Anthrax Skrevet 18. april 2002 Del Skrevet 18. april 2002 Jeg gjorde noe UTROLIG tåpelig med mitt ukesgamle Chieftec PSU idag: koblet HDen til strøm mens PSUen var på. Resultat: Øyeblikkelig PSU-død Mitt spørsmål er: Kan PSUen reddes? hvis ikke, hviken PSU anbefaler dere? AOpen-kabinettet skal selges, så det er uaktuelt å bruke det. Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 18. april 2002 Del Skrevet 18. april 2002 Det høres rart ut at strømforsyningen skal ryke fordi du kobler til HD. Uansett så er det sikkert bare sikringen i strømforsyningen som er blåst. Det er ikke alltid like lett å bytte disse sikringene da de ofte er loddet fast, men det er ikke umulig. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 18. april 2002 Del Skrevet 18. april 2002 Hmm, jeg koblet en Maxtor 9,4 GB rett på en gammel Cinet PSU, og det spant og herjet som bare det (til tross for at HDDn var åpnet med vinkelsliper...). Har du prøvd PSUen etter at det gikk galt? Det kan jo være at den bare hadde litt vondt i viljen. Neida, skru opp og se etter sprengte sikringer, eller send den inn med klagebrev ("Den bare døde!"). Lenke til kommentar
Anthrax Skrevet 18. april 2002 Forfatter Del Skrevet 18. april 2002 HAR prøvd å starte den etterpå - gjentatte ganger. Får åpne den når jeg kommer hjem - sitter på skolen og later som om jeg har Øk/It. tenker nok en sikring har gått. Så forresten et "minilyn" hoppe over når jeg koblet til - om det betyr noe.' Det eneste er at jeg vel mister bytterett om jeg åpner :sad:. Lenke til kommentar
letmein Skrevet 18. april 2002 Del Skrevet 18. april 2002 Enkleste er bare å prøve seg på å legge skylda på noen andre... "ØY!.. du ødla PSU'n min, KJØP ny.. ! " :wink: d kan kansje la seg gjøre... Lenke til kommentar
Anthrax Skrevet 18. april 2002 Forfatter Del Skrevet 18. april 2002 Dessverre - det går absolutt ikke å legge skylda over på andre - jeg var eneste person i rommet. Savner PSU-anbefalinger (om bytte ikke går). Kabinettet var forresten kjøpt hos PS Data - hvordan er de når det gjelder retur? Holder det å returnere PSU, eller må hele kabinettet inn? Lenke til kommentar
kaofbc Skrevet 18. april 2002 Del Skrevet 18. april 2002 Akkurat samme (dumme) feilen gjorde jeg også for en stund siden. Hvis du har loddejern(heter det det?) kan du bare pelle ut sikringen, kjøpe ny og lodde den på igjen så skal det jo funke tror jeg....:smile: Lenke til kommentar
Anthrax Skrevet 18. april 2002 Forfatter Del Skrevet 18. april 2002 Mangler loddebolt selv, men en venn av meg har. Hvor sitter forresten sikringen? Det er jo inni h*****e så fullt inni der! Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 18. april 2002 Del Skrevet 18. april 2002 NEI! Har du åpnet den? PSData er guder på service! Du kommer til å ha ny PSU før uka er omme! Send den inn, det er i alle fall verdt et forsøk. Lenke til kommentar
Anthrax Skrevet 19. april 2002 Forfatter Del Skrevet 19. april 2002 Jeg har åpnet den, men så meg bare om. Rørte ikke på noenting! Får vel prøve å sende den inn da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå