Skurupu Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 På mitt hovedkortet (Asus A7V8X-X) har jeg koblet 4 vifter. Nå har jeg ikke flere 3 pins kontakter igjen. Men skulle gjerne festet 3 vifter extra. Hva kan jeg gjøre? Har ikke så veldig stor greie på sånt. Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Her er jo en løsning. Her er en annen. Og så kan du jo kombinere slike produkter Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 23. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2004 Det var akuratt noe sånt jeg tenkte meg ja. Men dette vil ikke på noen måte skade HK mitt? Det er jo ikke designet for 7 vifter. Lenke til kommentar
oycob Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 ingen sjanse for at det skader hovedkortet ditt, strømmen går jo ikke innom det en gang. Eneste muligheten er om du kobler for mange vifter på samme utgang på hk'et (med forgrener), slik at du trekker mer enn den takler der... men bare koble rett på psu, så går det fett. 7 vifter trekker ganske lite strøm. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 23. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2004 (endret) Kunne sikkert funnet ut alt dette på kort tid ved hjelp av min gode venn internett, men hardware.no er alltid raskere. Tusen takk! Edit: Leif Endret 23. juni 2004 av Skurupu Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 23. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2004 Finnes det noe lignende til HDD? Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 For strøm, ja. Men ikke for IDE-kontakter, hvis det var det du mente. En IDE-kanal kan bare styre to enheter, og vanlige IDE-kabler har uttak til disse to fra før. Trenger du flere harddisker enn hovedkortet ditt takler, kan du kjøpe en ekstra kontroller. F.eks. en slik for IDE-disker, eller en sånn for s-ata disker. Husk kabler om det ikke følger med... Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 For å slå to fluer i en smekk så kan du jo kjøpe en viftestyring slik at du kan koble på flere vifter samt styre hastigheten på dem alt etter temperaturen i kassa Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 enig med lugmeister... da slipper du masse kabelrot, pluss at du kan kontrollere hastigheten... Kjøp denne, så får du hd kjøling i 5,25" brønn (ekstra HD plass) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå