to hull med nippeldiameter. Stapper de inn. Pakninger på begge side av plexi og en mutter på baksiden. Så borrer du fire hull i hvert hjørne, likt begge platene. Så skaffer du en pakning med lik diameter som hermetikkboksen, (2stk dersom du har skjert ut bunn også). Fester de og skrur sammen de to platene med 4 gode bolter/lange skruer. Ingenting som er tøffere med vanntank som det står "tomatpuré" på Dersom du ikke har mye av dette liggenes en vei, blir det kanskje for tungvindt. En god tank ville det iallefall blitt. Du trenger jo heller ikke akkurat plexiplater, men det er kjekt å ha en viss anelse om vannstanden. Dersom du kutter ut både bunn og topp er det bedre innsyn, men vanskeligere å fylle. Lenke til kommentar
Cloud Skrevet 24. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2004 (endret) Hvordan det ser ut har ingen ting å si for meg, alt vil skje stille og rolig for seg bak et lukket HQ08 Men at det er lett å lage er mye viktigere Endret 24. juni 2004 av Cloud Lenke til kommentar
Cloud Skrevet 24. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2004 (endret) Jaja, nå har jeg da laget den da. Og den lekker ikke Ikke ende i hvertfall da. Men det virker som om at det er veldig mye vanskligere å bli kvitt luftbobler i en så liten tank. Og hvis noen har lyst kan jeg sikkert knipse noen bilder av det (jeg har lyst til å legge ut bilder, så si ja! ) Endret 24. juni 2004 av Cloud Lenke til kommentar
Cloud Skrevet 24. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2004 (endret) Ok, bilder kommer Her er tanken. Dette her er da der vannet kommer inn i tanker og bobler lages Og her er niplen i bunn. Og til slutt er hele systemet med tanken Endret 24. juni 2004 av Cloud Lenke til kommentar
Vaffelkake Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 nice det der Kan aldri tenke meg at bobler som blir laget i toppen av flaska klarer å komme seg helt ned til der vannet går ut igjen! Lenke til kommentar
Cloud Skrevet 24. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2004 Nei, det har bedret seg nå! Men i starten, altså de første 30 min så var det mye bobler som ble med en ekstra runde. Men får bare håpe at det ikke lekker da Lenke til kommentar
R0adkill Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Hårspray flasker er fine vanntanker.. Lenke til kommentar
Cloud Skrevet 24. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2004 Hårspray flasker er fine vanntanker.. Er ikke de frykelig små? Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Er ikke de frykelig små? Ikke alle. Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Viss du følger med på workloggen "hjemmelagd vannkjøling system" so holder eg på å lage tanken no. Kommer oppdatering i morga av tanken. Lenke til kommentar
Cloud Skrevet 24. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2004 Viss du følger med på workloggen "hjemmelagd vannkjøling system" so holder eg på å lage tanken no. Kommer oppdatering i morga av tanken. Det skal jeg gjøre! Ps. Fint å ha en egen worklog link i signaturen Lenke til kommentar
Martin_03 Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Hva med en slik 5 liter dunk, sånn du for kjøpt på butikken med vann i? Lenke til kommentar
Cloud Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2004 Hva med en slik 5 liter dunk, sånn du for kjøpt på butikken med vann i? Jeg har ikke plass til tanken min nå nesten, hvordan vil jeg da får plass til en 5L kanne?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå