degas Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Har fått oversendt en del videofiler i NTSC-format som skal redigeres inn i et PAL-prosjekt. Noe program som kan omgjøre disse NTSC-filene til PAL? degas Lenke til kommentar
SUiCiDE_COMMANdO Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 (endret) Hvis du konverterer på forhånd, så vil det skape forringelse av bildekvalitet, noe som man burde unngå. Man unngår ikke forringelse av bildekvalitet med mindre man konverterer til raw avi, noe jeg tviler på du verken gidder eller har harddiskplass til. bruker du premiere ? Da kan du bruke filene direkte i prosjektet ditt uten å konvertere først. Går utifra at filene er i DV format. - start opp med ett DV PAL prosjekt. - importere de filene du vil ha. - legg ned klippene du vil benytte på timeline, høyreklikk på dem og velg: Video Options | Maintain Aspect Ratio ... skru denne av/på ettersom det du synes passer best for deg. Endret 23. juni 2004 av SUiCiDE_COMMANdO Lenke til kommentar
degas Skrevet 23. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2004 Premiere Pro suser og går. Takk for tipset! Lenke til kommentar
Grobian Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Merkelige greier... Sitter med samme problemet, men jeg får ikke opp video options.. Har lett overalt i premiere, men finner ikke ut noen ting... Lenke til kommentar
SUiCiDE_COMMANdO Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 (endret) du må høyreklikke på videoklippene når de ligger nede på timelinen. Endret 29. juni 2004 av SUiCiDE_COMMANdO Lenke til kommentar
Grobian Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Jeg ser fremdeles ikke video options... Det kommer opp noe som heter Field options, men den inneholder ikke det jeg er på utkikk etter... Det som kommer opp når jeg høyreklikker er: Cut, copy osv.. , Enable, Unlink Audio-Video, Speed, Frame Hold, Field options, Audio Gain, Rename, Reveal in project, Edit Original, Preference Går det an å gjøre de samme instillingene på File | Interpret Footage..? Ser at det er innstillinger der for pal og ntsc... Grobian Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå