Arsenal_RULES Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 (endret) Skal KANKSJE kjøpe chip og ny hardisk, hvor mye må jeg opp i??? (kommer ikke til og chipe Xbox'en selv) Endret 23. juni 2004 av Arsenal_RULES Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 800kr for HD, 500-1000kr for chip. Lenke til kommentar
Arsenal_RULES Skrevet 23. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2004 Min Xbox-rom er helt fucket så da kan jeg ligge spillene mine inn på hardisken så slipper xbox-rom'en å fucke cd'ene, right??? Lenke til kommentar
moray Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Jepp, hvis den virker såpass at du får lagt dem inn finnes det programvare for dette. F.eks. dvd2xbox. Ellers finnes det andre løsninger også. Lenke til kommentar
Arsenal_RULES Skrevet 23. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2004 morcan : kan du utdype deg andgående dvd2xbox, er det en programvare eller ny dvd-rom. Hvor mye koster den da, og hvor kan jeg få kjøpt den? ps : hvor kan jeg få kjøpt habil hardisk, eller får vel kanskje det med der jeg skal kjøpe chipen! Lenke til kommentar
moray Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Det er et program man kan legge inn på xbox HD som gjør at du kan kopiere spillene dine inn på HD. Hvis DVD 'n din ikke fungerer kan du f.eks. legge en vanlig DVD rom fra PC'n din oppå den andre og bruke splitter til strøm/drevkabelen (for den er ikke lik). Et xboxforum på norsk med mye info er: http://www.slashxbox.com Harddisk: vanlig HD fra en webshop f.eks. HW prisgudien Lenke til kommentar
autoing Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Hei ! Jeg kan anbefale følgende HDD: Samsung SpinPoint P80 160GB IDE ATA/133 2MB cache 7200RPM. Jeg har denne disken og den fungerer knirkefritt. Nærmest lydløs og den blir ikke særlig varm. Når det gjelder chip så valgte jeg Xenium. Denne har eget "operativsystem" som gjør det enkelt å installere og bruke opptil 4 BIOS'er. Lenke til kommentar
Magus Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Enig angående Xenium. Har en selv, veldig fornøyd med den. Lenke til kommentar
JoaJoa Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 (endret) 800kr for HD, 500-1000kr for chip. Da bestiller du ifra norge isåfall. Jeg bestilte fra www.the-console-corner.com. Den kom på 421,- alt i alt. Skal nevnes at det var den dyreste og "beste" chippen som er på markedet akkurat nå, så du får chippene enda billigere hvis du kjøper en 3 generasjonschip derifra. edit: Det var er snakk om en smartxx. Endret 24. juni 2004 av JoaJoa Lenke til kommentar
moray Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Jeg har bestilt chipper fra www.divineo.com. De virker også seriøse og sender uten at det står opppgitt verdi, dvs. du slipper toll (pga. over 200,-) Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Da bestiller du ifra norge isåfall. Han skriver at han ikke kommer til å chippe box-en selv. Har ikke sett folk som tar mindre enn 500kr for å gjøre den jobben. Lenke til kommentar
b_cybe Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 (endret) Jeg har bestilt chipper fra www.divineo.com. De virker også seriøse og sender uten at det står opppgitt verdi, dvs. du slipper toll (pga. over 200,-) Personlig har jeg elendige erfaringer med divineo, jeg måtte vente over en måned før de aktet å sende meg varene (varene var inne på lager men av en eller annen grunn sendte de den ikke tross flere mail med spørsmål om hva som skjedde). Bestilte så litt senere en x-bit fra the console corner og det gikk ihvertfall greit... Har uansett lest mange forskjellige lesererfaringer ang. begge butikkene og det er en del klager på begge... Er dessuten vanlig for modchip buttiker å sende slik at du slipper toll, hvis ikke er det bare å spørre dem før du bestiller. Skulle uansett ikke være noe problem å fikse. Men du skriver at du ikke skal gjøre det selv så da kan du enten kjøpoe en ferdig moddet xbox med hardisk fra en person som selger det eller så kan du gå i butikken kjøpe en xbox og en hardisk etter ditt behov (noen hardisker skal vistnok ikke gå ann å låse, anbefaler videre enten samsung eller seagate pga. av at de er støysvake). Etter du har gjort de finner du den en kar som modder xbox-en med den chippen du vil ha (kanskje litt snevert utvalg her...) men vil uansett tippe at du ikke trenger noe dyrere enn en Alladin advance chip (64 eller + versjonen). Vil anta en total pris rundt 3000. edit: skriveleif... Endret 24. juni 2004 av b_cybe Lenke til kommentar
JoaJoa Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 (endret) bestile min for ca 3 uker siden, og den samlet prisen ble på ca 3400,- xbox 1750,- chip (loddet selv) 420,- hd (seagate 200gb)1120,- inkl frakt = ca 3400,- Endret 25. juni 2004 av JoaJoa Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 dere er gale alle sammen www.modchip.no noen som vet om andre plasser å kjøpe ifra? 2uker er for lang tid, men billig er der. Lenke til kommentar
Arsenal_RULES Skrevet 27. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2004 Har funnet selger, han skal ligge til fikse alt, for 1500 kroner, det er normal pris, eller??? Lenke til kommentar
ostov Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Vil han sette det sammen for deg for 1500? Så du kjøper alle delene og betaler ham 1500 for å sette dem sammen? For det er dyrt.... Lenke til kommentar
Panter Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 1500 for jobben? Da skal jeg gladelig begynne å montere og sette opp all mulig software fiks ferdig for maks kr 1000... Lenke til kommentar
Arsenal_RULES Skrevet 28. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2004 1500 kroner for jobben ja! Han kjøper Aladdin Advance 64+ og 160 gb hardisk, og monterer det! Er det dyrt? og er chipen jeg for med god! Lenke til kommentar
ostov Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Nei, da er det ikke dyrt. Han tar ca. 500 for jobben pluss at han må betale porto ol. 500 er standard pris Lenke til kommentar
Arsenal_RULES Skrevet 30. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2004 høres bra ut! Aladdin Advance 64+ er det en meget god chip eller noe dritt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå