labri Skrevet 18. april 2002 Del Skrevet 18. april 2002 Er det andre her på forumet som har denne skjermen? erfaringer? anbefaling av oppløsning og lignende? (jeg kjører Hercules Radeon 8500 andre kommentarer? Jeg kjører den nu i 1280*1024, og føler kanskje at skrift kunne vært litt klarere. Men det kan godt være at det bare er jeg som har blitt litt vel pirkete... Men naboen sitter på en 19" buet til 3,5 tusen, og jeg lurer meg på om ikke kvaliteten faktisk er bedre hos han, med et GeF2 MX!!! Jeg er i vilrede. Rettled meg - vær så snill :wink: Lenke til kommentar
CS_eR GøY Skrevet 18. april 2002 Del Skrevet 18. april 2002 Triotron gjør at bokstaver kan bli litt utydelige men triotron rocker fordet Lenke til kommentar
Blippblopp Skrevet 18. april 2002 Del Skrevet 18. april 2002 Quote: On 2002-04-18 12:35, CS_eR GøY skrev:Triotron gjør at bokstaver kan bli litt utydelige men triotron rocker fordet :grin: :razz: Lenke til kommentar
labri Skrevet 18. april 2002 Forfatter Del Skrevet 18. april 2002 Quote: On 2002-04-18 12:35, CS_eR GøY skrev:Triotron gjør at bokstaver kan bli litt utydelige men triotron rocker fordet Hvorfor får jeg vite det først nå?? Er dette bare tull siden blippblopp ler seg i hjel`? Lenke til kommentar
CS_eR GøY Skrevet 18. april 2002 Del Skrevet 18. april 2002 Jeg vet ikke om dette er ditt problem da!! er det bare på text eller på alt? Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 18. april 2002 Del Skrevet 18. april 2002 Quote: On 2002-04-18 14:16, labri skrev:Hvorfor får jeg vite det først nå?? Det er da en kjent sak at aperture grill har sin sterkeste side på grafikk og ikke tekst, men jeg blir forundra om en skjerm til 3.5k er bedre enn din Sony. http://mycomputerstore.ca/lmonitor.html <- litt om skjermer Quote: Er dette bare tull siden blippblopp ler seg i hjel`? Han lo av skrivefeilen (Triotron). Lenke til kommentar
labri Skrevet 18. april 2002 Forfatter Del Skrevet 18. april 2002 Quote: On 2002-04-18 15:08, Anders Leipsland skrev: Quote: On 2002-04-18 14:16, labri skrev: Hvorfor får jeg vite det først nå?? Det er da en kjent sak at aperture grill har sin sterkeste side på grafikk og ikke tekst, men jeg blir forundra om en skjerm til 3.5k er bedre enn din Sony. http://mycomputerstore.ca/lmonitor.html <- litt om skjermer Quote: Er dette bare tull siden blippblopp ler seg i hjel`? Han lo av skrivefeilen (Triotron). Sterkest på grafikk altså. Er det fordi den har bra fargegjengivelser og slikt eller? Jeg skal sjekke den linken du gav. Csergøy: Det er kun på txt jeg merker det. Bakgrunnsbildet mitt ser veldig bra ut (smaug setter fyr på den derre langsjøbyen eller hva det var for noe), og spill ser også bedre ut. Det inbiller jeg meg ihvertfall. Lenke til kommentar
AlexK Skrevet 18. april 2002 Del Skrevet 18. april 2002 labri, på hvilken måte er teksten utydelig? Hvis bokstavene er gråaktige og synes å flyte sammen, kan det skyldes miskonvergens. Jeg har sett samme fenomenet på et par Eizo-skjermer. Dette er en type feil som bare vil bli verre og verre med tiden, så du bør klage på det. Ellers har jeg sett AG-skjermer med mer enn skarp nok tekst, så når du reagerer på at teksten er dårlig, er det sikkert noe som er galt med skjermen. Lenke til kommentar
labri Skrevet 18. april 2002 Forfatter Del Skrevet 18. april 2002 Det er litt vanskelig å si egentlig. Var nettopp oppe hos naboen, og fant ut at det ikke er noe bedre der likevel. Kanskje jeg bare trenger en liten pause fra data :smile: Jeg har stilt litt frem og tilbake på konvergens, og tror ikke det er noe galt med den. takk for hjelpen Lenke til kommentar
AlexK Skrevet 18. april 2002 Del Skrevet 18. april 2002 Quote: On 2002-04-18 17:59, labri skrev:Jeg har stilt litt frem og tilbake på konvergens, og tror ikke det er noe galt med den. Det er ikke sikkert at problemet kan rettes med konvergenskontrollene, selv om det er miskonvergens som er problemet. Det er nettopp derfor skjermen i tilfelle må inn til service eller byttes i en ny. Det finnes testprogrammer som viser forskjellige skjermbilder designet for å gjøre det lett å oppdage slike problemer. Når du kjøper en kvalitetsskjerm, burde du bli helt fornøyd. Hvis ikke, er det sannsynligvis skjermen det er noe galt med. Vil uansett heller anbefale at du gjør noe med det nå enn at du går og ergrer deg i flere år. :smile: Lenke til kommentar
labri Skrevet 18. april 2002 Forfatter Del Skrevet 18. april 2002 Har du link til et av disse programmene? Det hadde vært fint og kjørt en slik test. Lenke til kommentar
AlexK Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 Nokia Monitor Test skal være bra. Du finner omtale og link her: http://www.majorgeeks.com/article.php?sid=960 Lenke til kommentar
labri Skrevet 19. april 2002 Forfatter Del Skrevet 19. april 2002 takk for linken! Jeg har ikke hatt tid til å sjekke programmet skikkelig enda (jobb), men jeg stilte konvergensen etter beste evne, og selv om ikke alt ble perfekt, så det helt ok ut. Det var noen av strekene som ikke kom rett på hverandre.... Bør jeg kunne stille det helt perfekt? Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 du nevner ikke noe om ditt skjermkort. gf2-baserte kort kan varierer fra produsent til produsent, så hvor bra kortet til kameraten din er vet ingen hvis man ikke sammenlikner det med f.eks en annen skjerm på hans maskin eller et annet gf2 kort på samme skjerm. Trinitron skal absolutt ikke ha uklar tekst, uansett hva slags "myter" som tydeligvis går om det. Jeg har selv en Sony G420 og har aldri vært så fornøyd med en skjerm hittil i mitt liv. Har heller aldri sett en bedre 19". [ Denne Melding var redigert av: mad_arab på 2002-04-20 00:45 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå