Gå til innhold

Waterchill eller Mist Tsunami

la-luva

Anbefalte innlegg

Har en xp 2400m som blir litt varm med kjølingen jeg har i dag,

Hvilken av disse vannkjølingssettene bør jeg kjøpe?

Komplett har dette settet til 2095 kr

WaterChill CPU-A Cooling kit KT03A-L20/220v-10mm Antartica

Microplex har dette til 1995 kr

MIST Tsunami vannkjølingssett, Socket A

Mist settet skal visstnok være stillegående,men er ikke sikker på åssen waterchill er.tror det kjøler bedere enn mist settet

Vil helst ikke ha over 25-30 db.

Noen som har noen erfaringer med disse vannkjølingssettene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke erfaring med noen av settene, men jeg har erfaring med en vannblokk som er veldig lik antartica blokken. Og denne blokken kjøler nok som du trodde "en del" bedre en mist blokken. Men støynivået på pumpene på mist settet er jeg usikker på, mens pumpen på Watercill settet (de bruker fortsatt Hydor 20?) er ekstremt lavt! Når pc er igang hører jeg hardiskene over pumpen. (Seagate 120gb disker)

Lenke til kommentar

Takk for svar.

Er jo greit og få ned støynivået litt,defor er det greit om vannkjølinga bråker mindre enn luftkjølinga jeg har i dag(swiftech mcx370-c med papst 8412n2g 32 db)

Tror jeg går for waterchill på komplett,var litt redd for at den pumpa skulle bråke mye.Men jeg synes status panelet til mist pumpa er litt kult,og så kan man ta ut strøm til pumpa fra strømforsyninga inne i maskina.

Hvor mye kan tempen gå ned med luftkjøling da sånn ca?

Har 50-55 grader nå ved spilling. 11*200 2200mhz,kunne tenkt meg og kjørt opp

mot 2500mhz.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke si noe av hva dine tempraturer kommer til å bli, men jeg hadde før en Aero 7+ på XP2500@XP3200. Der lå temp på ca 50-55.

Gikk over til vannkjøling med RBX blokka og en radiator på ca 12cm x 24cm.

Og her kjører jeg XP2500@2411MHz. Temp her ligger på 40-45. Om kvelden når tempen går litt ned på rommet så kommer jeg ofte ned i 35. (idle seff).

Temp er avlest med innebygd sensor, men selve tempen er jo ikke så viktig, men forskjeldene.

Ps. Med viftekjøling var vcore 1.7, men vann er den 1.825.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...