Gå til innhold

Er skjermkortet defekt?

fAight

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg skulle idag prøve å fikse pc'en til en kamerat av meg. Jeg visste på forhånd ikke eksakt hva som var galt, men han klagde på pc'en hans klikket hele tiden, særlig når han spilte.

Jeg slår på pc'en hans og merker med en gang en del artifacts og forstyrrelser i skjermbildet. Pc'en klarer heller ikke å starte opp ordentlig, skjermen slår seg av og på med jevne mellomrom. Til slutt dukker det opp en bluescreen som også er preget av artifacts.

Tenkte at det kanskje er for varmt inne i pc'en. Alle viftene går, og kameraten min har ikke hatt problemer med varme tidligere. Pc'en er ca 1.5 - 2 år gammel.

Her er spec'sen

Chieftech Dragon m/ 360W PSU

P4 2.4 fsb 533 Northwood

512 MB DDR 400 Twinmos

120 GB Hd (tror jeg)

Skjermkort: Asus geforce 4 ti4200 128MB

Vet det ikke er skjermen, for jeg testet pc'en på min og opplevde samme problemene her.

Konkluderer med at det er skjermkortet, eller hva tror dere? Kan en enkel driver-oppdatering eller evt. en re-format fungere?

Her er noen bilder:

feil1.jpg

feil2.jpg

feil3.jpg

Takk for svar

mvh

ridgea

Endret av ridgea
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan først prøve med noen gamle nvidia drivere. Husker mitt 4200 funket bra med 44.03 driverene.

Visst det ikke funker, kan du sjekke om vifta på skjermkortet går treigt - og renks den for støv.

Edit: Husker eg hadde en del problem mellom nettverkskortet og skjermkortet på en rar måte.. men det var bare på lan :roll:

Endret av Globe
Lenke til kommentar

Tusen takk for respons.

Prøvde å rense skjerkortet for støv. Riktig nok blåste jeg bare bort det verste. Uansett, så hjalp ikke dette.

Angående driver bytte, så har ikke dette vært et problem før, pluss windows kommer ikke så langt. Alt henger seg med en gang det er inne, tastaturet og musa fungerer ikke + skjermen slås av og på som jeg har nevnt, til det ender med BSOD..

Endret av ridgea
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...